طرح حفظ موضوعی قرآن درواقع سبک زندگی قرآنی است
کد خبر: 29009

طرح حفظ موضوعی قرآن درواقع سبک زندگی قرآنی است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ موضوعی قرآن گفت: این طرح، مردم را با مفاهیم قرآن درگیر می کند و در واقع سبک زندگی قرآنی را رواج می‌دهد که اتفاق مبارکی است.

به گزارش خودکارنیوز ، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم رونمایی از کتاب و پوستر طرح ملی حفظ موضوعی قرآن با عنوان مستورا با تبریک به سازمان تبلیغات اسلامی برای شروع و اجرای این طرح گفت: این طرح، مردم را با مفاهیم قرآن درگیر می کند و در واقع سبک زندگی قرآنی را رواج می‌دهد که اتفاق مبارکی است. یعنی انطباق خودم، خانواده کشورم و سیاست جهانی براساس قرآن، زیرا در قرآن همه چیز مطرح شده است مثلا چرا از مظلومان غزه باید حمایت کنیم ، خدا در سوره صف بحث جهاد را آورده است که باید از مظلوم دفاع کنیم.
وی افزود: صهیونیستی که حدود ۷ درصد از سرزمین فلسطین را خریده بود با جنگ و کشتار الان ۷۹ درصد سرزمین را گرفته است و هر روز جنایاتش را بیشتر می‌کند. این ظلم است.
سیدمهدی خاموشی به جمله‌ای درباره پیروزی مقاومت باوجود شهادت همه اعضای حماس اشاره کرد و گفت : بله این موضوع هم در آیه ۵۲ سوره توبه هم آمده است . مگر امام حسین (ع) و یارانش به شهادت نرسیدند و پس از ۱۴۰۰ سال هنوز آن حماسه زنده است و آن‌ها پیروزمند هستند.
رئیس سازمان اوقاف گفت: مفاهیم مهمترین بخش قرآن است . اگر قرائت و الحان و صوت زیباست و اگر حفظ قرآن و دیگر تولیدات و هنر‌های قرآنی هست همه به خاطر مفاهیم است که در حفظ موضوعی به آن پرداخته شده است.
رئیس سازمان اوقاف با ابراز امیدواری از اینکه این طرح با موفقیت اجرا شود گفت: سازمان اوقاف و بقاع متبرکه آماده اند برای اجرای این طرح در کشور همراه و همگام باشد.
طرح حفظ موضوعی قرآن کریم یکی از شاخص‌ها و برنامه‌های ابلاغی سازمان دارالقرآن الکریم است که با هدف گفتمان‌سازی و حفظ موضوعی قرآن کریم در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
کتاب طرح ملی حفظ موضوعی قرآن کریم با عنوان «مستورا» و پوستر این طرح در مراسمی صبح امروز در سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شد.

دیدگاه تان را بنویسید