رانت نباید بر روابط اداری حاکم شود/ افتتاح آزادراه شهیدسلیمانی
کد خبر: 29136

رانت نباید بر روابط اداری حاکم شود/ افتتاح آزادراه شهیدسلیمانی

کرج- در دومین سفر رییس جمهور به استان البرز علاوه بر دیدار مردمی، برخی طرح های عمرانی، خدماتی و بهداشتی بزرگ بعد از سال ها انتظار به بهره برداری رسید.

به گزارش خودکارنیوز ، صبح جمعه در راستای انجام سفرهای دور دوم به استان‌ها حجت الاسلام رئیسی و برخی از وزرا، معاونان و مشاوران به استان البرز سفر کردند.

در این سفر علاوه بر دیدار با مردم، برخی طرح‌های عمرانی، صنعتی و خدماتی به بهره برداری رسید.

 

۱۵:۰۹ صادرات نفت ایران به ۱.۷ میلیون بشکه رسید

سیدصولت مرتضوی در نشست شورای اداری شهرستان طالقان اظهار کرد: نرخ بیکاری کشور در دهه ۹۰ بین ۱۱ تا ۱۲ درصد بود که طی ۲ سال گذشته به هفت درصد رسیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت سیزدهم بالغ بر ۱۵ هزار تخت بیمارستانی و بیش از ۱۰۰ کیلومتر طرح ریلی و مواصلاتی به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در بخش تولیدات کشاورزی این دولت توانست میزان تولید گندم کشور را از ۵.۴ میلیون تن به نزدیک ۱۱ میلیون تن برساند.

مرتضوی یادآور شد: در بخش نفت گاز و پتروشیمی به تولید قبل از تحریم رسیدیم و صادرات ما به یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه رسیده است.

 

۱۵:۰۶ آغاز عملیات اجرایی ۴۰ پروژه راهداری البرز

همزمان با دومین سفر رئیس جمهور به استان البرز و با حضور وزیر راه و شهرسازی ۴۰ پروژه راهداری به بهره برداری می‌رسد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

با حضور مهرداد بذرپاش در استان البرز ۲۸ پروژه به ارزش ۶۵۸ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی ۱۲ پروژه با ۴۰۵ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد که در مجموع برای این پروژه‌ها ۱,۰۶۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

 

۱۴:۵۹ اختصاص ۱۸۶ میلیارد تومان اعتبار به ورزش استان البرز

کیومرث هاشمی در پیشکسوتان، ورزشکاران، هیأت‌های ورزشی و قهرمانان استان البرز گفت: باتوجه به اینکه این استان ظرفیت‌های بالایی در حیطه ورزشی دارد و در این مسیر همواره بر روی سکوهای قهرمانی درخشیدند و نیاز به توجه بیشتری مخصوصاً در رشته‌های قهرمانی دارند و برای زیرساخت‌های آنها باید فکرهای اساسی شود.

هاشمی ادامه داد: امروز در مرکز استان بازدیدی از سازه صخره‌نوردی، سالن جانبازان و سالن ۶ هزار نفری انقلاب که سالن ملی است داشتیم و همچنین مقرر شد تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در فردیس یک استخر و زمین چمن را مورد بازدید قرار خواهیم داد که حداکثر تا دو ماه آینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید، خانه جوان شهرستان کرج و فردیس را داشتیم که حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: در مجموع اعتباراتی که در دور دوم سفرهای ریاست جمهوری به استان البرز تعلق گرفت مبلغی حدود ۱۸۶ میلیارد تومان است که ۸۰ میلیارد تومان آن مختص تکمیل و ساخت ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب است که امیدواریم با مدیریت‌های مربوطه مجموعه‌های نامبرده هرچه زودتر شاهد بهره برداری موارد گفته شده باشیم.

 

۱۴:۴۷ گازرسانی به ۵۷۰۰ روستا در دولت سیزدهم

مجید چگنی مدیرعامل شرکت گاز ایران با اشاره به اینکه ۴۳ شهر و هشت هزار و ۳۰۰ صنعت در مناطق محروم به شبکه گاز کشور متصل شده‌اند که قابل مقایسه با دوره‌های قبل نیست، اظهار کرد: در دولت سیزدهم، بیش از پنج هزار و ۷۰۰ روستا به شبکه گاز متصل شده‌اند.

وی افزود: توسعه گازرسانی در مناطق و استان‌های محروم به اندازه دیگر استان‌ها حائز اهمیت است و تلاش شده که در این دو سال، بیشتر شهرها و روستاهای این استان‌ها از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

معاون وزیر نفت با اشاره به اهمیت گازرسانی به مناطق محروم افزود: گازرسانی به هر نقطه‌ای صورت گیرد به دنبال آن صنعت و شغل نیز ایجاد خواهد شد.

چگنی افزود: در دو سال نخست دولت سیزدهم، پنج هزار و ۲۷۹ روستا با ۳۰۷ هزار خانوار و ۴۱ شهر با بیش از ۹۴ هزار خانوار گازرسانی شده‌اند. ۹۸.۶ درصد از جمعیت شهری و ۸۶.۳ درصد از جمعیت روستایی زیرپوشش گازرسانی هستند و بیش از ۲۷.۵ میلیون مشترک (افزون بر ۳۱ میلیون واحد) زیرپوشش گازرسانی قرار دارند.

 

۱۴:۰۷ اولین مرکز نوآوری و احیای واحدهای اقتصادی کشور افتتاح شد

همزمان با سفر رئیس جمهور به استان البرز، اولین مرکز نوآوری و احیای واحدهای اقتصادی کشور روز جمعه با هدف رفع چالش‌های بخش‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی و دستیابی به فناوری‌های نوین در این استان افتتاح شد.

«روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در حاشیه مراسم رونمایی گفت: خط تولید داروی «فسفاماید» داروی کلیدی درمان سرطان که به‌دست یک شرکت دانش‌بنیان تولید شده به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه این داروها در شرایط تحریمی بومی‌سازی شده است، تصریح کرد: این دارو سالیانه حدود ۵ میلیون دلار ارزبری دارد که با داخلی‌سازی آن مسیر ارزبری مسدود و در آینده زمینه صادرات آن فراهم خواهد شد.

 

۱۴:۰۰ تحویل مسکن مهر تاپایان دولت سیزدهم به اتمام می‌رسد

در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان البرز ۸۱۴ واحد مسکونی و ۲ پروژه عمران شهری در شهر جدید مهستان با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح این پروژه‌ها گفت: در دولت انقلابی تلاش زیادی برای تحویل مسکن به مردم صورت گرفته است و تلاش می‌کنیم تا پایان کاری دولت، کار تحویل مسکن مهر در کشور به اتمام برسد.

شهر جدید مهستان با جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر با تکمیل بیش از ۲۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی، جمعیت آن از ۵۰۰ هزار نفر فراتر می‌رود.

 

۱۳:۵۶ طرح جامع آب رسانی غرب البرز افتتاح شد

طرح جامع آبرسانی البرز که در مدت سه سال مطالعات آن انجام شد در سفر نخست رئیس جمهور به این استان در ۱۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ کلید خورد و اکنون با گذشت حدود ۲۲ ماه از این سفر ۲ شهرستان پرتنش آبی نظرآباد و اشتهارد از آب شیرین و گوارا بهره مند شدند.

این در حالی است که پیش از این قسمت دوم تصفیه خانه شهر جدید مهستان شهرستان ساوجبلاغ در اجرای طرح جامع آبرسانی البرز بهره برداری شد و اکنون با تکمیل ۲۲ کیلومتر خط انتقال آب این تصفیه خانه به شهرستان نظرآباد و ۴۰ کیلومتر خط انتقال آب به شهرستان اشتهارد، زمینه انتقال آب سالم و شیرین به این ۲ شهرستان فراهم شده است.

لازم به ذکر است برای انتقال آب سالم و بهداشتی به ۲ شهرستان اشتهارد و نظرآباد ۹ هزار و۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده ست.

 

۱۳:۴۷ البرز به استانی سبز در حوزه گازرسانی تبدیل شد

در نخستین سفر رئیس‌جمهور به استان البرز گازرسانی به ۱۲۰ روستا (معادل ۴۲ درصد روستاهای گازرسانی نشده استان) و یک شهر مصوب و مقرر شد شرکت گاز استان البرز به تکمیل عملیات گازرسانی تا پایان سال ۱۴۰۲ اقدام کند.

با توجه به صعب‌العبور بودن روستاهای باقی‌مانده، به اذعان پیمانکاران مشکلات اجرایی به‌ویژه در محور جاده چالوس، از دشوارترین پروژه‌های اجرایی از منظر گازرسانی بوده است که با وجود این مشکلات، تکمیل عملیات گازرسانی زودتر از موعد مقرر انجام شد.

این در حالی است که پارسال یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای شبکه گازرسانی استان از جمله به ۱۲۰ روستای صعب العبور طالقان و محور کرج- چالوس هزینه شد و امروز همزمان با سفر حجت‌الاسلام رئیسی به البرز این استان به عنوان استان‌های سبز در حوزه گازرسانی معرفی شد.

 

۱۳:۴۴ کارخانه ۱۱ هزار تنی تولید شیرخشک در البرز افتتاح شد

همزمان با سفر رئیس جمهور به البرز طرح صنایع تبدیلی یک شرکت با ظرفیت ۱۱ هزار تن شیرخشک امروز جمعه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در شهرک صنعتی سپهر نظرآباد به بهره برداری رسید.

این شرکت که در زمینی به مساحت هشت هزار و ۲۰۰ مترمربع احداث شده با ظرفیت تولید ۱۶ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی همچون ۱۱ هزار تن شیر خشک، یک هزار تن خامه، یک هزار تن پودر کازئینات و سه هزار تن پور آب پنیر فعالیت خود را آغاز کرد.

این واحد با سرمایه گذاری سه هزار و ۶۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و با ایجاد اشتغال برای ۴۸ به صورت مستقیم ایجاد شده است.

 

۱۳:۴۱ ایران جزو ۶ کشور نخست برتر در حوزه فضایی است

عیسی زارع پور در نشست شورای اداری شهرستان چهارباغ با اشاره به ظرفیت‌های زیر ساختی فرودگاه پیام مستقر در استان البرز اعلام کرد: این منطقه و فرودگاه بین‌المللی پیام از ظرفیت لازم برای استقرار شرکت‌های تولیدی بین‌المللی و تبدیل به قطب سرآمد اقتصاد کشور برخوردار است.

وزیر ارتباطات گفت: نزدیکی این منطقه ویژه اقتصادی به کرج و برخورداری از معافیت‌های مالیاتی نیازمند این است که این منطقه از نظر اقتصادی سرآمد کشور و منطقه باشد.

وی دیگر ظرفیت استان البرز را پارک علم و فناوری آن عنوان کرد و گفت: تقویت این پارک نیز می‌تواند یک ظرفیت بین‌المللی برای استان و همچنین کشور باشد و باید به تقویت هرچه بیشتر آن اقدام کرد.

 

متن کامل را اینجا بخوانید.

 

۱۳:۰۹ مهاجران غیرقانونی باید به کشورشان بازگردند

احمد وحیدی در بازدید از قرارگاه بازگشت مهاجران و اتباع غیرمجاز بیگانه در استان البرز افزود: امکان ماندگاری و ارائه خدمات به اتباع بیگانه غیرمجاز وجود ندارد.

وی اظهار کرد: مهاجران خارجی غیرمجاز شناسایی و پس از حضور در اردوگاه‌هایی که برای بازگشت در نظر گرفته شده، به موطن خود بازگردانده خواهند شد.

وزیر کشور ادامه داد: با مهاجران خارجی غیرمجاز علی رغم اینکه به شکل غیرقانونی وارد مرزهای جمهوری اسلامی ایران شده‌اند با کرامت رفتار می‌شود و این افراد پس از طی فرایندهای پیش بینی شده به وطن خود بازمی گردند.

وی خطاب به مهاجران غیرمجاز حاضر در این اردوگاه گفت: باید به کشور خود بازگشته و برای عمران و آبادانی وطن خود تلاش و همت کنید.

 

۱۳:۰۵ نیروگاه کوچک افتتاح شد

نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت (CHP) اختصاصی یک مجتمع تولید مواد غذایی در شهرستان ساوجبلاغ امروز جمعه با حضور «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شد.

این نیروگاه که سوخت آن گازی است یکی از کیفی‌ترین نیروگاه‌های کوچک تولید برق کشور در نوع خود است.

 

۱۲:۳۳ امروز ایران نقطه اتکای ملت‌های آزادیخواه جهان است

احمد وحیدی، در دیدار با طلاب و روحانیان استان البرز در جریان دومین سفر استانی رئیس جمهور و هیأت دولت به استان البرز، گفت: انتخابات یکی از میدان‌ها و جبهه‌های مهم پیش روی ماست که باید در آن تلاش کنیم تا حضور مردم پای صندوق‌های رأی پررنگ باشد.

وزیر کشور تاکید کرد: امروز وظیفه مهم ما تلاش برای پررنگ کردن مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی است، چیزی که دشمن در جهت عکس آن تلاش جدی می‌کند.

 

متن کامل را اینجا بخوانید.

 

۱۲:۲۵ بزرگترین کمک به شرکت‌های دانش بنیان همراه کردن دستگاه‌ها است

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز در حاشیه رونمایی از داورهای ضد سرطان سیکلوفسفاماید تزریقی در پارک علم و فناوری البرز در جمع خبرنگاران، گفت: امروز همانند سایر بازدیدهایی که از مجموعه پارک علم و فناوری استان البرز و جهاد دانشگاهی داشتیم، اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وی ادامه داد: امروز هم رونمایی از دو داروی بسیار حساس و مهم در درمان سرطان را و هم افتتاح اولین مرکز تولید قراردادی صنایع غذایی را داشتیم.

 

متن کامل را اینجا بخوانید.

 

۱۱:۴۸ رئیسی: تحریم مانع کار دولت نخواهد شد

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی ظهر جمعه در مصلای شهر کرج در جمع گسترده مردم استان البرز با تشکر از استقبال مردم این استان، اظهار کرد: برای من سفر به استان‌ها یک برکت بزرگ دارد، در جریان مسائل استان‌ها قرار می‌گیرم.

وی با بیان اینکه استان البرز دارای ویژگی خاص است، افزود: نسبت به خانواده شهدا و ایثارگران ادای احترام می‌کنم.

رئیس‌جمهور استان البرز دارای کمبودهای است، ادامه داد: در بدو ورود به البرز از برخی پروژه‌های در دست اقدام بازدید کردم و از پیشرفت آنها مطلع شدم.

 

متن کامل را اینجا بخوانید.

 

۱۱:۴۵ تخصیص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ورزشگاه ۶ هزار نفری کرج

کیومرث هاشمی ظهر جمعه در بازدید از مجموعه ورزشی ۶۰۰۰ نفره انقلاب اظهار کرد: برای ساخت و تکمیل ورزشگاه در دور دوم سفرهای ریاست جمهوری ۸۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است

وی گفت: مراحل ساخت و تکمیل ورزشگاه تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

 

۱۱:۳۳ ساخت و تکمیل آزادراه تهران-کرج-قزوین تسریع یابد

سیدابراهیم رئیسی پیش از ظهر جمعه در بازدید از آزادراه تهران-کرج-قزوین گفت: ساخت و تکمیل آزادراه تهران-کرج-قزوین تسریع یابد تا هم مردم استان البرز و هم استان‌های دیگر بتوانند از این طرح مهم بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: نام مهندسان و متخصصان ایرانی که با پیچیدگی‌های خاص این پروژه فعالیت کردند، ماندگار خواهد ماند.

 

۱۱:۳۰ رئیسی وارد مصلای کرج شد

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر جمعه با استقبال مردم استان البرز از خیابان منتهی به امامزاده حسن (ع) کرج وارد مصلای این شهر شد.

رئیسی دقایق دیگر در جمع مردم شهر کرج سخنرانی خواهد کرد.

حضور در جلسه شورای اداری استان یکی دیگر از برنامه‌های رئیسی در سفر به کرج است.

 

۱۰:۵۲ فرایند تکمیل بیمارستان حشمت طالقان تا سال آینده به پایان می‌رسد

صولت مرتضوی در حاشیه بازدید از بیمارستان ۳۲ تخت خوابی دکتر حشمت طالقانی با اشاره با اینکه عملیات ساخت این بیمارستان از فروردین سال گذشته با شروع فعالیت دولت سیزدهم آغاز شد، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته این بیمارستان تاکنون به ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان در فضایی بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ متر مربع در سه طبقه در حال احداث است، گفت: ساخت چنین مرکز درمانی‌ای به عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات مردمی در ۲۰ سال گذشته بوده که با همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، دانشگاه علوم پزشکی البرز و با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود فرآیند تکمیل این بیمارستان تا یک سال آینده به اتمام برسد و پس از تجهیز جهت استفاده مردم شهر و روستاهای طالقان به بهره برداری برسد.

 

۱۰:۴۴ وزیر ورزش از پروژه‌های ورزشی البرز بازدید کرد

کیومرث هاشمی صبح جمعه در حاشیه سفر وزیر ورزش به استان البرز از پروژه خانه جوان کرج، بازدید از مجموعه ورزشی انقلاب کرج (۶ هزار نفری، سنگ نوردی، جانبازان و توان‌یابان) و جلسه با پیشکسوتان، نخبگان ورزشی و نخبه‌های جوانان (سمن‌ها) از برنامه‌ها وزیر ورزش به شهرستان کرج خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه سفر خود به شهرستان فردیس رفت. بازدید از استخر سرپوشیده، بازدید از زمین فوتبال استاندارد، بازدید از خانه جوان و بازدید از محل پیشنهادی احداث مجموعه ورزشی مشکین‌دشت از برنامه‌های کیومرث هاشمی به شهرستان فردیس بود.

پروژه خانه جوان کرج از سال ۱۳۹۶ به اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال ساخت است که ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پروژه سالن سنگ‌نوردی انقلاب کرج به متراژ ۲ هزار مترمربع آغاز شده که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین پروژه سالن ۶۰۰۰ نفری انقلاب کرج هم از مکان‌های بود که هاشمی از آن بازدید کرد.

 

۱۰:۴۰ هشدار رئیس سازمان محیط زیست به شهرک صنعتی اشتهارد / ‏‬ در صورت عدم اصلاح پلمب می‌شود

علی سلاجقه پیش از ظهر جمعه در حاشیه سفر هیأت دولت به استان البرز با حضور در شهرستان اشتهارد ضمن بررسی مشکلات زیست محیطی شهرک بهارستان گفت: روزانه بالغ بر ۴ هزار متر مکعب فاضلاب صنعتی در این شهرک تولید می‌شود که پس از سرریز شدن به رودخانه شور پس از صدها کیلومتر با زهکش به تالاب مرده قم می‌رسد.

وی با بیان اینکه بوی ناشی از خروجی پساب، خاطر مردم را آزرده کرد و آلودگی ناشی از آن منابع آب و اراضی کشاورزی را تحت تأثیر قرار داده است، افزود: در بازدید از محل تصفیه‌خانه تخلفات متعددی مشاهده شد که باید در اولین زمان ممکن اصلاح شود. ما هم در این مسیر پای کار هستیم و صندوق ملی محیط زیست می‌تواند در بحث مالی کمک کند.

 

متن کامل را اینجا بخوانید.

 

۱۰:۳۱ اولویت برقی سازی خودروهای حمل و نقل عمومی در کشور

عباس علی آبادی در حاشیه افتتاح شرکت مهندسی ساخت و کنترل برق و خودورهای برقی مپنا در شهرستان فردیس در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از نیازهای برقی سازی حمل و نقل فراهم کردن زیرساخت است که باید امکان شارژ سریع خودروهای برقی را فراهم کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت زیست محیطی طرح برقی سازی خودروها در کشور اعلام کرد: برقی سازی اتوبوس‌های عمومی و موتورسیکلت‌های کار کشور در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: به ۲ دلیل وجوه زیست محیطی و اقتصادی بودن خودروهای برقی ناگزیر هستیم به سمت برقی سازی حمل و نقل حرکت کنیم و آلودگی شهرهای بزرگ باید حل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رفع مشکل محیط زیست و توسعه برقی سازی خودروها از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است.

وی اظهار کرد: در برنامه‌های دولت سیزدهم نیز برای برقی سازی خودروها، منابع لازم اختصاص داده شده است و ما به دنبال این هستیم زیرساخت شارژ برقی را در کل کشور فراهم کنیم.

علی آبادی گفت: در مرحله اول برقی سازی خودروها تاکید بر حمل و نقل عمومی است چرا که در حمل و نقل عمومی بیشترین حجم آلودگی را داریم. شهرداری‌ها در این موضوع بیشترین همکاری را دارند و شهردارهای تهران، مشهد و کرج پیشرو هستند.

 

۱۰:۱۵ بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی فردیس افتتاح شد

بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی شهید سلیمانی شهرستان فردیس بعد از ۱۲ سال انتظار با حضور رئیس‌جمهور افتتاح و آغاز به کار کرد.

پروژه ۱۲ ساله بیمارستان فردیس در شهریور سال ۱۳۹۰ و در زمان دولت دهم کلنگ زنی شد، که در دهه فجر ۱۴۰۱ اولین فاز آن به بهره برداری می‌رسد.

همچنین بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فردیس از ابتدای سال جاری فعالیت خود را به صورت آزمایشی آغاز کرد و در این مدت چند عمل جراحی نادر از جمله جراحی طحال سه کیلوگرمی یک بیمار با موفقیت انجام شد.

 

۱۰:۰۷ وزیر راه: ۹۰۰ واحد مسکن مهر در هشتگرد تحویل مردم می‌شود

مهرداد بذرپاش پیش از ظهر جمعه در حاشیه بازدید از بزرگراه شمالی که با حضور رئیس جمهور انجام شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های بسیار مهم کشور بزرگراه شمالی به طول بیش از ۷ کیلومتر است، گفت: این کنار گذر سبب کاهش گره ترافیکی کشور و البرز خواهد شد که هدیه دولت به مردم است.

وی افزود: پل b۱ که در مسیر این بزرگراه قرار دارد یکی از پل‌های بسیار بزرگی در کشور محسوب می‌شود که یکی از کارهای خوب مهندسان ایرانی است.

بذرپاش با بیان اینکه در شهرستان مهستان (هشتگرد سابق) حدود ۳ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر باقی مانده است که امروز حدود ۹۰۰ واحد دیگر تحویل داده می‌شود، بیان کرد: امروز بیش از ۲ هزار واحد مسکن در حوزه بافت فرسوده و هزار و صد واحد واحد روستایی تحویل مردم می‌شود.

 

۹:۴۷ ایران در حوزه پرتاب فضایی در حال توسعه یافتگی است

عیسی زارع پور پس از ادای احترام به شهیدان شهرستان چهارباغ استان البرز و حضور در منزل شهید مدافع حرم اصغر الیاسی با اشاره به اینکه ایران در حوزه پرتاب فضایی در حال توسعه یافتگی است، افزود: امروز کشور به واسطه دانش و فناوری‌های جدید به کارگاه توسعه و پیشرفت تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به خاطر هجمه‌های متعدد و جنگ ترکیبی بیش از هر زمان دیگری به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارد.

زارع پور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال توسعه یافتگی است، اما دشمن اجازه نمی‌دهد که حقایق پیشرفت برای مردم تبیین و تشریح شود.

 

۹:۳۱ آزادراه شهید سلیمانی به بهره برداری رسید

آزاد راه شهید سلیمانی یکی از پروژه‌های نیمه تمام و تعطیل شده دولت قبلی در شمال کرج بود که پس از سه سال توقف امروز با حضور حجت‌الاسلام رئیسی و به همت دولت سیزدهم آغاز به کار کرده است.

ساخت این آزاد راه به طول ۱۸ کیلومتر در امتداد آزاد راه شهید همت در شرق کرج از تیر ماه سال ۹۵ آغاز شد که قرار بود طی سه سال بهره برداری شود اما به علت عدم حمایت دولت وقت پروژه در نیمه راه تعطیل شد.

این آزاد راه که طبق پیش بینی‌ها ۴۰ درصد بار ترافیکی البرز را به دوش خواهد کشید پس از سفر ۱۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ رئیس جمهور به البرز بودجه ملی برای آن تعریف شد و قرار است ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار کشوری برای تکمیل به آن تزریق شود.

اکنون ۷.۶ کیلومتر از آزاد راه شهید سلیمانی کرج آماده بهره برداری شد و امروز همزمان با سفر رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

 

۸:۵۹ رئیس جمهور وارد استان البرز شد

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، صبح جمعه با همراهی برخی از وزرا، معاونان و مشاوران و با استقبال استاندار و نماینده ولی فقیه استان البرز وارد البرز شد.

رئیسی در این سفر یک روزه با حضور در فردیس، کرج و آزادراه شمالی این شهر برخی از پروژه‌های عمرانی را افتتاح خواهد کرد.

 

۸:۴۲ تمام تجهیزات پست ۶۳ کیلووات برق بهارستان تولید داخل است

احمد وحیدی در آئین افتتاح پست ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی بهارستان البرز گفت: شهرک صنعتی بهارستان، شهرکی است با حدود ۱۶۹ واحد صنعتی با فناوری بالا که زمینه توسعه دارد و در این مسیر نیازمند برق جدید است.

وی اضافه کرد: ایجاد پست برق ۶۳ کیلوولت و ادامه این پست از کارهای الزامی بوده که با سرمایه گذاری بخش خصوصی اتفاق افتاده است.

وحیدی ادامه داد: یکی از نقاط مثبت و مهم این است که تقریباً می‌توانیم بگوییم که تمام تجهیزات به جز یک سری تجهیزات کوچک که باید از خارج وارد شود همه تجهیزات در داخل تولید شده و پست‌های برق به فناوری‌های داخلی متکی است.

 

۸:۲۳ شرکت مهندسی و ساخت برق کنترل مپنا افتتاح شد

شرکت مهندسی و ساخت برق کنترل مپنا وابسته صبح جمعه در آستانه سفر رئیس جمهور به البرز با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان فردیس استان البرز آغاز به کار کرد.

این شرکت با سرمایه گذاری پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۵۵ هزار رو ۹۲۶ متر مربع و زیربنای ۳۱ هزار و۹۸۳ متر مربع احداث و آماده بهره‌برداری شده است.

با بهره برداری از این طرح تولیدی زمینه اشتغال مستقیم ۸۰۰ نفر در استان البرز فراهم شده است.

این واحد تولیدی در زمینه ساخت کنترل انواع فرآیندهای صنعتی، شارژ خودروهای برقی و تولید خودروهای الکتریکی فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

۸:۱۸ افتتاح پست برق ۶۳ کیلووات شهرک صنعتی بهارستان کرج

احمد وحیدی، وزیر کشور پست برق ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی بهارستان کرج را با حضور مسؤولان استانی افتتاح کرد.

وزیر کشور قرار است امروز به شهرستان فردیس سفر کرده و سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان باشد.

 

۸:۱۶ خط تولید واکسن‌های نوترکیب راه اندازی شد

صبح جمعه همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان البرز و با حضور وزیر جهاد کشاورزی خط تولید واکسن‌های نوترکیب جدید در مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی راه اندازی شد.

این دستاورد ملی ظرفیتی را پدید آورده است تا در صورت حملات ویروسی و میکروبی همچون کرونا در کمترین زمان ممکن امکان تولید واکسن‌های مورد نیاز جهت مقابله با آن و دفاع و صیانت از مردم فراهم شود.

با این دستاورد ملی ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ میلیون دز واکسن از نسل جدید واکسن‌های نوترکیب فراهم شده که گواه بر جبران خسران‌های ماضی و حرکت پرشتاب در مسیر پیشرفت علمی در کشور است.

دیدگاه تان را بنویسید