ایران - نیکاراگوئه؛ آخرین محک کی‌روش برای انتخاب ترکیب نهایی
کد خبر: 18515

ایران - نیکاراگوئه؛ آخرین محک کی‌روش برای انتخاب ترکیب نهایی

تیم ملی فوتبال ایران امروز در یک دیدار دوستانه از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی نیکاراگوئه می‌رود.

به گزارش خودکارنیوز، تیم ملی فوتبال ایران و نیکاراگوئه امروز (پنجشنبه) از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به میدان خواهند رفت. این دیدار دوستانه بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و لژیونرها تیم ملی فوتبال را همراهی نخواهند کرد. 

 

تیم ملی پیش از ترک تهران و در غیاب بازیکنان لژیونر که بخش اصلی ترکیب این تیم را تشکیل می‌دهند، در برابر تیم نه چندان شناخته شده نیکاراگوئه به میدان خواهد رفت. تیم ملی بعد از این دیدار و در روز دوشنبه تهران را به مقصد قطر ترک خواهد کرد. 

تیم ملی ایران

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران بعد از بازی با نیکاراگوئه فهرست نهایی بازیکنان مدنظر خود برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را اعلام خواهد کرد که در نهایت از اردوی فعلی تعدادی از بازیکنان به طور قطع خط خواهند خورد. 

در حال حاضر ۱۶ بازیکن بزرگسال به همراه تعدادی از بازیکنان تیم ملی امید (که به منظور کمک به تمرینات تاکتیکی تیم ملی در اردو حضور دارند) در تمرینات شرکت می‌کنند و امروز در این دیدار به میدان خواهند رفت اما با احتساب حدود ۲۰ بازیکن لژیونر، سرمربی تیم ملی باید ۲۶ بازیکن مدنظر خود را از بین حدود ۳۵ بازیکن انتخاب نماید. 

تیم ملی نیکاراگوئه

تیم ملی نیکاراگوئه عضو اتحادیه فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی است که به عنوان کونکاکاف شناخته می‌شود. نیکاراگوئه در دور انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ ناکام بود و در دور نخست بعد از دوم شدن در گروه خود پایین‌تر از هاییتی، خیلی زود از انتخابی جام جهانی کنار رفت.

تیم ملی نیکاراگوئه در رده‌بندی فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی در رتبه شانزدهم و در جایگاه ۱۴۲ جهان قرار دارد.

شاکله اصلی این تیم را بازیکنان شاغل در لیگ نیکاراگوئه تشکیل می‌دهند. با این حال هشت بازیکن لژیونر در تیم ملی نیکاراگوئه حضور دارند که در لیگ‌های پاراگوئه، کاستاریکا، هندوارس، السالوادور، لیتوانی و نروژ به میدان می‌روند. 

ارزشمندترین بازیکن نیکاراگوئه، آریاگنر اسمیت، مهاجم تیم FK Panevezys است که در لیگ لیتوانی به میدان می‌رود. سایر بازیکنان هم شناخته شده و سرشناس نیستند.

سرمربی این تیم مارکو فیگوئرا، مربی ۶۰ ساله شیلیایی است که در دوران مربیگری و بازیگری خود در تیم‌های سرشناسی حضور نداشته است.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران روز دوشنبه، ۲۳ آبان تهران را ترک می‌کند و لژیونرها نیز در همین روز خود را به قطر می‌رسانند تا به محض تکمیل فهرست مدنظر کی‌روش، ایران و تونس روی چهارشنبه ۲۵ آبان دیداری را در پشت درهای بسته در قطر برگزار کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید