وداع برزیل با جام جهانی در یک چهارم نهایی طوفانی؛ آرژانتین یک قدم به فینال نزدیک شد
کد خبر: 19238

وداع برزیل با جام جهانی در یک چهارم نهایی طوفانی؛ آرژانتین یک قدم به فینال نزدیک شد

تیم ملی برزیل جمعه شب در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز از مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مقابل کرواسی متوقف شد و از راهیابی به نیمه نهایی باز ماند.

به گزازش خودکارنیوز،در اولین مسابقه از مرحله یک‌چهارم نهایی، تیم ملی کرواسی که به سختی و در ضربات پنالتی موفق شد ژاپن را از گردونه رقابت‌ها خارج کند، از ساعت 18:30 دیشب برابر تیم ملی برزیل قرار گرفت. برزیلی‌ها به عنوان پرافتخارترین جام جهانی  به دنبال رسیدن به جمع 4 تیم برتر جام بودند و در نقطه مقابل، نایب‌قهرمان دوره گذشته جام جهانی به دنبال خلق یک شگفتی تازه بود.

شاگردان تیته در تیم ملی برزیل در نیمه نخست نمایش چندان خوبی نداشتند و برخلاف انتظارات بازی کم افت‌وخیزی از سوی 2 تیم ارائه شد اما برزیلی‌ها در نیمه دوم با نمایش تهاجمی به دنبال رسیدن به گل برتری بودند که نمایش استثنایی دومینیک لیواکوویچ مانع از فروپاشی دروازه کرواسی شد و درخشش او باعث شد تا بازی با تساوی بدون گل به وقت‌های اضافی کشیده شود.

زردپوشان برای فرار از حذف زودهنگام از جام جهانی، به حملات خود در وقت‌های اضافی ادامه دادند و سرانجام روی یک کار ترکیبی زیبا و حرکت دیدنی نیمار، فوق‌ستاره برزیلی‌ها توانست دروازه کرواسی را باز کند تا سرانجام حملات پرشمار، شاگردان تیته به گل پیروزی در دقیقه (1+105) دست پیدا کنند. بازیکنان کرواسی در نیمه دوم وقت‌های اضافی یکپارچه حمله شدند تا بتوانند گل خورده را جبران کنند که تعویض‌های طلایی زلاتکو دالیچ به کمک کرواسی آمد و برونو پتکوویچ موفق شد با یک ضربه فنی دروازه برزیل را در دقیقه 117 باز کند تا بازی به تساوی کشیده شده و تیم برنده در ضربات پنالتی مشخص شود.

دومینیک لیواکوویچ دروازه‌بان بلندقامت تیم ملی کرواسی به مانند دیدار با تیم ملی ژاپن، در ضربات پنالتی ستاره کرواسی بود و موفق به مهار ضربه رودریگو گوئس شد و پنالتی از دست دادن مارکینیوش باعث شد تا تیم ملی کرواسی با برتری 4 بر 2 بزرگ‌ترین شگفتی جام جهانی 2022 را رقم بزند و با کنار زدن برزیل به جمع 4 تیم برتر جام جهانی 2022 صعود کند.

تیم‌های ملی هلند و آرژانتین هم که در سال 2014 در مرحله نیمه‌نهایی مقابل هم قرار گرفته بودند و آرژانتین در ضربات پنالتی توانسته بود به دیدار فینال راه یابد، دیشب دومین مسابقه از مرحله یک‌چهارم نهایی را از ساعت 22:30 برگزار می‌کردند. هلندی‌ها در نیمه اول بیشترین مالکیت توپ را در اختیار داشتند اما پاس دیدنی لیونل مسی برای مولینا باعث شد تا هافبک آرژانتینی‌ها موفق به گلزنی شود و شاگردان اسکالونی با گلزنی او برنده به رختکن بروند.

شاگردان فن‌خال در نیمه دوم هم به مالکیت خود بر توپ ادامه دادند اما موقعیت‌های خطرناک آرژانتین بیشتر بود و لیونل مسی موفق شد از روی نقطه پنالتی اختلاف را به 2 گل برساند. در دقایق پایانی، سرمربی هلندی‌ها دست به تغییرات تهاجمی زد و استفاده از 4 مهاجم همزمان باعث شد تا حملات سریالی هلند آغاز شود. واوت وگهورست مهاجم تعویضی هلند در دقیقه 83 توانست اختلاف را به یک گل برساند و در واپسین ثانیه‌ها، ستاره لاله‌های نارنجی موفق شد بازی را به تساوی بکشاند و در دقیقه (11+90) دروازه آرژانتین را فرو ریخت تا 2 تیم با تساوی 2-2 به کار خود در 90 دقیقه پایان بدهند و تکلیف برنده مسابقه در وقت‌های اضافی مشخص شود.

2 تیم در وقت‌های اضافی تلاش زیادی کردند تا به گل برتری برسند، به ویژه بازیکنان آرژانتین اما درخشش خط دفاعی هلند و البته لرزش تیرک دروازه این تیم باعث شد تا توپی از خط دروازه‌ها در 30 دقیقه وقت‌های اضافی عبور نکند و در پایان 120 دقیقه، 2 تیم با تساوی 2-2 به کار خود پایان بدهند و برنده این دیدار جذاب و حساس در ضربات پنالتی مشخص شود.

امیلیانو مارتینز در ضربات پنالتی در درون دروازه آرژانتین درخشید و موفق به مهار 2 ضربه پنالتی شد تا با درخشش او، شاگردان اسکالونی با نتیجه 4 بر 3 در ضربات پنالتی به پیروزی برسند و راهی مرحله نیمه‌نهایی شوند. با توجه به برتری تیم‌های ملی کرواسی و آرژانتین، این 2 تیم در مرحله نیمه‌نهایی باید مقابل هم قرار گیرند.

دیدگاه تان را بنویسید