منچسترسیتی فاتح فینال استانبول شد/ "سه‌گانه" به تیم گواردیولا رسید
کد خبر: 24717

منچسترسیتی فاتح فینال استانبول شد/ "سه‌گانه" به تیم گواردیولا رسید

منچسترسیتی و اینتر در حساس‌ترین دیدار این فصل فوتبال اروپا برای تعیین قهرمان به مصاف هم رفتند که سیتی با تک گل رودری توانست برنده جام شود.

به گزارش خودکارنیوز، ترکیب دو تیم برای فینال لیگ قهرمانان به شرح زیر بود:

منچسترسیتی: ادرسون، آکانجی، جان استونز، روبن دیاس، ناتان آکه، رودری، ایلکای گوندوغان، کوین دی بروینه، برناردو سیلوا، جک گریلیش و ارلینگ هالند

اینتر: اونانا، متئو دارمیان، آچربی، باستونی، دنیزل دامفرایس، نیکولا بارلا، بروزوویچ، هاکان چالهان اوغلو، فدریکو دی مارکو، ادین ژکو و لائوتارو مارتینس

 

*نیمه اول*

بازی با سوت مارسینیاک داور لهستانی شروع شد تا هیجان در ورزشگاه آتاتورک به اوج خود برسد.

دقیقه ۴:‌ ضربه سیلوا با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه اینتر به بیرون رفت و اولین خطر بازی ایجاد شد.

دقیقه ۲۰: ضربه ناگهانی بروزوویچ اولین خطر جدی اینتر را در این دیدار ایجاد کرد که ضربه این بازیکن کروات از کنار دروازه ادرسون به بیرون رفت.

نکته: اونانا سومین دروازه‌بان آفریقایی است که در فینال لیگ قهرمانان و جام باشگاه های اروپا بازی می کند. قبل از او فقط بروس گروبلار (لیورپول) و ادوارد مندی (چلسی) موفق به انجام این کار شدند.

دقیقه ۲۵: ناهماهنگی بین مدافعان و دروازه‌بان منچسترسیتی توپ را در شرایطی عالی به بارلا رساند اما ضربه این بازیکن به دروازه سیتی نرسید.

دقیقه ۲۷: ارلینگ هالند در شرایط گلزنی قرار گرفت و ضربه پای چپ او با ایستادگی اونانا همراه بود تا دروازه اینتر باز نشود. کمی بیش از یک دقیقه بعد شوت دی بروینه نیز راهی به دروازه اینتر نداشت و اونانا این توپ را نیز دفع کرد.

دقیقه ۳۶: کوین دی بروینه به دلیل مصدومیت جای خود را به فیل فودن داد. او در فینال دو سال پیش برابر چلسی نیز در نیمه نخست مصدوم و تعویض شده بود و به این ترتیب کابوس برای او تکرار شد. 

نکته: هیچ تیمی در تاریخ پس از شکست در ابتدای مرحله گروهی، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشده است. بنابراین، اینتر در صورت پیروزی برابر منچسترسیتی، می تواند به اولین تیمی تبدیل شو که بعد از باخت در بازی نخست قهرمان می شود.

در نهایت سوت پایان بازی در نیمه نخست به صدا درآمد تا دو تیم به رختکن بروند.

 

*نیمه دوم*

 داور لهستانی شروع نیمه دوم را اعلام کرد و بازی دو تیم بعد از ۱۵ دقیقه استراحت از سر گرفته شد. دو تیم موقعیت‌هایی روی دروازه‌های هم ایجاد کردند. ایلکای گوندوغان و جک گریلیش در تراکم بالای نفرات اینتر حرفی برای گفتن نداشتند و شوت بلوکه شده چالهان اوغلو نیز دیگر موقعیتی بود که در شروع نیمه دوم شاهد آنها بودیم.

دقیقه ۵۸: روی اشتباه مدافعان سیتی، لائوتارو صاحب موقعیت شد ولی ادرسون از دروازه بیرون آمد و مانع از گلزنی مهاجم آرژانتینی شد.

دقیقه ۶۸: بالاخره قفل دروازه اینتر باز شد و رودری توانست با شوت محکم خود دروازه اونانا و اینتر را باز کند. 

دقیقه ۷۰: بخت مسلم گلزنی برای اینتر که با بدشانسی تبدیل به گل نشد. ضربه سر فدریکو دی مارکو به دیرک دروازه اصابت کرد و در برگشت نیز ضربه سر دیگر او با برخورد به لوکاکو یار خودی راهی به دروازه سیتی نداشت.

 

نکته: این دیدار اولین فینال از سال ۲۰۱۰ است که بازیکنان فرانسوی در آن شرکت نمی‌کنند. آخرین فینالی که بازیکنان فرانسوی در آن نبودند، فینال بین اینتر و بایرن در سال ۲۰۱۰ بود.

 

دقیقه ۷۳:‌ شوت روملو لوکاکو را ادرسون به خوبی توانست مهار کند و مانع باز شدن دروازه تیمش شد.

دقیقه ۷۷: فیل فودن در موقعیتی تک به تک نتوانست دروازه اونانا را باز کند تا آه از نهاد پپ گواردیولا بلند شود.

دقیقه ۸۸: روملو لوکاکو در دهانه دروازه نتوانست روی تعلل خط دفاع سیتی دروازه این تیم را باز کند و ادرسون به هر نحو جلوی باز شدن دروازه تیمش را گرفت.

 

در نهایت با میدان‌داری بازیکنان سیتی، ۵ دقیقه وقت اضافه نیز به پایان رسید تا منچسترسیتی فاتح این فصل لیگ قهرمانان اروپا شود و دومین تیم انگلیسی تاریخ شود که به "سه‌گانه" می‌رسد.

دیدگاه تان را بنویسید