درویش: بیرانوند نمی‌توانست قراردادش را فسخ کند؛ یقین داشته باشید در پرسپولیس می‌ماند
کد خبر: 25508

درویش: بیرانوند نمی‌توانست قراردادش را فسخ کند؛ یقین داشته باشید در پرسپولیس می‌ماند

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تأکید کرد، فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند با این باشگاه غیرقانونی بوده است.

به گزارش خودکارنیوز، رضا درویش درباره فسخ قرارداد بیرانوند اظهار داشت: ۴۸ ساعت پیش بیرانوند آمد و با هم حرف زدیم. او مشکلاتی داشت و قرار شد تا آخر هفته این مشکلات را برطرف کنیم. هیچ حرف دیگری نبود، اما شب گذشته که این خبر را شنیدم شوکه شدم و تا صبح نخوابیدم. با حال خراب مجبور شدم به جلسه هیئت مدیره بروم.

روی صندلی دراز کشیدم تا نگویند سکته کرده‌ام!

وی درباره ویدئویی که در زمان خروجش از جلسه هیئت مدیره منتشر شده است، توضیح داد:، چون حالم خراب بود روی صندلی عقب دراز کشیدم، برای اینکه کسی نفهمد. فکر نمی‌کردم خبرنگاران آنجا باشند. فقط کافی بود یک نفر حال ما را آنطور ببیند فردا می‌گفتند درویش سکته کرده است.

نه معدن داریم و نه کارخانه و نه اسپانسری پشت‌مان است

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره زمان شروع تمرینات سرخپوشان نیز گفت: طی یکی دو روز آینده قرار است تمرینات ما شروع شود. هشت، ۹ بازیکن ما از جمله ملی‌پوشان در استراحت و سفر‌های خارجی بودند و مجبور بودیم تمرین را دیر شروع کنیم. ضمن اینکه یک درخواست اردوی خارج از کشور داده بودند که ۹۰ درصد کار آن پیش رفته است و تیم ما ۲۰ تیر ماه به اردوی ترکیه می‌رود. قرار شد ۱۰ درصد قرارداد بازیکنان هم پرداخت شود. ما اگر می‌دانستیم اگر قهرمان شویم این اتفاقات می‌افتد می‌گفتیم نایب قهرمان شویم، چون در این صورت هم به لیگ قهرمانان صعود می‌کردیم. ۴۰ تا ۵۰ میلیارد از طلب مورد ادعای بازیکنان هم مربوط به همین قهرمانی‌هاست. ما نه معدن داریم و نه کارخانه و نه اسپانسری پشت‌مان است، با این حال شاید به لحاظ پرداختی‌ها در لیگ دومین تیم باشیم.

۳ بازیکن ملی‌پوش می‌خواستند به پرسپولیس بیایند، اما گل‌محمدی نظری روی آن‌ها نداشت

درویش در واکنش به طرح این موضوع که یحیی گل‌محمدی در زمان خروج از هیئت مدیره ناراضی به نظر می‌رسیده است، عنوان کرد: من صحبت‌های او را ندیدم.‌ای کاش می‌گفت چرا ناراحت است. او فقط معتقد بود تمدیدی‌ها انجام نشده است که یک مشکل در این زمینه وجود داشت. بعد از پایان لیگ از او پرسیدم که چه کسانی در لیست هستند، اما گل‌محمدی گفت صبر کنید، چون در آن زمان خودش هم تصمیم صد درصدی برای ماندن نگرفته بود. بعد از اینکه لیست را اعلام کرد بازیکنانی مثل سرلک و صادقی در ایران نبودند. چند بازیکن را هم درخواست کرده بود، مانند احمد نوراللهی و سعید عزت‌اللهی که امکان جذب آن‌ها وجود نداشت و با باشگاه‌های خارجی قرارداد داشتند. سه بازیکن ملی‌پوش دیگر هم بودند که برای حضور در پرسپولیس اعلام آمادگی کردند، اما گل‌محمدی نظری روی آن‌ها نداشت. دو بازیکن دیگر هم که او به ما معرفی کرد با هر دو مذاکره کردیم و تا فردا ۹۰ درصد کارشان انجام شده است و احتمالاً نهایی می‌شود.

آخرین وضعیت تمدیدی‌های پرسپولیس

درویش در مورد تمدیدی‌ها تصریح کرد: میلاد سرلک فردا به ایران برمی‌گردد. صادقی دیروز رسید و تا فردا مشکلش برطرف می‌شود. درباره گولسیانی هم روز گذشته گل‌محمدی نامه زده و درخواست کرد تا با او قرارداد ببندیم که ما هم قرارداد را برایش فرستادیم تا وکیلش مطالعه کند و احتمالاً فردا نهایی می‌شود.

فقط برای ما سقف وجود دارد و برای سایر تیم‌ها همه جا باز است

وی با اشاره مجدد به بحث فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند توضیح داد: ۴۸ ساعت قبل با او جلسه داشتم و همه چیز مهیا بود، ولی متأسفانه مسائلی فوتبال ما را از صافی و زلالی خارج کرده است. ظاهراً فقط برای پرسپولیس و بعد استقلال سقف وجود دارد، اما برای سایر تیم‌ها همه جا باز است. این درست نیست که برای ما سقف می‌گذارند، اما همه جای دیگر را باز می‌کنند. چطور به بازیکن ما پیشنهاد ۹۰ میلیاردی می‌دهند؟ این را همه رسانه‌ها نوشتند. پس فدراسیون و سازمان لیگ کجا هستند؟ فقط شعار می‌دهند، اما اصل عمل است. بازیکن جوان ما هم در ذهنش سرمایه‌گذاری می‌کند. متأسفانه برخی‌ها هم به او مشاوره غلط می‌دهند. در ماده ۱۴ قانون (نقل‌وانتقالات) اشاره شده است که باید طرفین به قانون پایبند باشند. در ماده ۱۱ قرارداد هم بند فسخ از بازیکن سلب شده است.

در قرارداد بیرانوند حق فسخ یکطرفه از بازیکن سلب شده است

مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: صراحتاً در قرارداد بیرانوند حق فسخ یکطرفه از بازیکن سلب شده است. بستگی هم به این ندارد که بازیکن چقدر از قراردادش را گرفته باشد. این را خودشان هم می‌دانند متأسفانه، اما کسانی که به او مشورت می‌دهند این کار را انجام دادند. گفتند فلانی گفته است فلان دروازه‌بان را می‌خواستم بیاورم، اصلاً چنین حرفی معقول نیست. چطور امروز صبح یادشان افتاد؟ اینطور افکار عمومی را به سخره گرفتن ایراد دارد. هواداران ما تا صبح خواب‌شان نبرده است. اگر همین مردم نبودند ما چیزی نبودیم. گاهی یادمان می‌رود، پرسپولیس از همه بازیکنان بزرگتر است. دریافتی بیرانوند هم بیشتر از ۹۰ درصد بوده است.

در قرارداد بیرانوند نیامده است که آپشن چند روز بعد از قهرمانی پرداخت شود

درویش درباره آپشن‌های قرارداد بیرانوند هم گفت: در قرارداد نیامده است که آپشن چند روز بعد از قهرمانی پرداخت شود. شما در این باره از قانونگذار سؤال کنید. وقتی زمان تعیین نشده است یعنی شما وقت دارید پول را بدهید. اصل قرارداد مهم است. در قوانین داخلی هم تأکید شده است که بازیکن اگر چهار ماه پول نگیرد می‌تواند قراردادش را فسخ کند. 

در مورد موضوع بیرانوند هر قانونی ملاک باشد شامل ما نمی‌شود

وی درباره اینکه طبق قانون فیفا دو ماه ملاک است، یادآور شد: اصلاً ملاک دو ماه باشد، آخرین پولی که بیرانوند گرفته یک هفته قبل بوده است. قبل از آنهم یک ماه پیش پول گرفته است. هر قانونی ملاک باشد شامل ما نمی‌شود.

بیرانوند نمی‌توانست قراردادش را فسخ کند، او را اغوا کردند

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه وکیل باشگاه پرسپولیس تأکید کرده است حق فسخ از بازیکن سلب شده است، بیان کرد: اصلاً ما حق فسخ را به ایشان دادیم، وقتی بالای ۹۰ درصد پول گرفته است، این قانون مشمول حال او نمی‌شود. به او مشورت غلط دادند. ضمن اینکه ۱۰۰ میلیارد هم پول کمی نیست. حتماً ما شکایت می‌کنیم، چون این کار اغوای بازیکن است. دقیقاً مانند ماجرای طارمی و باشگاه ترکیه‌ای. مدیرعامل باشگاه استقلال گفته است که دیشب با او مذاکره کردیم، در اخبار ورزشی تلویزیون این موضوع را اعلام کرده است. من با شناختی که از آقای کریمی دارم بعید می‌دانستم این اتفاق رخ دهد، اما خودشان گفتند. بیرانوند نمی‌توانست قراردادش را فسخ کند. ضمن اینکه سازمان لیگ امروز نامه‌ای زده و به ما اعلام کرده که قرارداد بیرانوند فسخ شده و فردا ما دفاعیه خودمان را ارسال خواهیم کرد. بیرانوند ۴۸ ساعت قبل من را در آغوش گرفت، چطور می‌شود این اتفاق بیفتد؟ این نشان می‌دهد او بازیکن زودباوری است. شما یقین بدانید بیرانوند بازیکن پرسپولیس و جای دیگری نمی‌تواند برود. 

نمی‌خواهم در حق دیگر بازیکنان اجحاف شود

درویش که با برنامه فوتبال برتر گفتگو می‌کرد، افزود: یک پالس‌هایی هم فرستادند که منظورمان این نبوده و قرارداد بیشتر شود، اما من نمی‌خواهم در حق دیگر بازیکنان اجحاف شود، وگرنه کاری ندارد قرارداد یک بازیکن زیاد شود. فرق پرسپولیس با دیگر باشگاه‌ها همین است. ما اینجا ۱۱ نفر بازیکن داریم که همه با هم به زمین می‌روند.

دیدگاه تان را بنویسید