سلطه ایران بر جهان کشتی؛ فرنگی‌کاران جوان قهرمان شدند
کد خبر: 27170

سلطه ایران بر جهان کشتی؛ فرنگی‌کاران جوان قهرمان شدند

تیم کشتی فرنگی جوانان ایران با کسب ۳ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز، قهرمانی پیکارهای جهانی شدند.

به گزارش خودکارنیوز، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان روزهای ۲۷ تا ۲۹ مردادماه در شهر امان اردن برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط احمدرضا محسن‌نژاد در وزن ۶۳ کیلوگرم، علیرضا عبدولی در وزن ۷۷ کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، یاسین یزدی در وزن ۸۲ کیلوگرم و ابوالفضل چوبانی در وزن ۸۷ کیلوگرم به مدال نقره و امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده‌بندی تیمی ایران با ۱۶۲ امتیاز قهرمان شد و گرجستان با ۸۹ و ارمنستان با ۸۸ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند.

با قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان رکورد تاریخی برای کشتی کشور ثبت شد و چهار تیم کشتی آزاد نوجوانان، کشتی فرنگی نوجوانان، کشتی آزاد جوانان و کشتی فرنگی جوانان در رقابت‌های جهانی به عنوان قهرمانی دست یافتند. همچنین این تیم‌ها در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز عنوان قهرمانی را از آن خود کردند و کشتی کشور در مدت زمان ۲ ماه شاهد ۸ قهرمانی در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان بود.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم علی احمدی‌وفا در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر لوکاس بنزینگ از آلمان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۵ از سد دنیس فلورین میهای دارنده مدال برنز بزرگسالان اروپا از رومانی گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل زاخاری سیلویس از آمریکا به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. احمدی‌وفا در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب فرید سادیخلی از جمهوری آذربایجان شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب علیشیر گانیف از ازبکستان شد و در جایگاه پنچم ایستاد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم امیررضا ده‌بزرگی در دور نخست با نتیجه ۱۳ بر صفر کمال سوگیلی از ترکیه را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر هانگشنگ وی یو از چین را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد. ده‌بزرگی در این مرحله کوتو گومی از ژاپن را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب سومیت از هند شد و راهی دیدار رده‌بندی شد. ده‌بزرگی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفرسیف‌الله کورمان از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.

در وزن ۶۳ کیلوگرم احمدرضا محسن‌نژاد در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر ساندیپ از هند را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر حسین‌الدین اولیمبویف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل ویتالی اریومنکو از مولداوی با نتیجه ۵ بر ۱ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. محسن‌نژاد در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۱ از سد کومی ساوادا از ژاپن گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر ژانتورو میرزاعلی‌اف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم اهورا بویری در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۲ زولت تاکاس از مجارستان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۵ الیاس یانداروف از روسیه را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد. بویری در این مرحله با نتیجه ۸ به صفر بر والیوسکی از بلاروس غلبه کرد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۴ غلوب مصطفی حسین‌الاملدین از مصر شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب آزات ساریار از ترکیه شد و در جایگاه پنجم ایستاد.

در وزن ۷۲ کیلوگرم سیدمحمد مهدی‌میری در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر عرفان میرزویف از اوکراین را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۱ بر ۱ در مقابل روسلان نورالله‌یف از جمهوری آذربایجان به پیروزی رسید و به یک چهارم نهایی رسید. میری در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۱ به ایمران علیف از روسیه باخت و با توجه به راه‌یابی این کشتی‌گیر روس به دیدار فینال، میری به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۵ بر ۳ آنکیت گولیا از هند را از پیش رو برداشت و به دیدار رده‌بندی راه یافت. میری در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۱ مقابل آنری پوتکاریدزه از گرجستان مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم علیرضا عبدولی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر دیپاک پونیا از هند را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر مقابل ابراهیم تابایف از بلژیک به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عبدولی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل تورنیکه میکلادزه از گرجستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد.

وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر ون هائو جیانگ از چین را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

رده‌بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- ایسخار کوربایف (قزاقستان) ۲- فرید صادیخلی (جمهوری آذربایجان) ۳- نوریستان سیورکولوف (قرقیزستان) و علیشیر گانیف ۵- علی احمدی‌وفا (ایران)

۶۰ کیلوگرم: ۱- سوران آقاجانیان (ارمنستان) ۲- سومیت (هند) ۳- امیررضا ده‌بزرگی (ایران) و ایلکین گوربانوف (جمهوری آذربایجان)

۶۳ کیلوگرم: ۱- احمدرضا محسن‌نژاد (ایران) ۲- ژانتورو میرزاعلی‌اف (قرقیزستان) ۳- دین اسلام ساگیتجان (قزاقستان) و کومی ساوادا (ژاپن)

۶۷ کیلوگرم: ۱- مصطفی الاملدین (مصر) ۲- گاسپار ترتریان (ارمنستان) ۳- ارسلانبک سلیم‌اف (لهستان) و آزات ساریار (ترکیه)

۷۲ کیلوگرم: ۱- ایمران علی‌اف (روسیه) ۲- لونت لوای (مجارستان) ۳- موحامد علی گوجمن (ترکیه) و آنری پوتکارادزه (گرجستان) ۵- محمدمهدی میری (تهران)

۷۷ کیلوگرم: ۱- علیرضا عبدولی (ایران) ۲- الکساندر سولووی (مولداوی) ۳- دیپاک پونیا (هند) و عبدالمسیح عبدالمسیح (روسیه)

۸۲ کیلوگرم: ۱- آلپرن بربر (ترکیه) ۲- یاسین یزدی (ایران) ۳- ایمام علی‌اف (روسیه) و داتا چاخایدزه (گرجستان)

۸۷ کیلوگرم: ۱- آچیکو بولکوادزه (گرجستان) ۲- ابوالفضل چوبانی (ایران) ۳- آسان ژانیشوف (قرقیزستان) و ویگن نازاریان (ارمنستان)

۹۷ کیلوگرم: ۱- ابوبکر خاسالخانوف (بلاروس) ۲- گور عیوضیان (گرجستان) ۳- ماگومد مختاروف (روسیه) و روستیسلاو کووالی (مولداوی) ... ۱۰- امیررضا اکبری (ایران)

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- فردین هدایتی (ایران) ۲- ونهائو جیانگ (چین) ۳- آچیلیاس چاریسیدیس (یونان) و فکری محمد عیسی (مصر)

رده‌بندی تیمی: ۱- ایران ۱۶۲ امتیاز ۲- گرجستان ۸۹ امتیاز ۳- ارمنستان ۸۸ امتیاز ۴- ترکیه ۸۱ امتیاز ۵- قرقیزستان ۷۰ امتیاز ۶- قزاقستان ۶۰ امتیاز ۷- هند ۵۵ امتیاز ۸- مصر ۴۶ امتیاز ۹- جمهوری آذربایجان ۴۳ امتیاز ۱۰- مولداوی ۳۹ امتیاز

دیدگاه تان را بنویسید