رسمی شدن غیبت تماشاگران در بازی پرسپولیس و النصر و میزبانی ۹۹ درصدی از عربستانی‌ها
کد خبر: 27344

رسمی شدن غیبت تماشاگران در بازی پرسپولیس و النصر و میزبانی ۹۹ درصدی از عربستانی‌ها

سرپرست دپارتمان روابط بین الملل فدراسیون فوتبال گفت: AFC درخواست با تماشاگر برگزار شدن بازی اول پرسپولیس در لیگ قهرمانان را رد کرد.

به گزارش خودکارنیوز، علی تارقلی‌زاده درمورد محرومیت تیم فوتبال پرسپولیس از حضور تماشاگران در بازی با النصر عربستان، اظهار داشت: باشگاه پرسپولیس درخواست کرد به این دلیل که تماشاگران علاقه دارند پس از چند سال که ایران به دلیل کرونا و سایر موارد از میزبانی لیگ قهرمانان محروم بود، اگر امکان دارد رای محرومیت بازی بدون تماشاگر را بپذیرند اما AFC این درخواست ما را نپذیرفت و اعلام کرد این رای باید اجرا شود. به همین دلیل بازی پرسپولیس و النصر قطعا بدوم تماشاگر برگزار می‌شود.

وی درمورد اینکه کیومرث هاشمی اعلام کرده تیم‌های ایرانی با استفاده از VAR اجاره‌ای می‌توانند در این رقابت‌ها میزبان باشند، گفت: در ارتباط با بحث VAR اجاره‌ای شفاهی صحبت شده اما هنوز کتبی چیزی را نگرفته‌ام. آخر هفته در مالزی شنبه یا یکشنبه ما می‌شود. از دوشنبه مکاتبات شروع می‌شود و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

سرپرست دپارتمان روابط بین‌الملل فدراسیون تاکید کرد: فقط در این ارتباط یک بحث را بگویم. ما به ۲ صورت می‌توانیم این سیستم را داشته باشیم. یک مورد این است که سیستم را یک جا مستقر کنیم و روش دیگر این است که سیستم را به صورت موبایل حرکت بدهیم و در یک شهر ۳_۲ ورزشگاه را پوشش بدهد. با توجه به این موضوع سیستمی که باید نصب شود، باید با صدا و سیما و برخی مسائل دیگر هماهنگ کنیم‌.

تارقلی‌زاده تاکید کرد: VAR یک بحث پیچیده است که خیلی ساده نمی‌توانیم به آن نگاه کنیم‌. تعدادی از داوران ما قرار است برای آموزش به خارج از کشور بروند. برای بازی‌های لیگ قهرمانان داوران و افرادی که VAR را اجرا می‌کنند خارجی هستند. به همین دلیل تمام دوره‌ها را دیده‌اند و برای اجرا مشکلی نخواهیم داشت اما برای اجرای این سیستم در لیگ برتر ابتدا ۲ گروه ۶ نفره از داوران ما به عربستان اعزام خواهند شد. 

وی درمورد معرفی ورزشگاه‌های آزادی و نقش جهان برای نصب سیستم اجاره‌ای گفت: ۹ بازی لیگ قهرمانان در ایران برگزار می‌شود که ۶ بازی در ورزشگاه آزادی و ۳ بازی در ورزشگاه اصفهان است. پروسه به این شکل است که نمایندگان AFC برای بازدید از زیرساخت‌ها به ایران می‌آیند و برهمین اساس تصمیم‌گیری می‌شود که اگر بنا باشد با سیستمی که AFC می‌فرستد یا به هر طریق دیگری، اجرا و تایید شود که همین کار را انجام می‌دهیم. در غیر این صورت باید دید کار به چه شکلی پیش می‌رود.

سرپرست دپارتمان روابط بین الملل فدراسیون درپاسخ به این سوال که آیا مشکل دیگری به جز VAR برای میزبانی تیم‌های ایرانی وجود ندارد،توضیح داد: ما مشکلی نداریم. در سال‌های گذشته میزبان فینال لیگ قهرمانان بودیم. البته زیرساخت‌های ما مشکلاتی دارد ولی در ارتباط با VAR که مسئله اصلی است، دولت نیز تسهیلات ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار یورویی اختصاص داده که اگر بانک مرکزی این مبلغ را به ما تخصیص بدهد همانگونه که شنیده‌ام دستوراتش صادر شده و وزیر هم پیگیر بوده است. این مبلغ در روند ورود VAR حتی برای لیگ داخلی خودمان بسیار کمک می‌کند.

تارقلی‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا ورزشگاه آزادی به موقع به لیگ قهرمانان می‌رسد، عنوان کرد: عزیزان در حال کار کردن روی ورزشگاه آزادی هستند و تلاش می‌کنند این مجموعه کامل شود. امکانات زیرساخت VAR ما بعید است به مشکل بخورد‌. منتظر هستیم کارشناسان AFC بیایند و بررسی کنند تا اگر مشکلی وجود دارد، آن را رفع کنیم. ورزشگاه آزادی درون خودش امکانات زیادی دارد اما بازسازی هم می شود.

وی درمورد زمان محدود تا آغاز لیگ قهرمانان، گفت: برای VAR از دوشنبه مکاتبات اصلی ما شروع می‌شود تا ببینیم چه تسهیلاتی در اختیارمان می‌گذارند. اتاق VAR را داریم اما استند و دوربین‌ها باید تایید شود. اگر کم و کسری باشد همکاری خواهیم کرد اما ابتدا باید گزارش ابتدایی کنفدراسیون را بگیریم که فکر می‌کنم هرچه سریع‌تر این بازدید انجام خواهد شد.

تارقلی‌زاده در گفت و گو با برنامه شب‌های فوتبالی درمورد آخرین وضعیت میزبانی از نمایندگان عربستان، توضیح داد: ۲ کشور روی این موضوع کار می‌کنند و مشکل خاصی نیست. داور عربستانی قرار است برای بازی با آنگولا به ایران بیاید و داوران ما نیز چندین سفر به عربستان خواهند داشت. تیم ساحلی ما به تازگی آنجا بود. همانگونه که دیدید کنفدراسیون محل بازی نمایندگان ۲ کشور را TBC گذاشته و منتظریم اطلاعات را بگیریم. مشکل خاصی نیست و سفارت‌خانه‌های ۲ کشور نیز باز شده‌اند. بعید می‌دانم با مشکل خاصی مواجه باشیم. AFC هنوز اعلام رسمی نکرده اما ۹۹ درصد کار انجام شده است.

دیدگاه تان را بنویسید