ایران ۴ - آنگولا ۰/ پیروزی تیم ملی ایران مقابل آنگولای ۱۰ میلیاردی
کد خبر: 28032

ایران ۴ - آنگولا ۰/ پیروزی تیم ملی ایران مقابل آنگولای ۱۰ میلیاردی

در دیداری دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل آنگولا به پیروزی پرگل رسید.

به گزارش خودکارنیوز، تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقه‌ای دوستانه از ساعت ۱۹ روز سه شنبه در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف آنگولا رفت که نیمه اول مسابقه با نتیجه ۳ بر صفر به سود تیم ملی کشورمان به پایان رسید. آنگولا در رده بندی فیفا روی پله ۱۱۶ جهان است و ما تیم بیست و دوم جهان هستیم. مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کردند برای میزبانی از تیم آنگولا ۱۰ میلیارد تومان هزینه کرده اند! البته این تیم از نظر فنی مقابل تیم ایران حرفی برای گفتن نداشت. 

تیمی که برای علاقه‌مندان به فوتبال یادآور خاطرات آخرین حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت تیم ملی و آخرین بازی ملی علی دایی در جریان جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان است.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در حالی برای این مسابقه آماده شدند که رامین رضاییان و علیرضا بیرانوند، به دلیل مصدومیت در جریان مسابقه قبلی در این بازی حضور ندارند و تیم ملی با ترکیبی نسبتا متفاوت در مقایسه با مسابقه قبل به میدان رفت.

تیم ملی ایران خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند که زمستان امسال در قطر برگزار می‌شود. تیم ملی کشورمان در این رقابت‌ها با تیم‌های امارات، هنگ‌کنگ و فلسطین همگروه است.

تیم داوری: محمد الهویش، خلاف الشماری، یاسر السطان و امیر عرب براقی

ترکیب ایران:

پیام نیازمند، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، محمد دانشگر، مهرداد محمدی، روزبه چشمی، علی کریمی، سامان قدوس، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب آنگولا:

آدیلسون داکروز، روی مودستو، بواتو جاناتان، ونانسیو کوکیلا، هلدر کاستا، آگوستو کارنیرو، آلفردو ریبیرو، کلیانو مانوئل، کریستوائو پاچینچیا، ولادمیرو لامیرا و آمبروسینی سالوادور

سرمربی: پدرو گونکالوس

شرح بازی :

دقیقه ۸:ایران یک – آنگولا صفر (زننده گل: مهدی طارمی): روی اشتباه کاپیتان آنگولا و توپ گیری بسیار خوب ترابی، او قدوس را در موقعیت عالی گلزنی قرار داد که ضربه این بازیکن را مدافع آنگولا از روی خط برگشت داد، ولی در ادامه توپ به ترابی رسید و او این بار طارمی را صاحب موقعیت کرد که این بازیکن به راحتی دروازه حریف را باز کرد.

 

 دقیقه ۱۶:ایران ۲ – آنگولا صفر (زننده گل: مهدی طارمی): روی یک حرکت تیمی زیبا از سمت چپ، ترابی با یک پاس نرم، میلاد محمدی را صاحب توپ کرد و او با یک ارسال زمینی به محوطه جریمه، مهدی طارمی را صاحب موقعیت کرد و او با یک شوت تماشایی به گوشه دروازه، اختلاف را به عدد ۲ رساند.

 

دقیقه ۲۰: ایران ۳ – آنگولا صفر (زننده گل: صادق محرمی): یک بار دیگر مهدی ترابی در متن موقعیت قرار داشت و با یک نفوذ دیدنی به محوطه جریمه، توپ را به دهانه دروازه فرستاد و صادق محرمی خودش را به سمت توپ پرتاب کرد و با یک تکل، گل سوم ایران را وارد دروازه حریف کرد.

 

دقیقه ۲۹: در شرایطی که توپ در آستانه خروج از زمین بود، طارمی با یک تکل بلند، موفق شد توپ را به روی دروازه ارسال کند که ضربه سر سامان قدوس با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۲: ارسال کرنر آلفردو به روی دروازه حوالی نقطه پنالتی به کریستوائو پاچینچیا رسید که ضربه سر او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۸: ارسال هلدر کاستا به روی دروازه از بالای سر آمبروسینی سالوادور به بیرون رفت.

دقیقه ۴۹: ارسال کاشته آلفردو ریبیرو را مدافعان دور کردند و در برگشت توپ به ولادمیرو لامیرا رسید که ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۲: روی یک پاس در عمق، سنگربان آنگولا به طرز عجیبی مرتکب اشتباه شد و توپ در پشت محوطه جریمه به علیرضا جهانبخش رسید و ضربه او را آگوستو کارنیرو پیش از ورود به دروازه با ضربه سر راهی کرنر کرد.

دقیقه ۵۸: روی اشتباه علی کریمی، توپ به کریستوائو پاچینچیا رسید که ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۲: محمد محبی می‌توانست دروازه آنگولا را باز کند که ارسال زمینی مغانلو در دهانه دروازه به محبی رسید، ولی ضربه او را سنگربان آنگولا دفع کرد.

دقیقه ۸۷:ایران ۴ – آنگولا صفر (زننده گل:شهریار مغانلو): احسان حاج صفی با یک فرار تند و تیز از سمت چپ در موقعیت خوبی قرار گرفت و با یک پاس زمینی دیدنی، مغانلو را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد که اینی بازیکن پس از آنکه توپ را از میان پا‌های مدافع حریف عبور داد، با یک ضربه فنی و بغل پای دیدنی به گوشه دروازه، گل چهارم ایران را به ثمر رساند.

 

حواشی:

بیشتر خبرنگاران و عکاسان پیگیر آخرین وضعیت آماده‌سازی ورزشگاه آزادی برای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا بودند. طبق گفته عسگریان رئیس شرکت توسعه و تجهیز بیشتر سکو‌ها آماده خواهند شد.

با این حال، برخی نقاط ورزشگاه شکل خوبی ندارد و مشخص نیست چطور در آستانه بازی پرسپولیس - النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا آماده خواهد شد.

مهدی مناجاتی و حسن روشن دو پیشکسوت فوتبال به دعوت کادر فنی تیم ملی در اردوی این تیم و سپس ورزشگاه آزادی حضور یافتند.

رضا حدادیان مالک باشگاه نساجی مازندران که از نزدیک نظاره‌گر بازی است دقایقی با عسگریان درباره روند آماده‌سازی ورزشگاه صحبت کرد. این ورزشگاه محل میزبانی نساجی در لیگ قهرمانان آسیا هم خواهد بود.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به همراه محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای در ورزشگاه حضور یافت.

 زمانی که بازیکنان آنگولا برای گرم کردن وارد زمین شدند از کیفیت بد چمن تعجب کرده و آن را با دست به یکدیگر نشان می‌دادند.

در صحنه‌ای علی کریمی در موقعیتی مناسب، پاسی بد فرستاد که باعث عصبانیت امیر قلعه‌نویی و فریاد او بر سر هافبک تیم ملی شد.

ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان یکی از تماشاگران ویژه این بازی بود.

دیدگاه تان را بنویسید