تاج: لیگ را ۴ ماه تعطیل و چمن آزادی را عوض کنیم/ سپاهان از ظرفیت قانونی استفاده کند
کد خبر: 28245

تاج: لیگ را ۴ ماه تعطیل و چمن آزادی را عوض کنیم/ سپاهان از ظرفیت قانونی استفاده کند

رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت چمن ورزشگاه آزادی توضیح داد.

به گزارش خودکارنیوز، مهدی تاج روز دوشنبه، در حاشیه بازدیدش از ورزشگاه آزادی اظهار کرد: چمن ورزشگاه آزادی باید تعویض شود. اگر بتوانیم چهار ماه لیگ را عقب بیندازیم یا بازی‌های آزادی را در ورزشگاه دیگری برگزار کنیم، می‌توانیم چمن را به بهترین شکل تعویض کنیم در غیر این صورت باید به شکل ترمیم پیش برویم. الان نسبت به قبل بهتر شده اما مطلوب نیست.

او در واکنش به ادعای اسرائیلی‌بودن مدیر توسعه شرکتی که از آن VAR اجاره شده است، اظهار کرد: اصلا چنین فردی را نمی‌شناسم. ما از AFC گرفتیم و چنین فردی را نمی‌شناسیم. این چه حاشیه‌هایی است که ایجاد می‌کنید؟ VAR بالاخره آمده و ما با AFC طرف هستیم و تفاهم‌مان با آنهاست. حتی هزینه‌های آن هم با AFC است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره کنگره AFC گفت: یک جلسه درباره صدور مجوز حرفه‌ای بود که نماینده ما در آن حضور داشت. خبر خوب برای ما این بود که جزو ۱۲ کشوری بودیم که کمترین بدهی را داشتیم. قبلا هر وقت می‌خواستند برای بدهی مثال بزنند، اسم ما را می‌آوردند. ما حدود ۱۵۰۰ پرونده باز در AFC داریم که ۳۰ تای آن متعلق به ماست که اتفاق خوبی است. ان‌شاءالله باید درباره این موضوع با باشگاه‌ها صحبت کنیم. ما جزو ۶ کشوری هستیم که برنامه‌ریزی مجوز حرفه‌ای را در فوتسال اجرا کرده‌ایم. در بانوان هم جزو ۹ کشوری هستیم که دو باشگاه دارای مجوز حرفه‌ای دارند.

تاج ادامه داد: راجع به کره جنوبی باید بگویم که آنها دقیقا همین شکل قانونی که ما در لیگ شروع کرده‌ایم را سخت‌گیرانه‌تر پیگیری کرده‌اند با این تفاوت که ۷۰ درصد درآمدها باید خرج بازیکنان شود و ۳۰ درصد به زیرساخت‌ها تخصیص داده شود. این نشان می‌دهد که ایران راه خوبی را شروع کرده است. کشوری مثل کره که پیشرفته به حساب می‌آید این کار را کرده است. ضمن این که یوفا در این جلسه، دو ساعت و نیم درباره مجوز حرفه‌ای آسیا صحبت کردند و اعلام شد که فیرپلی مالی را برای اروپا امسال سخت‌گیرانه‌تر اجرا می‌کنند. در کل همین کاری که ما انجام دادیم، در حال اجراست.

او در ادامه درباره شرایط سپاهان بیان کرد: کسی نباید صحبت خاصی بکند. سپاهان باید از ظرفیت قانونی یعنی استیناف استفاده کند. من تنها توصیه‌ام این است که از این ظرفیت استفاده شود و مدارکی که فکر می‌کنند به آنها ظلم شده است را ارائه کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره حضور النصر در ایران هم گفت: مجموعه کشور تلاش کردند که به بهترین شکل این بازی انجام شود. ما کسری‌هایی در ورزشگاه آزادی داشتیم که تا حد خوبی حل شد. تعمیراتی هم وجود داشت که انجام شده و وضعیت ورزشگاه بهتر می‌شود. امروز جلسه‌ای با آقای هاشمی، وزیر ورزش داشتیم که ایشان هم یکسری دستورات دادند که فردا اجرا می‌شود. من فکر می‌کنم که بازی آرام و خوبی انجام می‌شود. امیدوارم النصری‌ها راضی باشند. الان که با مربی‌شان صحبت کردم مقداری ابراز رضایت کرد.

تاج درباره شور و شوق مردم از حضور رونالدو در ایران اظهار کرد: برخی اتفاقات امروز زیبنده ما نبود. خود پرسپولیس یکی از بزرگترین تیم‌های آسیاست. به نظرم این موضوع روز به روز عادی‌تر می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره لزوم استفاده از VAR در لیگ قهرمانان هم گفت: من از ابتدا اطلاع دقیق داشتم که بازی‌های لیگ قهرمانان بدون VAR انجام‌پذیر نیست و وقتی آقای ویندزور جان اعلام کرد، از همان روز در تدارک شرایطی بودیم که VAR را بخریم ولی چون موانع تحریمی داشتیم - که ان‌شاءالله حل شود - از همان ابتدا به AFC گفتیم که باید به یک شکلی مساله VAR را برای آزادی و نقش جهان حل کند که تجهیزات از شرکت معتبر EVS به همراه ۱۵، ۱۶ داور به ایران آمد. تصور من این است که مشکل VAR حل می‌شود.

او درباره میزبانی تیم‌های ایرانی از تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا نیز توضیح داد: شما می‌دانید که ما شاکی نبودیم بلکه عربستان شاکی بود. آن‌ها باید رضایت می‌دادند. AFC هم اعلام کرد که تا زمان امضای تفاهم‌نامه نمی‌توان موضوع میزبانی را حل کرد. در نتیجه من با ویزای فرودگاهی به عربستان رفتم و با آقای یاسر صحبت کردم که باعث شد ایشان با مقاماتشان مذاکره کند که در نهایت منجر شد به تفاهم‌نامه‌ای که در ۲ بعد از ظهر امضا شد که یک تفاهم‌نامه گسترده است. دیروز هم که سفیر عربستان به فدراسیون آمده بود راجع به این موضوع صحبت کردیم. در حال ایجاد مراودات فوتبالی هستیم.

دیدگاه تان را بنویسید