علیرضا یوسفی؛ از تصادف سنگین در کودکی تا دبل قهرمانی در جهان با پولاد سرد
کد خبر: 29040

علیرضا یوسفی؛ از تصادف سنگین در کودکی تا دبل قهرمانی در جهان با پولاد سرد

علیرضا یوسفی توانست برای دومین بار قهرمان وزنه برداری جوانان جهان شود و حالا خودش را برای رکوردشکنی در رده بزرگسالان آماده می‌کند.

به گزارش خودکارنیوز ، مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در حالی بامداد جمعه با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید که وزنه برداری کشورمان باز هم در سنگین وزن آقایی خود را نشان داد و علیرضا یوسفی توانست دومین قهرمانی خود را در این رقابت‌ها از آن خود کند و نامش را در میان بزرگان این رشته جاودانه کند. او در رده نوجوانان هم قویترین پسر دنیا بود و در المپیک نوجوانان و قهرمانی نوجوانان جهان 2018 هم در جایگاه نخست ایستاد.

پسر قائمشهری وزنه برداری ایران که اصالتا زاده روستای هردورود است، وقتی 9 ساله بود و دوران ابتدایی را سپری می کرد، با وجود اینکه کشتی حرف اول را در قائمشهر می‌زند، به پیشنهاد یکی از دوستان پدرش سمت وزنه برداری رفت و از آنجا که تنها یک باشگاه وزنه برداری در قائمشهر وجود دارد، زیر نظر مرحوم قاسم غزالیان، مربی‌ای که کاشف بهداد سلیمی بود، تمرینات خود را آغاز کرد.

علیرضا با توجه به اینکه کودکی سختی را هم به دلیل تصادف سنگین و عمل جراحی سَر پشت سرگذاشته بود، شاید کمتر کسی فکر می‌کرد اصلا بتواند ورزش کند، اما قرار گرفتن در مسیر درست همه معادلات را برهم زد و روند زندگی او با حضور در وزنه برداری تغییر کرد.

با توجه به اینکه در دوران ابتدایی در شیفت بعد ازظهر درس می‌خواند مجبور بود بعد از مدرسه بلافاصله به باشگاه برود و مرحوم غزالیان هم که مربی سختگیری بود از همان ابتدای ورودش استعدادش را کشف کرد و حساسیت زیادی روی او داشت تا به بیراهه نرود و خوب تمرین کند.

تمرین زیر نظر مرحوم غزالیان هر روز علیرضا را برای اینکه بتواند روزی قهرمان جهان شود، آماده تر می‌کرد و همان سختگیری‌های مربی سازنده قائمشهری و بی حاشیه بودن و پشتکاری که داشت، او را به جایی رساند که توانست در نوجوانان و جوانان دوبار پیاپی قهرمان جهان شود و رکوردشکنی کند.

حسین غزالیان، نوه مرحوم قاسم غرالیان که از ابتدای حضور علیرضا یوسفی در جریان تمرینات او قرار داشته، می‌گوید: یادم است زمانی که علیرضا برای اولین بار به باشگاه آمد 9 سالش بود و وقتی پدر بزرگم او  را دید، گفت این پسر می‌تواند قهرمان شود و به همین دلیل تمام برنامه‌های تمرینی‌اش را زیر نظر داشت. بسیار پشتکار زیادی داشت و خیلی با جدیت و بانگیزه بالا تمرین می‌کرد. به او می‌گفتیم که روزی قهرمان جهان می‌شود، ولی فکر می‌کرد به شوخی این موضوع را می‌گوییم، اما در واقع استعدادش را داشت و خوشبختانه شکوفا هم شد.

حالا روند رو به رشد او در این سال‌ها این نوید را می‌دهد تا یک بهداد سلیمی دیگر از خطه مازندران در سنگین وزن بزرگسالان دنیا آقایی کند. علیرضا استعداد نابی در وزنه برداری است که می‌تواند سال‌های سال برای ایران افتخارآفرینی کرده و یک بار دیگر طلای سنگین وزن المپیک را بعد از حسین رضازاده و بهداد سلیمی به ایران بیاورد.

دیدگاه تان را بنویسید