رافت: استفاده گزینشی از VAR حرفه‌ای نیست/ آن درگیری را فراموش کنید!
کد خبر: 29174

رافت: استفاده گزینشی از VAR حرفه‌ای نیست/ آن درگیری را فراموش کنید!

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سرخابی‌ها با شرایط مختلفی به مصاف هم می‌روند و امیدوارم از اعتبار و آبروی فوتبال ایران به خوبی دفاع کنند. هرچند در فوتبال به اصطلاح حرفه‌ای ما که زیرساخت‌ مناسب ندارد و VAR گزینشی استفاده می‌شود، نباید توقع معجزه داشت.

پایان رافت روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: رقابت و جدال این دو تیم همیشه جذاب و تماشایی بوده است چون دو رقیب سنتی و دیرینه هستند و هواداران این بازی را به شکلی دیگر دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: سرخابی‌ها امسال با دو شکل متفاوت به مصاف هم می‌روند. پرسپولیس که لیگ را بسیار خوب شروع کرد و به صدر رفت اما حضورش در لیگ قهرمانان مشکلاتی را به وجود آورد که تبعات آن را در لیگ برتر هم می‌بینیم. به نظر من این تیم زیرساخت‌های لازم برای حضور در لیگ قهرمانان و رقابت با تیم‌هایی که سرمایه‌گذاری کلان می‌کنند را نداشت و از سویی دیگر در بحث پشتیبانی و بازیکنان نیز در نتایج اثر مستقیم گذاشت. این اولین بار است که پرسپولیس از گروه خود صعود نمی‌کند و این یعنی زنگ خطری که اگر صدایش را نشنویم فوتبال ایران ضرر خواهد دید.

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس اضافه کرد: بازیکنانی داشتیم که با تیم هماهنگ نشده بودند اما الان شرایط بهتر شده است. مثل شهاب زاهدی که در فضای فوتبال ایران نبود اما به خود آمده و با فضای فوتبال ایران هماهنگ شده است. نکته مهم این است که سرمربی و کادر فنی باید این موارد را به خوبی آنالیز می‌کردند تا تیم دچار مشکل نشود. تیم پرسپولیس متعلق به علی پروین، رضا درویش، یحیی گل‌محمدی و هیچ فرد دیگری نیست و تنها مالک پرسپولیس، هواداران هستند. از سویی دیگر مصدومیت‌هایی که گریبان تیم را گرفت ضربه سختی بر پیکره پرسپولیس بود چراکه بازیکنان تاثیرگذاری مثل وحید امیری یا مرتضی پورعلی گنجی را از دست دادیم. البته مصدومان دیگری هم داشتیم که وقتی به فهرست آنها نگاه می‌کنیم می‌بینیم که دست کادر فنی تا چه حد خالی شده است.

مهاجم اسبق پرسپولیس که تجربه گلزنی در شهرآورد را هم در کارنامه دارد، در خصوص دوران فوتبالی خود نیز گفت: در آن ایام هفت مهاجم بودیم و من از همه کوچکتر بودم اما در کنار آنها بازی یاد گرفتم. برای رسیدن به ترکیب، باید زحمت کشید. برای حفظ بیرانوند همه مایه گذاشتند و دروازه را بیمه کردند اما برای خط حمله هیچ برنامه‌ای نداشتیم. باید چهار مهاجم خوب در پرسپولیس باشند و اگر اینطور بود آن همه فرصت در بازی مقابل الدحیل به هدر نمی‌رفت. اگر حرفی می‌زنیم از سر دلسوزی است و هیچ چشم‌داشتی نداریم.

رافت: استفاده گزینشی از VAR حرفه‌ای نیست/ آن درگیری را فراموش کنید!

رافت اضافه کرد: وقتی تیم با این شرایط مواجه می‌شود طبیعی است درگیر برخی از مسائل و مشکلات شود. حاشیه‌هایی که برای تیم ایجاد شد بیشتر به بحث مالی و سقف‌قراردادها باز می‌گشت. وقتی تیم‌های آسیایی بازیکنان مطرح را به خدمت می‌گیرند موضوع سقف قرارداد باعث مشکلاتی می‌شود که در پرسپولیس و در لیگ قهرمانان آسیا آن را به وضوح دیدیم. باید برای تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان حضور دارند شرایط متفاوتی را ایجاد می‌کردند تا بتوانند بازیکنان خوب خارجی به خدمت بگیرند.

وی ادامه داد: از آن طرف استقلال لیگ را خوب شروع نکرد اما در ادامه راه، روز به روز بهتر شد و الان هم در صدر جدول است و کادر فنی و بازیکنان هر دو تیم سعی می‌کنند در این جدال بازنده نباشند اما امیدوارم بازی خوبی را شاهد باشیم و هواداران هم از این بازی رضایت کامل داشته باشند.

بازیکن اسبق پرسپولیس به مدعی دیگر لیگ نیز اشاره کرد و گفت: امسال سپاهان تیم خود را به شکلی بسته است که در قامت یک مدعی به نظر می‌رسد. آنها در انتظار لغزش پرسپولیس و استقلال هستند تا به صدر رفته و جایگاه خود را تثبیت کنند. ساختار خوب، بازی چشم‌نواز و حضور در جمع هشت تیم برتر آسیا نشان می‌دهد که سپاهان روند خوبی را در پیش گرفته است و باید دید در ادامه لیگ چه اتفاقی رقم خواهد خورد.

رافت در واکنش به حاشیه‌های اخیری که بین دو تیم ایجاد شده و انتشار تصویر تیم فوتبال استقلال در شبکه‌های مجازی بعد از حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا گفت: فوتبال با همین کری‌ها زیباست. وقتی این اتفاقات از سوی هواداران رخ می‌دهد موضوع خاصی نیست و می‌گذرد اما وقتی به صورت رسمی و از طرف باشگاه مدیریت و منتشر می‌شود کار پسندیده‌ای نیست چون باید احترام‌ها حفظ شود.

رافت: استفاده گزینشی از VAR حرفه‌ای نیست/ آن درگیری را فراموش کنید!

مهاجم پیشین پرسپولیس به وضعیت داوری و اتفاقات اخیر لیگ هم اشاره کرد و افزود: وقتی در فوتبال ایران VAR که امروز یک فناوری اولیه در فوتبال روز دنیاست را در اختیار نداریم باید فاتحه همه چیر را خواند. البته قابل تقدیر است که در بازی امروز از این فناوری استفاده می‌شود اما باید بپذیریم که ما فوتبال حرفه‌ای نداریم، بلکه فوتبال وطنی و داخلی را برگزار می‌کنیم که باید در همین حد هم از آن انتظار داشت. اینکه به جام‌جهانی می‌رویم را نباید ملاک قرار داد به خصوص اینکه تعداد تیم‌های جام‌جهانی را هم افزایش داده‌اند. هر وقت در فوتبال عنوان قابل توجهی کسب شد از فوتبال حرفه‌ای و تیم برتر آسیا سخن بگوییم و این چیزی نیست که آن را پنهان کنیم.

وی ادامه داد: همین الان تیم‌های ما با سطح آسیا هم فاصله چشمگیری دارند چه برسد به فوتبال اروپا و جهان؛ برای پیشرفت در فوتبال نیاز به زیرساخت‌، پول و امکانات است که ما آن را نادیده گرفته و از کنارش گذر می‌کنیم، پس نباید انتظاری هم داشته باشیم!

رافت گفت: روزی که لیگ حرفه‌ای فوتبال را آغاز کردیم کشورهای حاشیه خلیج فارس کجا بودند و چه می‌کردند؟! اما الان وضعیت را خودتان به چشم می‌بینید. آنها چه کردند و ما کجائیم! همین شهرآورد تهران را کشورهای حاشیه خلیج فارس و آنهایی که فوتبال را دوست دارند می‌بینند اما چه چیزی برای ارائه داریم؟

پشکسوت فوتبال پرسپولیس یادآور شد: این را باید به خاطر داشت که تجربه بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس نسبت به کادر فنی استقلال و اعضای این تیم بیشتر است و این به نوعی وزنه را به سوی سرخ‌پوشان سنگین می‌کند. البته هر دو تیم در پست‌های خود نواقصی دارند و باید دید چه تدابیری در این بازی از سوی کادر فنی دو تیم اتخاذ خواهد شد. یکی از نقاط قوت پرسپولیس خط دروازه و سرعت است و بازی را به خوبی به زمین حریف می‌برد و استقلال نیز در مالکیت توپ عملکرد قابل قبولی دارد.

رافت: استفاده گزینشی از VAR حرفه‌ای نیست/ آن درگیری را فراموش کنید!

وی در واکنش به اتفاقاتی که در شهرآورد معروف تهران که با درگیری‌ بین او و پرویز برومند، دروازه‌بان آن روزهای استقلال هم همراه بود، گفت: وقتی به بازی این دو تیم می‌رسیم همه یاد آن صحنه می‌افتند اما برای شخص من فراموش شده است. جوان بودیم و تنش هم در فوتبال وجود داشت اما خوشحالم که در آن صحنه من شروع‌کننده اتفاقات و حاشیه‌ها نبودم اما باید آن روزها را فراموش کرد چراکه فوتبال ما آنقدر اتفاقات و مسائل ریز و درشت دارد که این درگیری‌ها به چشم نمی‌آید.

رافت با انتقاد از شرایط فوتبال ایران اضافه کرد: با این امکاناتی که در فوتبال ما وجود دارد چه می‌خواهیم و قرار است به کجا برسیم؟ سازمان لیگ و فدراسیون چرا دنبال زیرساخت‌های مناسب و لازم نمی‌روند؟ چرا وضعیت ورزشگاه‌ها و زمین‌های چمن فوتبال ما باید اینگونه باشد؟ مدعی هستیم در آسیا حرف اول را می‌زنیم اما در عمل چه دیدیم؟ کشور ما جوان‌های پرشوری دارد که بهترین فضا برای حضور و هدایت آنها باید میادین ورزشی و وزشگاه‌ها باشد اما در این بخش چه کردیم و به کجا رسیدیم؟

دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال عصر امروز -۲۳ آذر - از ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود. استقلال در حال حاضر با ۲۴ امتیاز در صدر است و پرسپولیس با یک بازی کمتر و ۲۰ امتیاز در رده چهارم قرار دارد.

دیدگاه تان را بنویسید