عزت‌اللهی: برخی رسانه‌ها مردم را مقابل بازیکنان قرار دادند/ با سرخابی‌ها فقط صحبت کردم
کد خبر: 29252

عزت‌اللهی: برخی رسانه‌ها مردم را مقابل بازیکنان قرار دادند/ با سرخابی‌ها فقط صحبت کردم

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران، گفت: برخی رسانه‌ها با شیطنت، بازیکنان تیم ملی را مقابل مردم قرار دادند.

به گزارش خودکارنیوز ، سعید عزت‌اللهی بازیکن تیم ملی فوتبال ایران با حضور در یک برنامه تلویزیونی در مورد شرایط لیگ فوتبال دانمارک که در آن حضور دارد، اظهار داشت: تیم‌های لیگ دانمارک هرساله در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا عملکرد خوبی داشتند. نمی‌گویم لیگ خیلی خوبی است، اما لیگ سطح پایینی نیست و بازیکنان زیادی از این لیگ به تیم های بزرگ اروپایی منتقل می‌شوند. زمانی به دانمارک رفتم که یک مصدومیت خیلی سخت را پشت سر گذاشته بودم و نیاز داشتم به من اعتماد شود تا بتوانم به شرایط ایده‌آل برگردم.

رسانه‌ها مردم را در مقابل بازیکنان قرار دادند

عزت‌اللهی درمورد حواله‌های جنجالی خودرو، گفت: من به نمایندگی از بازیکنان و کادر تیم ملی در این رابطه صحبت می‌کنم، ما در این مدت با توجه به شرایط سختی که مردم داشتند اصلا به خودمان اجازه نداده بودیم که در این رابطه اظهار نظر کنیم، اما بعضی رسانه‌ها با شیطنت و سوءاستفاده، بازیکنان تیم ملی را مقابل مردم قرار دادند. این مجوزها بابت صعود به جام جهانی بود که یک سال و نیم قبل باید دریافت می‌کردیم که متاسفانه دریاف نکردیم. این حواله کاملا قانونی بود، هیچ رانت، سوءاستفاده‌ و کار غیر قانونی در روند آن انجام نشده است.

حواله‌های خودرو درخواست بازیکنان و کادر تیم ملی نبود

وی افزود: تیم‌های تمام دنیا وقتی به جام جهانی صعود می‌کنند، ۳۰ الی ۴۰ درصد پاداش صعود برای بازیکنان آن تیم است، ولی ما این پاداش فیفا را دریافت نکردیم. این مجوزها درخواست بازیکنان و کادر تیم ملی نبوده است. بازیکنانی که این حواله‌ها را گرفتند، ۱۶۰ درصد مالیات گمرکی و ۴ درصدِ قیمت ماشین، مالیات به اداره دارایی داده‌اند. خودروها الان در پارکینگ خانه‌هاست تا پلاک شود. این حواله‌های خودرو خیلی هم بد نبوده و ارز وارد کشور شده است. ما آرزو داریم که همه ورزشکارانی که برای این کشور تلاش می‌کنند بتوانند کم‌ترین حق خود را دریافت کنند و این پاداش‌ها را فقط برای فوتبالیست‌ها نمی‌خواهیم. الان بازیکنانی که هزینه‌کردند باید مدیریت شود. از کیومرث هاشمی، مهدی تاج و همه مسئولانی که در دیوان عدالت کشور هستند خواهش می‌کنم در فاصله کمی که تا جام ملت‌های آسیا مانده، این مشکل را حل کنند تا از نظر ذهنی روی بازیکنان تأثیرگذار نباشد.

اگر به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کنیم دستاورد خوبی خواهد بود

عزت‌اللهی در رابطه با شرایط تیم ملی در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: تورنومنت‌های بزرگ فوتبال را نمی‌توانیم از قبل پیش‌بینی کنیم و همیشه شگفتی وجود داشته است. به نظر من تیمی می‌تواند موفق باشد که از بازی اول صددرصد تمرکز و توان خود را به کار بگیرد و با همدلی کامل وارد مسابقات شود. قطعا تیم ملی ایران یکی از بزرگترین تیم‌های آسیاست ولی باید این را نیز در نظر بگیریم که کشورهای دیگر نیز بیکار نبودند و همه کشورها حرفی برای گفتن خواهند داشت ولی به نظر من اگر به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کنیم دستاورد خوبی خواهد بود.

وحدت و همدلی خوبی در تیم ملی شکل گرفته است

عزت‌اللهی در رابطه با تاثیر امیر قلعه‌نویی در تیم ملی فوتبال گفت: با توجه به اینکه چندین سال مربی خارجی بالای سر تیم بود، فدراسیون رو به مربی ایرانی آورد و فکر می‌کنم در آن برهه زمانی به غیر از قلعه‌نویی گزینه دیگری نبود که بتواند تیم را جمع کند و به نظر من تصمیم هوشمندانه‌ای بود. جو تیم ملی نیز هم از لحاظ تاکتیکی و هم از لحاظ اخلاقی رفته رفته بهتر شد. خدا را شکر در حال حاضر، وحدت و همدلی به خوبی در تیم ملی شکل گرفته است.

با استقلال و پرسپولیس فقط صحبت کردم

بازیکن تیم ملی فوتبال در رابطه با احتمال حضور در استقلال یا پرسپولیس و شایعات درباره پیشنهاد جذب او توسط این دو باشگاه، اظهار داشت: همیشه فقط در حد صحبت با این ۲ باشگاه ارتباط داشتم، چون در اکثر مواقع تحت قرارداد با باشگاه‌های خود بودم و واقعا اصلا درست نیست که بخواهم مذاکره‌ای را انجام دهم. من فقط شرایط قراردادم را توضیح دادم و بقیه پیگیری‌ها باید از طریق باشگاه‌ها انجام می‌شد. حالا باید منتظر باشیم تا تابستان که بازیکن آزاد می‌شوم و ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد.

وی در پاسخ به این سوال که ممکن خواهد بود که در لیگ ایران حضور داشته باشد گفت: باید ببینیم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

عزت‌اللهی درباره مشکل سربازی بازیکنان تیم ملی گفت: من خودم در حال حاضر دانشجو هستم ولی قطعا من هم باید یک روزی با این شرایطی که پیش آمده سرباز شوم. امیدوارم مرجع نظام وظیفه یک تدبیری را به کار بگیرند که ورزشکاران حرفه‌ای بتوانند راحت‌تر به ورزش خود ادامه دهند.

دیدگاه تان را بنویسید