علیپور: امیدوارم با تمرینات تخصصی المپیکی شویم/ هر دو ماه ۷ میلیون پول کفش می‌دهم
کد خبر: 29254

علیپور: امیدوارم با تمرینات تخصصی المپیکی شویم/ هر دو ماه ۷ میلیون پول کفش می‌دهم

ملی‌پوش سنگنوردی گفت: امیدوارم با تمرینات تخصصی المپیکی شویم. ما هیچ‌وقت کم نگذاشتیم و در شرایط سخت و دمای منهای ۱۵ درجه زیر برف و باران در قزوین تمرین کردیم.

میلاد علیپور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، درباره شرایط تمرینی خود و دیگر ملی‌پوشان، اظهار داشت: دو هفته به خاطر سرمای قزوین به همدان آمدیم و اردوی تیم ملی سنگنوردی در سالن این شهر برگزار می‌شود. سالن ما همچنان آماده نشده است. بعد از چند سال قهرمانی من و برادرم مهدی و پسرعمویم رضا در آسیا و جهان در رده‌های مختلف سنی هنوز امکانات لازم برای تمرین نداریم. از آنجایی که رشته سنگنوردی المپیکی شده، کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند تا بتوانند در این رویداد مهم به مدال دست پیدا کنند. از لحاظ امکانات خیلی با کشورهای دیگر فاصله داریم.

وی افزود: آخرین مسابقاتی که شرکت کردیم، رقابت‌های گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا در اندونزی بود. عملکرد ما در این رقابت‌ها خوب نبود. اندونزی به عنوان کشور میزبان شرایط را به گونه‌ای مهیا کرده بود تا ورزشکاران خود را روی سکو بفرستد و نفر اول که ورزشکار اندونزی بود در بخش مردان ورودی المپیک را گرفت. شرایط جوی خوب نبود و هوا خیلی گرم و شرجی بود. سرمایه‌گذاری این کشورها برای کسب سهمیه المپیک قابل ستایش است و باید الگویی برای ما باشد.

ملی‌پوش سنگنوردی عنوان کرد: سال بعد باید در ۲ مسابقه انتخابی المپیک شرکت کنیم و به همین دلیل در اردوی همدان هستیم و امیدوارم با تمرینات تخصصی نتیجه بگیریم و المپیکی شویم. ما هیچ‌وقت کم نگذاشتیم و در شرایط سخت و دمای منهای ۱۵ درجه زیر برف و باران در قزوین تمرین کردیم. پیشرفت و کسب مدال در این رشته با امکانات بیشتر محقق می‌شود. ضمن اینکه از لحاظ آمادگی جسمانی از رقبا بهتریم اما چون امکانات نداریم نمی‌توانیم نتیجه لازم را بگیریم.

وی یادآور شد: رضا علیپور در بازی‌های آسیایی در بخش انفرادی به طلا رسید اما در بخش تیمی بدشانسی آوردیم و باختیم. در حالی که ما سریع‌تر بودیم و به خاطر نبود هماهنگی در این بخش نتیجه نگرفتیم. اگر اردوها و امکانات بیشتر شود به طور قطع در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ژاپن بعدی در بخش تیمی و انفرادی به طلا می‌رسیم.

علیپور ادامه داد: من در کنار سنگنوردی شغل آزاد دارم و در بخش ساختمان در ارتفاع با طناب کار می‌کنم. برای المپیک نمی‌توانیم حرفه‌ای تمرین کنیم و انتظار داریم تا مسئولان از ما حمایت کنند و حداقل حقوقی به ما بدهند؛ کفشی که استفاده می‌کنیم حداقل دو ماه دوام می‌آورد و هزینه آن ۷ میلیون تومان است. باید کار کنم تا بتوانم هزینه کفش و مکمل‌های ورزشی را بدهم. اگر امکانات درست مهیا شود دوباره روی سکو برمی‌گردم. انتظار دارم مسئولان به این رشته توجه بیشتری کنند، چون ثابت کردیم که سنگنوردی می‌تواند برای ورزش کشور افتخارآفرین باشد.

وی گفت: من طلا و نقره آسیا و پنجمی جهان را در کارنامه دارم. در سال ۲۰۱۷ در رده نوجوانان قهرمان بزرگسالان کشور شدم. در آن سال لقب پدیده را به من دادند.

دیدگاه تان را بنویسید