جاه‌طلبی‌های بی‌انتهای مغز متفکر عنابی‌ها
کد خبر: 29332

جاه‌طلبی‌های بی‌انتهای مغز متفکر عنابی‌ها

وینگر قطری‌ها با سرعت و تکنیک بالایی که دارد می‌تواند برای هر تیمی خطرناک و دردسرآفرین باشد.

به گزارش خودکارنیوز ، تیم ملی فوتبال قطر با درخشش ستارگانی چون اکرم عفیف، حسن الهیدوس و معز علی در دوره قبل توانست قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را به دست آورد. اکرم عفیف از بازیکنان کلیدی و تاثیرگذار السد و تیم ملی فوتبال قطر است.

اکرم عفیف، وینگر ۲۷ساله، به دنبال تکرار جادوی ۲۰۱۹ در جام ملت‌های آسیاست. قطر در هجدهمین دوره مسابقات در اندیشه دفاع از عنوان قهرمانی‌اش است و برای این هدف خیلی روی اکرم عفیف حساب باز کرده است. همچنین یک سرمربی جدید به نام مارکس لوپس هدایت تیم ملی قطر را بر عهده گرفت و جایگزین کارلوس کی‌روش شد. در واقع لوپس سومین سرمربی قطر در کمتر از یک سال اخیر است.

حسن الهیدوس، بوعلام خوخی، المعز علی، بسام الراوی و البته عفیف که رکورد ۱۰ پاس گل را در دوره قبلی ثبت کرد در بین ستاره‌های این دوره‌اند.

نام: اکرم عفیف
سن: ۲۷پست: وینگر
بازی ملی: ۹۲
گل ملی: ۲۵
باشگاه: السد (قطر)

پسر حسن عفیف، بازیکن و مربی سابق تیم ملی قطر، اولین بار فوتبالش را در المرخیه آغاز کرد و سپس در السد و آکادمی اسپایر حضور یافت. این ستاره قطری همچنین سال‌های اولیه فوتبالش را در اسپانیا گذراند و برای تیم‌های جوانان سویا و ویارئال بازی کرد.

موفقیت عفیف در صحنه بین‌المللی، سال ۲۰۱۴ در میانمار اتفاق افتاد؛ زمانی که کشورش را به اولین قهرمانی در رقابت‌های زیر ۱۹ سال آسیا رساند و تنها گل فینال را در دیدار برابر کره جنوبی برای تیم فلیکس سانچز به ثمر رساند.

عفیف با پیوستن به هموطنانش یعنی احمد السعدی، احمد معین و فهد عبدالرحمن دو فصل را در لیگ دسته دوم بلژیک گذراند و سپس به ویارئال اسپانیا رفت. عفیف که به اسپورتینگ‌خیخون قرض داده شد، به اولین بازیکن قطری حاضر در لالیگا تبدیل شد. او در ادامه به السد پیوست و به‌سرعت به بازیکنی برجسته تبدیل شد و تحت هدایت ژاوی، اسطوره اسپانیا و بارسلونا، قرار گرفت.

ژاوی درباره عفیف چه می‌گوید؟

او استعدادی باورنکردنی دارد و بازیکن بزرگی است. هیچ محدودیتی برای او در مستطیل سبز وجود ندارد. بارها به او گفته‌ام که بازیکن شگفت‌انگیزی است و ظرفیت‌های زیادی برای بازی‌کردن دارد. عفیف می‌تواند همه جا بازی کند.

عفیف سال ۲۰۱۹ اولین قهرمانی در لیگ ستارگان قطر را با السد به دست آورد و همچنین به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسید.

او در دوره قبلی این رقابت‌ها درخشش خیلی خوبی داشت و در هفت بازی توانست ۱۰ پاس گل دهد که بیشترین تعداد پاس گل در تاریخ این رقابت ها محسوب می‌شود. عفیف پس از بالابردن جام قهرمانی ملت‌های آسیا گفت: کسب عنوان قهرمانی آسیا با قطر می‌توانست سال‌ها برای من و هم‌تیمی‌هایم کافی باشد اما این پایان ما نیست. تازه شروع کرده‌ایم.

عطش مشهود در سخنان عفیف برای کسب موفقیت و قهرمانی‌های بیشتر همچنان وجود دارد و عفیف می‌خواهد در این دوره نشان دهد که قهرمانی دوره قبل عنابی‌ها اصلا اتفاقی نبوده است.

دوره قبل بزرگترین افتخار فوتبال قطر در ابوظبی به دست آمد و تیم سانچس با شکست سه بر یک ژاپن به اولین قهرمانی در تاریخ جام ملت‌های آسیا رسید.

دیدگاه تان را بنویسید