آیین تشییع شهدای حرم شاهچراغ (ع) برگزار شد
کد خبر: 26988

آیین تشییع شهدای حرم شاهچراغ (ع) برگزار شد

آیین تشییع پیکر مطهر دو تن از شهدای تروریستی حرم شاهچراغ(ع) با حضور پر شور مردم کلانشهر شیراز و سایر نقاط فارس، از میدان شهدا تا حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) برگزار شد.

به گزارش خودکارنیوز، مراسم وداع و تشییع پیکرهای پاک و مطهر ۲ شهید حادثه حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) راس ساعت ۹ صبح چهارشنبه ۲۵ مرداد، با حضور گسترده و با شکوه مردم شهید پرور استان فارس از میدان شهدا آغاز شد و تا بارگاه ملکوتی حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع)، ادامه یافت.

مردم و خانواده شهدای این حادثه با در دست داشتن عکس شهدا و سر دادن شعارهایی علیه جنایت تروریست‌ها، در این مراسم باشکوه حاضر شده و حماسه‌ای ماندگار را رقم زدند.

این مراسم با حضور استاندار، نماینده ولی‌فقیه در استان، مسئولان قضایی و فرماندهان نظامی سپاه، ارتش و پلیس و دیگر مسئولان و مدیران استان فارس و شهر شیراز برگزار شد

شامگاه یکشنبه ٢٢ مرداد در پی حمله عناصر یک گروه تکفیری داعش در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، ۹ نفر مصدوم شدند که یک مصدوم در همان لحظات ابتدایی به درجه رفیع شهادت نائل شد و مابقی مصدومان به مراکز درمانی شیراز منتقل شدند.

در این حادثه شهید غلامعباس عباسی ۶۹ ساله و وابسته به گروه سپاه و از خدام این حرم مطهر در همان لحظات ابتدایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

آئین وداع با این شهید که اهل شهرستان خرامه است عصر روز گذشته سه‌شنبه ۲۴ مرداد از جلوی در مرکز سپاه این شهرستان به سمت مسجد جامع شهدای این شهرستان با حضور مردم ولایت مدار برگزار شد.

حمد جهانگیری، از نیروهای حفاظت حرم مطهر شاهچراغ(ع) نیز که از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود و علی‌رغم انجام دو بار عمل جراحی در بیمارستان نمازی، شامگاه دوشنبه به خیل شهدای حرم پیوست.

براساس اعلام مسئولان فارس، آیین تشییع این شهید والامقام امروز امروز چهارشنبه ۲۵ مرداد از میدان شهدا تا حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.بعدازظهر امروز نیز آیین وداع با این شهید همزمان با نماز مغرب و عشاء در مصلی نماز جمعه مردشت برگزار می‌شود.

آیین تشییع و تدفین این شهید نیز پنج‌شنبه ۲۶ مرداد از مقابل سپاه پاسداران تا میدان امام خمینی(ره) و سپس به سمت گلزار شهدای روستای کناره برگزار می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید