رئیس سازمان فضایی ایران: ماهواره‌هایی با دقت تصویربرداری بالاتر در راه است+ ویدئو
کد خبر: 28555

رئیس سازمان فضایی ایران: ماهواره‌هایی با دقت تصویربرداری بالاتر در راه است+ ویدئو

حسن سالاریه، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران در گفتگوی ویژه خبری به تشریح ابعاد مختلف ماهواره‌های دقت ۲متر و سایر دقت‌ها پرداخت.

به گزارش خودکارنیوز، حسن سالاریه، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب،  ۵ مهرماه،  درخصوص پرتاب ماهواره نور۳ گفت: با قرارگیری موفق ماهواره نور۳ در مدار که صبح امروز صورت گرفت،  در کلاس ماهواره‌های نانو یا ماهواره‌های فوق سبکی که بتواند با دقت مطلوبی تصویربرداری کند،  در گام بزرگی برداشته شده است. 

رئیس سازمان فضایی ادامه داد:  در آینده نزدیک رسیدن به دقت تصویربرداری2 و 2.5 متر  و 4 متر در برنامه است و قراردادهای آن نیز امضا شده و در محله کار و تحقیقات هستیم. 

سالاریه تصریح کرد:  پیش بینی ما این است که تا پایان 1404 بتوانیم در حوزه دقت‌های ۱ متر هم قدم‌هایی برداشته شده و فاز تحقیقاتی آن آغاز شود. 

معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران با اعلام این خبر که،  تا ۲سال آینده پرتاب‌های متعدد ماهواره با دقت 5، 4 و 3.5 متر را در برنامه خود خواهیم داشت، تاکید کرد: در زمینه زیرساخت خصوصا در حوزه تجمیع و تست ماهواره در اجرام بالا نیز در برنامه ۱۰ ساله سازمان فضایی قرار دارد. 

سالاریه بیان کرد:  در حال حاضر ماهواره‌هایی با دقت متفاوت 15 متر،  5متر و دقت‌های دیگر در حال تولید و یا در صف پرتاب قرار دارد که البته به دلیل جرم بالا امکان پرتاب آنها با ماهواره‌بر قاصد ممکن نیست، اما به زودی با تثبیتی که در لایه لئو برای اجرام بزرگ‌تر صورت می‌گیرد، این اتفاق در کشور رقم خواهد خورد.

حجم ویدیو: 2.88M | مدت زمان ویدیو: 00:01:56 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید