لباس مدرسه چند؟
کد خبر: 27807

لباس مدرسه چند؟

عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران ضمن اعلام قیمت انواع لباس فرم مدارس در دوره دبستان، گفت که قیمت لباس مدارس نسبت به سال قبل ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشته و وضعیت تامین مواد اولیه در سال جاری را مناسب توصیف کرد.

اکرم عیوض خانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر حداقل قیمت روپوش و شلوار مدارس دوره دبستان برای پسران از ۵۵۰ هزار تومان و برای دختران از ۶۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. این قیمت برای ساده‌ترین طرح لباس مدارس است.

به گفته وی، لباس‌های لوکس مدارس که عموما کارهای سه تیکه، جین و غیره هستند، تا حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم قیمت دارند.

عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه تقاضای لباس مدارس مانند سال‌های قبل بوده و تغییر خاصی نداشته است، گفت: به طور کلی برخی مدارس هر سال طرح خود را تغییر می‌دهند که همه ناچار به خرید لباس جدید باشند، اما برخی مدارس هم تغییر طرح را دو یا سه سال یک بار انجام می‌دهند. عده‌ای هم به دلیل تغییر سایز دانش آموز، لباس جدید می‌خرند.

عیوض خانی با بیان اینکه قیمت لباس مدارس نسبت به سال قبل ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: امسال وضعیت تامین مواد اولیه نسبت به سال قبل بهتر بود، چراکه سال گذشته بعد از دو سال کرونا، میزان تقاضا پیش بینی نشده بود و به دلیل تقاضای بالا، حتی تامین کنندگان پارچه از تامین بازار جا زدند و اکثر تولیدکنندگان برای تامین پارچه با مشکل مواجه بودند.

به گفته او، امسال پیش بینی‌های لازم انجام شد و وضعیت تامین پارچه هم مناسب بود.

عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک در ادامه گفت: برای تامین لباس فرم مدارس دولتی معمولا آموزش و پرورش تامین کنندگانی را مشخص می‌کند تا مدارس دولتی با آن‌ها قرارداد ببندند. اما مدارس غیرانتفاعی معمولا خودشان تامین کننده را انتخاب می‌کنند. اما در سال جاری اتحادیه خیاطان در شهریور به این موضوع ورود کرد و از مدارس خواست تامین کننده و قیمت را اعلام کنند. اما اگر قرار است چنین نظارتی صورت گیرد این کار باید قبل از انعقاد قرارداد مدارس با تامین کننده‌ها، حداقل در فصل بهار صورت گیرد

دیدگاه تان را بنویسید