قیمت لباس فرم مدارس اعلام شد
کد خبر: 28004

قیمت لباس فرم مدارس اعلام شد

به گفته رئیس اتحادیه صنف خیاطان تهران، لباس فرم برای مقاطع اول تا سوم ابتدایی با گلدوزی 421 تا 465 هزار تومان و برای مقاطع چهارم تا ششم 444 تا 490 هزار تومان و برای دوره متوسطه از 937 هزار تومان تا یک میلیون قیمت خورده است.

به گزارش خودکارنیوز، اکبر صدقی رئیس اتحادیه صنف خیاطان تهران در برنامه «صبح و گفت‌وگو» در مورد قیمت تمام شده دوخت لباس فرم مدارس اظهار کرد: امسال با نشست‌هایی که انجام شد، برای تمام مناطق تهران، لباس فرم برای مقاطع اول تا سوم ابتدایی با گلدوزی 421 تا 465 هزار تومان و برای مقاطع چهارم تا ششم 444 تا 490 هزار تومان قیمت خورده است. 

وی افزود: پارچه‌های استفاده شده کاملا ایرانی هستند و قیمت مواد اولیه ثابت نیست. اختلاف قیمت‌ها نیز به دلیل عدم ثبات است. اما کسی حق فروش بالاتر از 490 هزار تومان ندارد چرا که همه موارد و سود در این قیمت لحاظ شده تا هم به نفع تولیدکننده و هم مصرف کنند است. 

رئیس اتحادیه صنف خیاطان تهران ضمن توصیه به خیاطان برای رعایت قیمت‌ها و عدم گران‌فروشی خاطرنشان کرد: باید قیمت‌ها در معرض دید باشد، تا اولیا در جریان قرار بگیرند. 

صدقی در مورد اختلافات قیمت‌ها در بازار اظهار کرد: سال‌های قبل که کرونا بود، نظارتی وجود نداشت و برخی مدیران مدارس قراردادهایی با خیاطان بسته بودند؛ در حالی‌که قیمت باید توسط صنف اعلام شود چرا که همه چیز مورد آنالیز قرار گرفته است. لذا قیمت بالاتر باید به اولیا عودت داده شود و به سامانه 124 گزارش دهند. 

وی یادآور شد: لباس دوره متوسطه بدون گلدوزی 937 هزار تومان است که با 10 درصد نوسان مواد اولیه تا یک میلیون تومان هم می‌رسد. همچنین پیراهن و شلوار کتان پسرانه دوره متوسطه 661 هزار تومان اعلام شده است.

دیدگاه تان را بنویسید