وزیر ارشاد خبر داد؛پرداخت تسهیلات خودرو و مسکن به خبرنگاران
کد خبر: 28576

وزیر ارشاد خبر داد؛پرداخت تسهیلات خودرو و مسکن به خبرنگاران

وزیر ارشاد گفت: تسهیلات مختلف از جمله خودرو و مسکن برای خبرنگاران بررسی شده و تسهیلات مورد نیاز تامین و پرداخت می‌شود.

به گزارش خودکارنیوز، محمد مهدی اسماعیلی ظهر روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت سیزدهم شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر هستیم و بسیاری از پروژه‌های راکد در دولت فعال و بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: در قبل از دولت سیزدهم تعداد خبرنگاران در سامانه فرهنگ و ارشاد اسلامی ۴ هزار نفر بود که در دولت سیزدهم این عدد به ۱۱ هزار نفر رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از کلنگ‌زنی شهر هنر در شهر پرند تهران خبر داد و گفت: این شهر در سایر استان‌های کشور نیز احداث می‌شود.

وی با تشکر از پیگیری نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در دور دوم سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد، ۱۵۰ میلیارد تومان به حوزه فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: از این میزان ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های فرهنگی و هنری و ۵۰ میلیارد تومان به کتابخانه‌های استان اختصاص داده شد.

وی از افتتاح دو سینما در شهر یاسوج خبر داد و افزود: در صورت تأمین زمین مورد نیاز آمادگی لازم جهت تزریق اعتبارات برای ساخت سینما بزرگ شهر یاسوج وجود دارد.

وزیر ارشاد با بیان اینکه با دست پُر به استان کهگیلویه و بویراحمد آمده‌ام و همه طرح‌های نیمه تمام را به اتمام خواهیم رساند، گفت: در صورت تامین زمین از سوی استاندار همه اعتبار لازم برای ساخت یک سینمای دیگر در شهر یاسوج را اختصاص خواهم داد.

وی اظهار کرد: در زمینه تسهیلات مختلف از جمله خودرو و مسکن برای خبرنگاران ترسالی شده و همه تسهیلات مورد نیاز این قشر می‌آید و پرداخت می‌شود.

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: دولت سیزدهم به حوزه فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد توجه خاصی داشته‌است و اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به حوزه فرهنگ و هنر استان و سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیارد تومانی در تکمیل پروژه تالار فرهنگ و هنر یاسوج مهر تاییدی بر این موضوع است.

وی با اشاره به فقدان سینما در شهر یاسوج، گفت: احداث سینما در شهر یاسوج با تامین زمین مواجه است و مشکل زمین نه تنها در موضوع سینما، بلکه در سایر موارد نظیر مسکن ملی نیز با مشکل مواجه است و این به دلیل شرایط خاص جغرافیایی شهر یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد است.

احمدزاده به احداث پل شهید طیب در لنده اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه شهید طیب از شهدای شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد است که تحصیلات خود را در آمریکا رها کرد و به ایران بازگشت، درخواست داریم که فیلم این شهید بزرگوار توسط هنرمندان ساخته شود.

علی زحمتکش سرمایه‌گذار تالار فرهنگ و هنر شهر یاسوج گفت: احداث این پروژه از سال ۸۷ در کهگیلویه و بویراحمد شروع شد و در چند سال متوقف بود تا اینکه در دولت سیزدهم مجدد وارد فاز اجرایی شد.

وی افزود: مطابق نظر کارشناسان در سال گذشته تکمیل این پروژه ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که این رقم در سال‌جاری به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: با تمام توان در حال اجرا پروژه هستیم و عده می‌دهم فاز اول پروژه در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید