بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی به معطلی ۲۲ ساله پایان داد
کد خبر: 28669

بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی به معطلی ۲۲ ساله پایان داد

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهره‌برداری پیش از موعد از فاز ۱۱ پارس جنوبی، گفت: مسیری که در بهره‌برداری از فاز ۱۱ پیمودیم ما را به توتال منطقه تبدیل می‌کند؛ بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی به معطلی ۲۲ساله پیمانکار خارجی پایان داد.

به گزارش خودکارنیوز ، نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهره‌برداری پیش از موعد از فاز ۱۱ پارس جنوبی، گفت: مسیری که در بهره‌برداری از فاز ۱۱ پیمودیم ما را به توتال منطقه تبدیل می‌کند؛ بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی به معطلی ۲۲ساله پیمانکار خارجی پایان داد.

علیرضا عباسی، نماینده مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن اشاره به بهره‌برداری از «فاز ۱۱ پارس جنوبی» و توفیقات دولت در این بخش بیان کرد: ما باید منابع زیرزمینی خود در عرصه‌های مختلف را جدی بگیریم.

وی با اظهار تأسف از اینکه بیشتر به دنبال خام‌فروشی نفت و گاز بوده‌ایم، ادامه داد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر می‌خواهیم در داخل و منطقه جایگاهی در حوزه نفت و گاز داشته باشیم، باید به سمت افزایش ارزش افزوده حرکت کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید از توان داخلی خودمان به درستی استفاده کنیم، تأکید کرد: باید بهره‌وری را در حوزه نفت و گاز به حد بالایی برسانیم.

وی افزود: وقتی کشوری نفت را از ما خریداری کرده و از آن نفت خریداری‌شده ۲۰۰ فرآورده تولید می‌کند، دیگر به دنبال منفعت رساندن به ما نیست و در طلب افزایش منفعت خود است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به توان دانشمندان خود در امور فنی و مهندسی اعتماد کنیم، بیان کرد: ما بیشترین فارغ‌التحصیل دانشگاهی را بعد از انقلاب و در منطقه داریم؛ اما سؤال این است که به چه میزان از این ظرفیت‌ها استفاده کرده‌ایم؟

وی با بیان اینکه باید به دنبال صدور فناوری باشیم، بیان کرد: شرکت توتال با حضور در کشور ما کوشش کرد در احداث یک پالایشگاه مشارکت کند؛ چرا ما یک توتال برای کشورهای دیگر نشویم؟

عباسی با بیان اینکه راهی که در راستای بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی طی شد، ما را به اهداف بزرگی می‌رساند، تأکید کرد: باید به توتال‌های مختلف در منطقه و دنیا تبدیل شویم چراکه دنیا نیازمند این فناوری‌ها است؛ بنابراین ابتدا باید به داشته‌های خودمان اعتماد کنیم و درد را متوجه شویم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دردهای ما خام‌فروشی در حوزه نفت و گاز است، بیان کرد: باید بتوانیم به جای صد دلار درآمدزایی از یک بشکه نفت چند صد برابر به دست بیاوریم؛ اما متأسفانه این مسئله رخ نمی‌دهد.

عباسی تصریح کرد: با بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی کاری را به انجام رساندیم که پیمانکار خارجی برای انجام آن ۲۲ سال ما را معطل کرد و ما توانستیم به واسطه توان داخلی پیش از موعد این فاز را به بهره‌برداری برسانیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: حتی زودتر از این‌ها هم می‌توانستیم این فاز را به بهره‌برداری برسانیم اما کوتاهی‌هایی اتفاق افتاد و مانع کار شد.

وی با اشاره به بروز مشکلات گازی در زمستان سال گذشته بیان کرد: اگر دولت‌های قبل فعالیت‌های خود را در راستای این فاز گازی درست انجام می‌دادند، دیگر مشکلی نداشتیم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی اقدام مهمی بود و باید در بخش‌های دیگر هم ادامه‌دار باشد.

دیدگاه تان را بنویسید