قالیباف: مجمع پارلمانی بریکس فرصت‌های بزرگی برای ایران دارد
کد خبر: 28607

قالیباف: مجمع پارلمانی بریکس فرصت‌های بزرگی برای ایران دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم در امور روزمره کشور از فرصت‌های بزرگ مجمع پارلمانی بریکس غفلت نکنیم و تلاش کنیم تا از فرصت‌های آن برای بهتر شدن شرایط کشور بهره ببریم.

به گزارش خودکارنیوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که در رأس هیئتی به منظور شرکت در نهمین مجمع پارلمانی بریکس به آفریقای جنوبی سفر کرده بود، دقایقی قبل وارد فرودگاه مهرآباد شد.
رئیس مجلس پس از ورود به تهران در تبیین دستاوردهای حضور هیئت نمایندگی ایران در مجمع مجالس بریکس در آفریقای جنوبی، گفت: در سفر به آفریقای جنوبی ملاقات‌های خوبی با شخصیت‌های برجسته و مؤثر سیاسی پارلمانی و غیرپارلمانی داشتیم.
وی افزود: نشستی هم با ایرانیان مقیم آفریقای جنوبی داشتیم، چه آن‌ها که در حوزه مسائل اقتصادی فعال بودند و چه آن‌هایی که در حوزه مسائل فرهنگی، علمی، آموزشی و دانشگاهی فعال بودند را ملاقات کردیم.
قالیباف با اشاره به برنامه‌های سفر خود، عنوان کرد: از مرکز اسلامی ژوهانسبورگ بازدیدی داشتیم. اگر می‌خواهیم نتیجه مجاهدت‌های حضرت امام خمینی و نیز ثمره خون شهدا و همچنین صدای انقلاب را مشاهده کنیم که تا کجا رفته است و عظمت و قدرت انقلاب اسلامی و حوزه نفوذ را ایران عزیزمان را درک کنیم، در این مرکز قابل مشاهده است.
وی ادامه داد: در این مرکز افرادی را می‌بینیم که با هزاران فرسنگ فاصله از کشورمان به لحاظ بعد مسافتی، بسیار آگاه و تازه مسلمان و شیعه شده از تجار نامدار گرفته تا یک نوجوان فقیر حضور داشته و در کنار هم در آن مرکز فعالیت می‌کنند و این امر مسئولیت ما را بیشتر می‌کند.
رئیس مجلس با اشاره به لزوم حل مشکلات کشور، اظهار کرد: می‌توانیم همت کنیم و مشکلات کشور را با ایده و آرمان‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری حل و فصل کنیم که در یک قدمی حل آن‌ها هستیم تا در عین حال پاسخگوی نیازهای معنوی و باورهایی باشیم که امروز جامعه بشری را دنبال کنیم.
قالیباف در پایان گفت: فکر می‌کنم که سفر بسیار مؤثری بود و امیدواریم در امور روزمره کشور از فرصت‌های بزرگ این مجمع غفلت نکنیم و تلاش کنیم تا از فرصت‌های آن برای بهتر شدن شرایط کشور عزیزمان و جهان اسلام و نقشمان در این نظم جدید بهره ببریم.

دیدگاه تان را بنویسید