با وجود ناترازی گاز، زمستان قطعی گاز نخواهیم داشت
کد خبر: 29168

با وجود ناترازی گاز، زمستان قطعی گاز نخواهیم داشت

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: بر اساس گزارش وزیر نفت ، زمستان امسال ۱۹۴ میلیون مترمکعب ناترازی گاز در روز را خواهیم داشت، بنابراین محدودیت‌ها باید همچنان در ایام پیک مصرف ادامه پیدا کند، اما قطعی گاز خانگی نخواهیم داشت.

به گزارش خودکارنیوز ،  مصطفی نخعی با اشاره به گزارش وزیر نفت و معاونان او در مورد آخرین وضعیت تامین سوخت زمستانی گفت: حدود ۳ و یک دهم میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در میادین زیرزمینی ذخیره شده که عدد بی‌سابقه‌ای در کشور است و نسبت به پارسال نیز ۳۶ درصد افزایش داشته است، بنابراین باید این کار را یکی از اقدامات بسیار خوب وزارت نفت دانست.

وی همچنین نوسازی و بهسازی رایگان موتورخانه‌ها در مناطق مختلف کشور و هدف گذاری تعویض بیش از ۴ میلیون بخاری پرمصرف با کم‌مصرف برای مدیریت مصرف را از دیگر برنامه‌های وزارت نفت اعلام کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین به افزایش ۵۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز از ابتدای دولت تاکنون با توجه به گزارش ارائه شده در کمیسیون انرژی اشاره کرد و گفت: اگرچه زمستان قطع گاز خانگی نخواهیم داشت، اما با توجه به ناترازی موجود باید محدودیت‌هایی برای صنایع و نیروگاه‌ها ایجاد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید