تلاش مذبوحانه آمریکا برای تشکیک در توانمندی های دفاعی ایران
کد خبر: 18682

تلاش مذبوحانه آمریکا برای تشکیک در توانمندی های دفاعی ایران

وزارت دفاع آمریکا سعی کرد تا در خصوص توانمندی های دفاعی ایران و ساخت موشک فراصوت توسط کشورمان ایجاد تردید نماید.

 

به گزارش خودکارنیوز، به نقل از الجزیره، پنتاگون تلاش کرد تا در خصوص توانمندی‌های دفاعی و ساخت موشک فراصوت توسط ایران ایجاد تردید نماید.

 

بر اساس این گزارش، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: ما از گزارشات درباره آزمایش موشک فراصوت توسط ایران مطلع شدیم اما در خصوص صحت آن شک داریم و اوضاع را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

 

لازم به ذکر است که در حالی که دشمنان ایران در تلاش بودند تا راهی برای از بین بردن توانایی‌های دفاعی و نفوذ نظامی و استراتژیک آن در منطقه و سپس جهان بیابند، تهران از موشک مافوق صوت خود که مشابه موشک‌های مافوق صوت کشورهای بزرگ نظامی است، رونمایی کرد و تمام طرح‌های آنها را خنثی کرد.

 

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره موشک هایپرسونیک این نیرو که خبر آن به تازگی اعلام شد، اظهار داشت: آزمایش‌های این موشک انجام شده است. در آینده و در یک فرصت مناسب این موشک هایپرسونیک رونمایی خواهد شد.

 

سردار حاجی‌زاده در حاشیه مراسم سالگرد شهادت سردار طهرانی‌مقدم در ستاد نیروی هوافضای سپاه از ساخت یک موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داد و گفت: این موشک سرعت بالایی دارد و در جو و خارج از جو می‌تواند مانور دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا دهها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتوان با آن مقابله کند. این موشک سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.

دیدگاه تان را بنویسید