آغاز رزمایش مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان
کد خبر: 19138

آغاز رزمایش مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان

وزارت دفاع ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد رزمایش نظامی مشترک آنکارا و باکو در خاک جمهوری آذربایجان آغاز شده است.

به گزارش خودکارنیوز، بر اساس توافقنامه همکاری نظامی بین ترکیه و جمهوری آذربایجان، نیرو‌های نظامی دو کشور برای رزمایش در باکو، آستارا، جبرئیل و ایمیشلی گردهم آمده‌اند.

به گزارش دیلی صباح، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد نیرو‌های زمینی و هوایی، یگان‌های ویژه، یگان‌های اطلاعات و یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای که در این رزمایش شرکت می‌کنند، ماموریت‌های مختلفی را انجام می‌دهند.

این رزمایش شامل مأموریت‌هایی مانند سازماندهی هماهنگ یگان‌های مختلف و نصب پل‌های شناور برای عبور از رودخانه‌ها خواهد بود. گفته می‌شود تمرینات برای اطمینان از هماهنگی واحد‌ها در طول نبرد طراحی شده است.

گفتنی است، آنکارا و باکو روابط دو جانبه قوی دارند. ترکیه حامی اصلی جمهوری آذربایجان در طول جنگ ۴۴ روزه قره باغ بین باکو و ایروان بود که در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ شروع شد و با آتش‌بسی با میانجیگری روسیه در دهم نوامبر به پایان رسید.

در طول این جنگ، ناتو، آمریکا، روسیه و ایران بار‌ها خواستار توقف درگیری شدند. در آن زمان ترکیه نیز خواستار آتش‌بس شده بود، اما لحن مقامات ترکیه‌ای متفاوت بود. اوایل اکتبر ۲۰۲۰، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از «عملیات بزرگ آذربایجان برای دفاع از سرزمین‌های خود و آزادسازی قره‌باغ اشغالی» تمجید کرد و گفت: «ترکیه با تمام امکانات و تمام قلب خود در کنار آذربایجان دوست و برادر خواهد بود».

دیدگاه تان را بنویسید