تظاهرات صدها هزار نفری مخالفان نتانیاهو در تل‌آویو
کد خبر: 20480

تظاهرات صدها هزار نفری مخالفان نتانیاهو در تل‌آویو

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که رقمی حدود ۱۱۰ هزار نفر تنها در تل‌آویو علیه بنیامین نتانیاهو شرکت کرده اند.

 

به گزارش خودکارنیوز، از طرف دیگر، به دلیل اختلاف میان سازمان دهندگان این تظاهرات در تل‌آویو این تجمعات اعتراضی در دو بخش از این شهر برگزار شده است که یکی از تظاهرات در میدان هبیما و دیگری در خیابان کابلان برگزار شده است.

 

به غیر از تظاهرات تل‌آویو در سایر شهر‌های سرزمین‌های اشغالی از جمله شهر‌های قدس اشغالی، حیفا و بئر السبع نیز تظاهرات اعتراضی در حال برگزاری است.

 

تظاهرات ۱۰۰ هزار نفری صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو، به سوژه خبری بسیاری از رسانه‌های منطقه‌ای و غربی تبدیل شده است. گرچه رسانه‌های غربی در تلاش هستند این تظاهرات را نماد نوعی منازعه میان دو جریان راست افراطی و لیبرال در تل‌آویو تلقی کنند، اما واقعیت ماجرا این است که منازعه اخیر، نماد تعمیق شکاف زیربنایی و عمیقی است که فراتر از سیاستمداران، ارکان و بنیان‌های شکل‌گیری رژیم‌جعلی صهیونیستی را درگیر خود ساخته است. در تظاهرات تل‌آویو، بنی‌ گانتس و موشه یعلون از مقامات سابق رژیم صهیونیستی مشارکت داشتند.

 

گانتس تاکید کرده در اعتراض به کودتای نتانیاهو علیه اختیارات پلیس رژیم صهیونیستی و مخالفت کابینه وی با هر‌گونه گفتگو و مذاکره، به اعتراضات خود ادامه خواهد داد. او در جریان تظاهرات از دستور نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی برای پوشیدن جلیقه ضدگلوله نیز تمرد کرد و با آن‌ها درگیری لفظی داشت.

 

در قدس اشغالی، هزاران صهیونیست با تجمع در برابر منزل اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی، شعار‌هایی علیه نتانیاهو و کابینه‌اش سر دادند. همچنین شماری از معترضان در قدس اشغالی در برابر منزل وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی تجمع کرده و شعار‌هایی علیه او سر دادند. تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که پلیس رژیم صهیونیستی در جریان این تظاهرات با معترضان درگیر شده است.

 

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز در گزارشی در این‌باره نوشت: برگزار‌کنندگان این تظاهرات در اعتراض به دخالت‌های کابینه نتانیاهو در مسائل قضایی، او را به آغاز اعتصابات سراسری و فلج کردن اقتصاد رژیم صهیونیستی تهدید کرده‌اند. اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز که معترضان در برابر منزلش حضور داشتند، به معاریو گفت: من دو مأموریت اساسی دارم؛ نخست این‌که از ایجاد بحران بی‌سابقه و گسترده سیاسی جلوگیری کنم و دوم این‌که شکاف‌های جامعه اسرائیلی را برطرف کنم.

دیدگاه تان را بنویسید