سفر رئیس جمهور سوریه به روسیه
کد خبر: 21986

سفر رئیس جمهور سوریه به روسیه

منابع خبری سه‌شنبه شب گزارش دادند، بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای دیدار و گفت وگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه وارد مسکو شد.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از شبکه «الاخباریه» سوریه، بشار اسد عصر دیروز (سه‌شنبه) در یک سفر رسمی وارد مسکو شد و در این سفر با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت وگو خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور سوریه در فرودگاه بین المللی ونوکووا مسکو مورد استقبال رسمی از سوی «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه رئیس جمهور و معاون وزیر خارجه روسیه و «الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در سوریه و «بشار الجعفری» سفیر سوریه در مسکو قرار گرفت.

بنابراین گزارش، در سفر رئیس جمهور سوریه به مسکو هیأتی از وزرای دولت این کشور وی را همراهی می‌کنند.

از سوی دیگر کاخ کرملین اعلام کرد، پوتین و اسد قصد دارند همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور و چشم انداز حل و فصل اوضاع در سوریه را بررسی کنند.

این در حالی است که روزنامه «جمهوریت» ترکیه پیش تر در گزارشی تحت عنوان «بشار اسد مسافر مسکو؛ عادی سازی با ترکیه روی میز است»، از احتمال حضور رئیس جمهور سوریه در مسکو همزمان با نشست چهارجانبه با حضور جمهوری اسلامی ایران خبر داده بود.

در همین رابطه تارنمای خبری استار ترکیه روز یکشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک ترک اعلام کرد که نشست چهارجانبه سوریه در تاریخ ۱۵ و ۱۶ مارس (۲۴ و ۲۵ اسفندماه) با حضور جمهوری اسلامی ایران و به میزبانی مسکو پایتخت روسیه برگزار می‌شود.

اردوغان ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر ماه) از پوتین همتای روس خود به منظور میانجیگری برای عادی سازی روابط با سوریه درخواست کرد و خواستار برگزاری نشست سه جانبه با حضور رئیس جمهور سوریه شده بود.

ترکیه قبل از سال ۲۰۱۱ که جنگ داخلی در سوریه آغاز شد روابط نزدیکی با دمشق داشت ولی در جریان درگیری‌ها، طرف مخالفان و گروه‌های مسلح مخالف دولت قانونی سوریه را گرفت و روابط دو کشور از آن زمان تاکنون قطع شده است.

دیدگاه تان را بنویسید