یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی/ پاسخ راکتی مقاومت به جنایت صهیونیست‌ها+ ویدئو
کد خبر: 22545

یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی/ پاسخ راکتی مقاومت به جنایت صهیونیست‌ها+ ویدئو

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز چهارشنبه با هتک حرمت به قبله نخست مسلمین، صدها فلسطینی نمازگزار و معتکف در مسجدالاقصی را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

به گزارش خودکارنیوز، نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به مصلای قبلی در داخل مسجد الاقصی یورش برده و نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در داخل آن را مورد حمله قرار دادند.

در پی یورش نظامیان اسرائیلی به مسجد الاقصی اوضاع در این مسجد به شدت متشنج شده است.

روزنامه عبری زبان هاآرتص از درگیری بین نمازگزاران و نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی خبر داده است.

اشغالگران اسرائیلی شیشه‌های مصلای قبلی را شکسته و برق آن را هم قطع کردند و انتظامات مسجد الاقصی را مجبور به ترک این مصلا کردند.

منابع فلسطینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر اسرائیلی  بیش از 400 فلسطینی را در مسجدالاقصی بازداشت کردند. آمارهای غیررسمی از زخمی شدن بیش از یکصد تن از نمازگزاران و معتکفان فلسطینی در صحن مسجدالاقصی حکایت دارد.

گزارش ها حاکی است که حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی نزدیک 4 ساعت به طول انجامیده است.

هلال احمر قدس اشغالی اعلام کرد که نیروهای اشغالگر صهیونیستی با حمله به آمبولانس‌ها و شکستن تعدادی از آنها، تا این لحظه از ورود کادر درمان  و خودروها به مسجد الاقصی جلوگیری کرده‌اند.

تعرض مجدد صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

یک گروه شهرک نشین متشکل از 800 صهیونیست با حمایت ارتش اسرائیل صبح امروز به مسجدالاقصی یورش بردند.

پاسخ راکتی مقاومت به جنایت جدید صهیونیست‌ها

رسانه‌های صهیونیستی از شلیک دست کم 10 راکت از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین از جمله شهرک "سدیروت" همجوار با غزه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، این حملات راکتی  خسارت‌هایی به شهرک‌های صهیونیست نشین وارد کرد ولی تلفات جانی به همراه نداشته است.

شنیده شدن صدای انفجار در شهرک‌های اطراف غزه

رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجار در شهرک‌های اطراف نوار غزه خبر می‌دهند.

گفته می‌شود شهرک سدیروت هدف عملیات راکتی مقاومت فلسطین قرار گرفته است.

دقایقی پیش رسانه‌های عبری از فعال شدن آژیرهای هشدار حمله راکتی و موشکی در شهرک عسقلان (اشکول) خبر داده بودند.

زخمی شدن نظامی صهیونیست در الخلیل

یورش بامدادی نظامیان رژیم اسرائیل به شهر الخلیل با مقاومت رزمندگان فلسطینی پاسخ داده شد.

در این یورش یک نظامی صهیونیست با گلوله رزمندگان مقاومت فلسطینی در شهرک "أمر" در شمال الخلیل زخمی و بنا به گزارش رسانه‌های عبری راهی بیمارستان شد.

درگیری شدید در طولکرم بین رزمندگان مقاومت و اشغالگران

رسانه‌های فلسطینی همچنین از درگیری شدید بین نیروهای مقاومت در طولکرم و نظامیان صهیونیست خبر دادند که بامداد امروز به این منطقه یورش برده‌اند.

صهیونیست‌ها اهدافی را در غزه هدف قرار دادند

منابع صهیونیستی از حمله جنگنده‌های این رژیم به اهدافی در نوار غزه خبر دادند.

شبکه الجزیره قطر نیز گزارش داد که ارتش اسرائیل یک مرکز مقاومت در جنوب نوار غزه را هدف حمله هوایی خود قرار داده است. بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین دو مرکز مقاومت فلسطین در شمال و جنوب نوار غزه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد .

خبرنگار المیادین گزارش داد که  سه مرکز مقاومت فلسطین شامل  أبو جراد ، غرب اردوگاه النصیرات و پایگاه بدر هدف حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. منابع محلی فلسطینی گزارش دادند که در این حملات تلفات جانی به همراه نداشته است.

اعلام آماده باش کامل ارتش رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی در تمامی مناطق از جمله مناطق مرزی به حال آماده باش کامل در آمده  و تاکید کرده است که امروز "روزی حساس و خطرناکی"  است.

ارتش رژیم اسرائیل همچنین از شهرک نشینان صهیونیست در نوار مرزی با غزه خواست که به دلیل حملات احتمالی مقاومت فلسطین همچنان در پناهگاه‌های خود باقی بمانند.

العاروری: زمین را زیر پای اشغالگران به آتش می‌کشیم

از سوی دیگر "صالح العاروری" نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی تاکید کرد که حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به مسجد الاقصی "جنایتی بزرگ" است که قطعا ملت و مقاومت فلسطین با قدرت آن را پاسخ خواهند گفت.

العاروری همه ملت فلسطین به ویژه ساکنان سرزمین‌ اشغالی 1948 که در معرض حملات و سرکوبگری‌های وحشیانه دشمن صهیونیستی قرار دارند و ساکنان کرانه باختری و قدس را به پاسخ سخت و قاطع به جنایت وحشیانه علیه مسجد الاقصی فراخواند تا همه و در راس آن دولت تندرو و جنایتکار رژیم صهیونیستی بداند هرگونه تعرض علیه مقدسات اسلامی بهای سنگینی در پی خواهد داشت و ملت فلسطین زمین را زیر پای اشغالگران به آتش خواهد کشید.

دیدگاه تان را بنویسید