تظاهرات روز جهانی کارگر در پاریس به خشونت کشیده شد + ویدئو
کد خبر: 23381

تظاهرات روز جهانی کارگر در پاریس به خشونت کشیده شد + ویدئو

روز جهانی کارگر در حالی در بسیاری از کشورهای اروپایی با تجمع و تظاهرات کارگران برگزار شد که این تظاهرات در پاریس با دخالت پلیس فرانسه به خشونت کشیده شد.

 به گزارش خودکارنیوز، به نقل از استریت تایمز، در بسیاری از کشورهای اروپایی در روز جهانی کارگر، هزاران نفر از کارگران این کشورها تظاهرات گسترده‌ای در اعتراض به وضعیت معیشت و حقوق خود برگزار کردند. در فرانسه تظاهرات روز کارگر با خشونت روبرو و پلیس در پاریس و شهر نانت از گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کند.

کارگران فرانسوی همچنان به تصویب قانون افزایش بازنشستگی از سوی دولت امانوئل مکرون اعتراض دارند. روز دوشنبه شهرهای مختلف فرانسه شاهد سرکوب اعتراضات کارگران توسط پلیس فرانسه بود.

سوفی بینه، رهبر اتحادیه چپگرای فرانسه در جمع تظاهرکنندگان، اصلاحات حقوق بازنشستگی دولت فرانسه را موجب منزوی شدن دولت و شخص مکرون بین مردم توصیف کرد.

بینه پیش از تظاهرات روز دوشنبه پاریس گفته بود که دولت بدون حمایت مردم نمی‌تواند حکومت کند.

وی گفت: اتحادیه او هنوز تصمیمی در مورد مذاکره با دولت در مورد سایر مسائل مربوط به کار در هفته‌های آینده نگرفته است.

در سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان و ایتالیا نیز تظاهرات گسترده کارگران و اتحادیه‌های اصناف برگزار شد. در ایتالیا سه اتحادیه کارگری تجمعاتی در شهرهای مختلف برگزار کردند.

در تورین ایتالیا، معترضان ضد دولتی با در دست داشتن عروسک‌هایی برای تمسخر جورجا ملونی نخست وزیر ایتالیا راهپیمایی کردند و این تظاهرات قرار است در شهر رم نیز برگزار شود.

دیدگاه تان را بنویسید