تماس بایدن و نتانیاهو پس از ۴ ماه/ ادعای لاپید: آمریکا نزدیک‌ترین متحد اسرائیل نیست
کد خبر: 25961

تماس بایدن و نتانیاهو پس از ۴ ماه/ ادعای لاپید: آمریکا نزدیک‌ترین متحد اسرائیل نیست

در حالی که بعد از چهار ماه، تماس تلفنی بین نتانیاهو و بایدن برقرار شد، رئیس مخالفان نتانیاهو ادعا کرد آمریکا دیگر نزدیک‌‌ترین متحد ما نیست.

به گزارش خودکارنیوز، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، بعد از چهار ماه وقفه، تماسی بین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برقرار و این دو با یکدیگر گفتگو کردند.

به زعم رسانه‌های عبری زبان، این گفتگو چند روز پیش از نشست سرنوشت ساز کنست(پارلمان) برای تصویب قانون تغییرات قضایی انجام می‌شود، در حالی که آخرین تماس بین این دو همزمان با تصمیم نتانیاهو برای برکناری یواف گالانت از وزارت جنگ بود.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای که شامگاه دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر (رژیم) اسرائیل شامگاه امشب با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفتگوی تلفنی طولانی داشت که محور اصلی آن توسعه ائتلاف و مقابله با تهدیدهای ایران بود.

در این گفتگو تلاش‌های صورت گرفته برای آرام کردن اوضاع در کرانه باختری هم مطرح شد، نتانیاهو توضیحاتی درباره قانونی که قرار است هفته آینده در کنست مطرح و تصویب شود هم به رئیس جمهور آمریکا ارائه کرد.

 

بایدن هم در این گفتگوی تلفنی از نتانیاهو برای سفر به آمریکا دعوت کرد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین به چند ماه درگیری رسانه‌ای و انتقاد متقابل در رابطه با قانون اصلاحات قضایی که کابینه نتانیاهو به دنبال پیشبرد آن است، اشاره کردند.

از سوی دیگر یائیر لاپید رئیس اردوگاه مخالفان نتانیاهو در کنست رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از رویکرد کابینه نتانیاهو برای پیشبرد اصلاحات قضایی آن را برای اسرائیل یک فاجعه بزرگ توصیف کرد.

لاپید در نشست حزبش "یش عتید" اعتراف کرد: کابینه فعلی ما را به سوی یک بحران پیش می‌برد، این بزرگترین تغییراتی است که در تاریخ(جعلی و ساختگی) اسرائیل صورت می‌گیرد در حالی که هیچ رایزنی و بررسی خاصی درباره عواقب اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و سیاسی این اقدام صورت نگرفته است.

لاپید با اشاره به تشنج و بحران شکل گرفته در روابط بین تل‌آویو و واشنگتن هم مدعی شد: امروز دیگر ایالات متحده نزدیک‌‌ترین متحد ما محسوب نمی‌شود.

روزنامه معاریو در مقاله‌ای که در شماره امروز آن منتشر شد، تقابل با دولت آمریکا را یک خطر حیاتی برای اسرائیل توصیف کرد.

یورام دوری نویسنده این مقاله با اشاره به مواضع و اظهار نظرهای مسئولین و وزرای کابینه رژیم صهیونیستی در قبال دولت آمریکا آن را واکنش‌های احمقانه توصیف کرد.

این نویسنده اظهار داشت: من بارها علنا اعلام کردم، تقابل با دولت آمریکا (به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی) نه تنها یک حماقت و جهل در مسائل بین المللی است بلکه می‌تواند خطری حیاتی برای اسرائیل هم محسوب شود.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور آمریکا از توصیف شدنش به عنوان طرفدار جریان چپ در اسرائیل زیانی نمی‌بیند، زیرا وی و حامیان یهودی‌اش در حزب دموکرات خوب می‌دانند که تا چه سطح و اندازه‌ای طی سال‌های طولانی از اسرائیل حمایت کرده اند، اما در عین حال من از گفته‌ها و اظهارات احمقانه‌ای که ادعا می‌کنند نباید نگران باشیم چون اسرائیل قوی است و اقتصادش از بهترین اقتصادهای جهان است (عصبانی می‌شود) این جملات نوعی اهانت و کوچک شمردن واکنش دوست و متحد اصلی ما محسوب می‌شود.

گفتنی است پایگاه خبری صهیونیستی ای 24 عصر امروز اعلام کرده بود، نتانیاهو سفیر این رژیم در واشنگتن را توبیخ و از وی خواسته بود تا تمام تلاش خود را برای دعوت شدنش به کاخ سفید به کار بگیرد.

دیدگاه تان را بنویسید