حمله اوکراین به بنادر روسیه با شهپاد
کد خبر: 26560

حمله اوکراین به بنادر روسیه با شهپاد

مسکو از حمله شهپادی اوکراین به بندر نووروسیسک در دریای سیاه خبر داد.

به گزارش خودکارنیوز، پس از حملات گسترده هوایی روسیه به مناطق مختلف اوکراین، کی یف نیز به دنبال انجام حملات مشابه علیه مواضع نیرو‌های روسی است. حمله به بنادر یکی از اهداف این کشور است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه دیروز (جمعه) اعلام کرد یک شهپاد دریایی اوکراین به یک پایگاه دریایی روسیه در بندر نووروسیسک در دریای سیاه که یکی از مراکز اصلی صادرات روسیه محسوب می‌شود، حمله کرده است. 

این حمله شهپادی باعث شد فعالیت این بندر به صورت موقت متوقف شود. شاهدان عینی نیز از شنیده شدن صدای تیراندازی و انفجار از این بندر خبر دادند. بندر نووروسیسک (Novorossiysk) یکی از بنادر مهم تجاری روسیه محسوب می‌شود. 

کنسرسیوم خط لوله کاسپین که مسئول اداره این بندر است اعلام کرد درپی این حمله پهپادی به طور موقف فعالیت و حرکت تمامی کشتی‌ها متوقف شد. با این حال، این حمله باعث آسیب به تاسیسات صادرات نفت نشده و فرآیند بارگیری نفت همچنان از این بندر ادامه دارد. 

واحد اضطراری بندر نووروسیسک گزارش‌ها درباره وقوع انفجار در این بندر را تایید کرده و نیرو‌های امنیتی اکنون در حال بررسی شرایط هستند. 

در خبری دیگر، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با نظامیان خط مقدم این کشور در جنگ اوکراین خواستار انجام حملات پیشدستانه به مواضع دشمن به منظور نابودی آن‌ها شد. وی در این باره گفت: اگر چنین حملاتی به صورت مطمئن انجام شود باعث ایجاد بیشترین اطمینان و امنیت برای نظامیان روسیه خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید