وزیر دفاع روسیه: تمام غرب در حال جنگ نیابتی با مسکو است
کد خبر: 26748

وزیر دفاع روسیه: تمام غرب در حال جنگ نیابتی با مسکو است

وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه آمریکا از طریق ارائه مهمات خوشه‌ای به اوکراین مرتکب جنایت جنگی شده است، گفت که لهستان نیز به ابزار اصلی سیاست ضد روسی تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) درباره هزینه‌های نظامی لهستان و فروش حجم گسترده‌ای از تسلیحات غربی به این کشور ابراز نگرانی کرد.

شویگو طی سخنرانی برای سران وزارت دفاع روسیه در مسکو، با بیان اینکه تمام غرب علیه کشورش جنگ نیابتی به راه انداخته است، گفت: «آمریکا با ارائه مهمات و بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین، که ذیل قوانین بین‌المللی ممنوع هستند، مرتکب جنایت جنگی شده است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی ضمن اشاره به اینکه مجموع کمک‌های نظامی ناتو، اتحادیه اروپا و دیگر کشورها به اوکراین بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار شده، توضیح داد: «اوکراین از ماه فوریه سال ۲۰۲۲ صدها دستگاه تانک، بیش از ۴ هزار خودروی زرهی، بیش از یک هزار قبضه توپ، ده‌ها سامانه موشک‌انداز و پدافند هوایی از غرب دریافت کرده است».

وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه کشورهای عضو ناتو فعالانه در حال تأمین جنگنده‌های «اف-۱۶» ساخت آمریکا برای اوکراین هستند، اظهار داشت: «تدارکات غرب برای تغییر قواعد میدان نبرد به نفع خود، خطرات جدی برای تشدید بیشتر درگیری ایجاد می‌کند».

طبق این گزارش، شویگو ضمن اشاره به اینکه روسیه با ایجاد مناطق نظامی در لنینگراد و مسکو، تمرکز نیروها را در مرزهای غربی خود تقویت خواهد کرد، هشدار داد: «این احتمال وجود دارد که نیروها و تسلیحات ناتو در فنلاند مستقر شوند که بتوانند اهداف بسیار مهمی در عمق روسیه را هدف قرار دهند».

به نوشته اسپوتنیک، وی همچنین تصریح کرد که آمریکا از طریق ارائه تسلیحات مرگبار دوربرد بیشتر به اوکراین، خطرات این جنگ را افزایش می‌دهد.

وزیر دفاع روسیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه لهستان به ابزار اصلی سیاست ضد روسی آمریکا تبدیل شده است، افزود: «اقدام لهستان در خرید تسلیحات در مقیاس بزرگ از آمریکا، انگلیس و کره جنوبی خطراتی را برای روسیه به همراه دارد».

روز گذشته نیز «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه کل سیستم سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال جنگ با مسکو است، گفته بود که بحران اوکراین نتیجه تلاش آمریکا برای حمله مجدد به روسیه است

دیدگاه تان را بنویسید