مدودف: اوکراین برای پیوستن به ناتو باید پایتختش را به «لویو» منتقل کند
کد خبر: 26981

مدودف: اوکراین برای پیوستن به ناتو باید پایتختش را به «لویو» منتقل کند

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه هشدار داد در صورتی که اوکراین بخواهد به ناتو بپیوندد باید از کی‌یف، پایتخت خود چشم پوشی کند.

به گزارش خودکارنیوز، «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه روز سه‌شنبه هشدار داد اوکراین برای آنکه به پیمان آتلانتیک شمالی بپیوندد باید از کی‌یف، پایتخت خود چشم پوشی کند.

وی در پیامی در صفحه خود در تلگرام نوشت: «ایده جدیدی برای اوکراین از سوی دفتر پیمان آتلانتیک شمالی مطرح شده است، اوکراین در صورتی که از سرزمین‌های مورد اختلاف چشم پوشی کند می‌تواند به ناتو بپیوندد. ایده جذابی به نظر می‌رسد، اما تنها سوالی که باقی می‌ماند این است که تمامی سرزمین‌های اوکراین مورد بحث است و در صورتی که مقامات اوکراینی به دنبال پیوستن به ناتو باشند باید از خود کی‌یف، که پایتخت روسیه قدیم بوده چشم پوشی کنند و پایتخت خود را به لویو انتقال دهند».

پیشتر رئیس دفتر دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی این احتمال را رد نکرده بود در صورتی که اوکراین با انتقال بخشی از سرزمین‌های خود به روسیه موافقت کند، می‌تواند عضویت در ناتو را بدست بیاورد.

این در حالی است که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیروز (سه‌شنبه) در کنفرانس بین‌المللی امنیت مسکو تصریح کرد که غرب با ارسال تسلیحات به اوکراین، آتش درگیری‌ها در این کشور را شعله‌ور می‌کند و خطر تقابل قدرت‌های اتمی را افزایش می‌دهد.

کشورهای غربی تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارسال کرده تا علیه روسیه به کار گیرد. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند با این‌حال کارشناسان، پیروزی کی‌یف مقابل ارتش روسیه را بعید می‌دانند.

دیدگاه تان را بنویسید