سفیر روسیه : کویت بحران میدان الدره(آرش) را با ما در میان گذاشته است
کد خبر: 27770

سفیر روسیه : کویت بحران میدان الدره(آرش) را با ما در میان گذاشته است

ولادیمیر گیلتوف سفیر روسیه در کویت گفت: بحران میدان گازی الدره(آرش) بین ایران از یک طرف و کویت و عربستان از طرف دیگر اهمیت بسیار زیادی دارد و از مسائل اساسی در منطقه است.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از القبس، گیلتوف اعلام کرد که این پرونده در میز گفتگوهای روسیه و کشورهای حاشیه خلیج(فارس) و در سطح روابط دوجانبه روسیه و کویت مطرح شده است.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون حل این پرونده گفت: حل و فصل سیاسی این پرونده جایگزین ندارد.

سفیر روسیه در کویت با اشاره به اینکه به بحران میدان الدره در جلسات اخیر روسیه با کشورهای حاشیه خلیج(فارس) پرداخته شد، تصریح کرد: کویت به این موضوع اهمیت زیادی داده است و با روسیه مذاکراتی درباره آن انجام داده است.

گیلتوف با اشاره به اینکه کویت میانجی گری برای حل این پرونده را از روسیه درخواست نکرده است، تاکید کرد که این موضوع از طرف دوستان کویتی مطرح می شود و چه در چارچوف جلسات و هماهنگی های بین روسیه و کشورهای خلیج(فارس) و چه در چارچوب روابط دوجانبه بین کویت و روسیه درباره آن رایزنی انجام می شود.

وی بار دیگر با تاکید بر اینکه روسیه از راه حل سیاسی این پرونده حمایت می کند و حل سیاسی این پرونده هیچ گزینه دیگری ندارد، اظهار کرد: موضع روسیه درقبال پرونده میدان الدره را در جلسات دوجانبه ابلاغ کرده ایم.

دیدگاه تان را بنویسید