«گودزیلای ژاپنی» برای جنگ آماده می‌شود!
کد خبر: 27839

«گودزیلای ژاپنی» برای جنگ آماده می‌شود!

بنابر گزارش کیودو نیوز، جنگنده نسل ششم ژاپن، به زودی مجهز به موشک‌های هوا به هوای داخلی می‌شود.

به گزارش خودکارنیوز، ژاپن، ایتالیا و بریتانیا بر این باورند که موشک‌های بومی برای تجهیز جنگنده‌ها تا سال ۲۰۳۵ بهترین گزینه خواهند بود.

مطالعات انجام شده حاکی از آن است که موشک بومی هوا به هوا که توسط ژاپن توسعه یافته‌است، می‌تواند عملکر بهترین نسبت به سایر موشک‌ها داشته باشد و از طرفی هزینه ساخت آن نیز پایین‌تر است، به عنوان مثال این موشک‌های بومی در مقایسه با «شهاب» اروپایی با هزینه کمتری ساخته می‌شوند. با این حال، ژاپن ممکن است در آینده به تجهیز جنگنده‌های جدید خود به موشک‌های مورد استفاده هواپیماهای جنگی بریتانیایی و ایتالیایی برای بهبود قابلیت‌های خود فکر کند.

 

هرآنچه باید از گودزیلای ژاپنی بدانید

اولین بار در دسامبر ۲۰۲۰ بود که گودزیلای ژاپنی مورد توجه عموم قرار گرفت، جنگنده جدید ژاپن به طور رسمی در دسامبر ۲۰۲۲ راه اندازی شد. این جنگنده که به طور رسمی F-X یا F-۳ نامگذاری شده است، برای همگامی و پیشی گرفتن از توانایی های هوایی کشورهای همسایه، ضروری تشخیص داده شده‌است.

طراحی بدنه و موتور جنگنده در حال حاضر در حال انجام است. موشک جدید با موضوع کلی برنامه مطابقت دارد زیرا در نظر دارد تا حد امکان قطعاتی مانند حسگرهای مادون قرمز، بدنه هواپیماهای سبک وزن و سیستم‌های اطلاعاتی را به زنجیره تامین خود و شرکت‌های بومی واگذار کند. در حالی که از کمک های فنی خارجی استفاده خواهد شد، توکیو قصد دارد توانایی های صنعتی داخلی خود را توسعه و بهبود بخشد.

بر اساس گزارش کیوتو نیوز، وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد، ژاپن قصد دارد حدود ۹۰ جنگنده قدیمی F-۲ نیروهای دفاعی را که در سال ۲۰۳۵ بازنشسته می شوند، با جت های جنگنده جدید جایگزین کند. علاوه بر این، در مجموع ۲۴۰ جت یوروفایتر در بریتانیا و ایتالیا نیز قرار است جایگزین شوند.

دیدگاه تان را بنویسید