پدافند هوایی سوریه با حمله مجدد جنگنده‌های صهیونیستی مقابله کرد
کد خبر: 28075

پدافند هوایی سوریه با حمله مجدد جنگنده‌های صهیونیستی مقابله کرد

رسانه‌های سوری از حمله رژیم صهیونیستی به حومه حمص و حماه خبر داده و اعلام کردند که پدافند هوایی این کشور اقدام به دفع این حملات کرده است.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از اسپوتنیک، یک منبع امنیتی بلندپایه سوری چهارشنبه شب اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه با تجاوز رژیم صهیونیستی به حومه شهر حماة واقع در مرکز سوریه مقابله و بیشتر موشک‌ها را رهگیری کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این منبع تاکید کرد: موشک‌های رهگیری کننده پدافند هوایی سوریه توانستند بیشتر موشک‌های دشمن را قبل از آنکه به اهداف خود برسند، سرنگون کنند.

این منبع امنیتی اخبار منتشر شده در خصوص حمله به فرودگاه‌ها در منطقه مرکزی سوریه را تکذیب کرد و گفت: موشک‌های رهگیری ۹۰ درصد از موشک‌های دشمن را قبل از رسیدنشان به اهداف نابود کردند.

این مقام امنیتی افزود، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از فراز خاک لبنان، موشک‌ها را شلیک کردند و اطراف شهر حماة را هدف قرار دادند.

در خبری مرتبط، خبرگزاری «سانا» به نقل از یک منبع رسمی نظامی سوریه اعلام کرد: «حدود ساعت ۲۲:۴۰ شامگاه ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۳، دشمن اسرائیلی از سمت شمال لبنان حمله هوایی انجام داد».

در این بیانیه آمده است: «این تجاوز که برخی نقاط در نزدیکی حماه را هدف قرار داد، منجر به خسارات مادی شد».

پیشتر نیز جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز چهارشنبه برخی از مناطق حومه بندر طرطوس در غرب سوریه را هدف حمله قرار دادند.رسانه‌های سوری گزارش دادند که دو نفر از سربازان ارتش سوریه در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به طرطوس به شهادت رسیدند و شش نفر دیگر زخمی شدند.

تجاوزهای هوایی رژیم اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی دمشق در بیشتر مواقع، این حملات دفع شده است.

دیدگاه تان را بنویسید