مقابله اتحادیه اروپا با افزایش ورود مهاجران به ایتالیا
کد خبر: 28161

مقابله اتحادیه اروپا با افزایش ورود مهاجران به ایتالیا

با افزایش تعداد مهاجرانی که به یکی از جنوبی‌ترین جزایر ایتالیا می‌روند این کشور از اتحادیه اروپا درخواست کمک کرد.

به گزارش خودکارنیوز، اتحادیه اروپا روز شنبه اعلام کرد: اورسولا فون در لاین، مقام ارشد این اتحادیه از جزیره لامپدوزا ایتالیا بازدید خواهد کرد، زیرا رم پس از افزایش تعداد مهاجران از بروکسل درخواست کمک کرد.

براساس گزارش عرب نیوز، مقامات دو طرف گفتند که رئیس کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا است، روز یکشنبه به همراه جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، راهی جزیره‌ای در این کشور خواهند شد که مقصد اصلی مهاجران غیرقانونی است. پیش از آن، وزرای کشور ایتالیا، فرانسه، آلمان و اسپانیا در حال برنامه ریزی برای گفتگوی تلفنی با کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا در مورد بحران بودند.

ملونی پس از ورود هزاران نفر از مردم با قایق در سه روز این هفته در لامپدوزا، تنها ۱۴۵ کیلومتری سواحل تونس، از اتحادیه اروپا خواسته است تا برای کاهش فشار اقدام کند. افزایش تعداد ورودی‌ها بحث در مورد اینکه اروپا چگونه مسئولیت پناهجویان را به عهده خواهد گرفت دوباره برانگیخت.

لامپدوزا، جنوبی‌ترین جزیره ایتالیا، مدت‌هاست که محل ورود قایق‌های مهاجر از شمال آفریقا بوده است. به گفته آژانس مهاجرت سازمان ملل، بین دوشنبه تا چهارشنبه، حدود ۸۵۰۰ نفر بیشتر از کل جمعیت محلی با ۱۹۹ قایق وارد این جزیره شده اند. تصاویر مردمی که بر زمین می‌خوابند، از حصار اطراف بالا می‌روند و در شهر سرگردان هستند خشم اعضای دولت راستگرای تندرو ایتالیا را برانگیخته است.

ماتئو سالوینی، معاون نخست‌وزیر این کشور، ورود این قایق‌ها را جنگ خواند و روز جمعه، ملونی از اتحادیه اروپا خواست تا کمک بیشتری انجام دهد.

او گفت: فشار مهاجرتی که ایتالیا از ابتدای سال تجربه کرده است، بسیار زیاد است. علت این افزایش، وضعیت دشوار بین المللی در آفریقا بود. او از فون در لاین خواسته بود که از لامپدوزا بازدید کند و از چارلز میشل رئیس شورای اروپا خواسته بود که این موضوع را در دستور کار نشست سران اتحادیه اروپا در ماه اکتبر قرار دهد.

گارد ساحلی ایتالیا روز شنبه یک نوزاد تازه متولد شده را در یک قایق در جریان عملیات نجات در لامپدوزا پیدا کرد. ده‌ها تن از ساکنان لامپدوزا علیه طرح ساخت یک کمپ چادری جدید برای میزبانی از مهاجران تظاهرات کردند.

فون در لاین با حمایت قوی ملونی در ماه ژوئیه با تونس به توافقی دست یافت که هدف آن مهار جریان مهاجرت غیرقانونی از این کشور شمال آفریقا بود. تونس یک نقطه اصلی برای ورود مهاجرانی است که هر ساله از دریای خطرناک عبور می‌کنند و به اروپا می‌روند.

بیش از ۱۲۷۰۰۰ مهاجر در سال جاری تاکنون به سواحل ایتالیا رسیده اند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۶۰۰۰ نفر بود. به گفته آژانس مهاجرت سازمان ملل، امسال بیش از ۲۰۰۰ نفر در عبور از شمال آفریقا و ایتالیا و مالت جان خود را از دست داده اند.

مهاجرت وسیع یک موضوع سیاسی کلیدی در چندین پایتخت اتحادیه اروپا در آستانه انتخابات پارلمان اروپا در ژوئن آینده است. در فرانسه، اعضای راست افراطی گفتند که دولت نباید به هیچ مهاجری از لامپدوزا اجازه عبور از مرز را بدهدکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در پاسخ به آن خواستار همبستگی اروپا شد.

آلمان اوایل این هفته تایید کرد که پذیرش مهاجران ساکن در ایتالیا را بر اساس طرح همبستگی اروپا با هدف کاهش فشار بر کشور‌های مرزی اتحادیه اروپا متوقف کرده است. اتحادیه اروپا در حال تلاش برای بازنگری قوانین خود در مورد نحوه رسیدگی به هزاران مهاجری است که به این قاره می‌روند.

کشور‌های جنوبی که با تعداد زیادی از مهاجران مواجه هستند مانند ایتالیا، یونان و اسپانیا مدت هاست که بر کشور‌های دیگر فشار آورده اند تا تعداد بیشتری از کسانی که می‌آیند را جذب کنند. اما دولت‌های دست راستی در لهستان و مجارستان به شدت با یک توافق مخالفت کرده اند.

دیدگاه تان را بنویسید