سازمان ملل: بحران غزه بحرانی جهانی است
کد خبر: 28874

سازمان ملل: بحران غزه بحرانی جهانی است

معاون دبیر کل سازمان ملل هشدار داد اگر الان در قبال آن چیزی که در غزه می‌گذرد شکست بخوریم، پیامدهای آن از مرزهای منطقه عبور خواهد کرد چون این بحرانی جهانی است.

به گزارش  خودکارنیوز ، (مارتین گریفیتس) معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه روز چهارشنبه گفت که زنان و کودکان در غزه تا حد مرگ در معرض گرسنگی، بمباران و آسیب قرار دارند.
وی در ادامه سخنانش افزود: «ما نیازمند ضروریات لازم برای زنده ماندن ساکنان غزه نظیر آب، غذا و سوخت هستیم».
گریفیتس ادامه داد: «نیازمند موافقت طرف‌های درگیر در غزه برای آتش‌بس هستیم چون این تنها گزینه‌ای است که می‌تواند مواد امدادرسانی را به غزه برساند».

معاون دبیر کل سازمان ملل گفت: «اگر الان در قبال آن چیزی که در غزه می‌گذرد شکست بخوریم پیامدهای آن از مرزهای منطقه عبور خواهد کرد چون این بحرانی جهانی است».

مدیر دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در نیویورک در اعتراض به تداوم جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه استعفا داد و اقدامات این رژیم را نمونه بارز نسل‌کشی خواند.
به گزارش وبسایت شبکه خبری الجزیره، «کرِیگ مخیبر» هفته گذشته در نامه استعفای خود نوشت: دولت‌های آمریکا، انگلیس و بیشتر اروپا کاملاً در حمله هولناک همدست هستند. این دولت‌ها نه تنها از اجرای تعهدات خود در معاهده برای اطمینان از احترام به کنوانسیون های ژنو امتناع می‌کنند، بلکه در واقع به طور فعال درگیری را تسلیح می‌کنند...و پوشش سیاسی و دیپلماتیک برای جنایات اسرائیل فراهم می‌کنند.
وزارت بهداشت فلسطین (چهارشنبه، اول نوامبر) در بیست‌وششمین روز عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی و حملات مستمر این رژیم علیه مردم نوار غزه، اعلام کرد که شمار شهدا تاکنون به ۸۷۹۶ نفر از جمله ۳۶۴۸ کودک و ۲۲۹۰ زن و شمار مجروحان به ۲۲۲۱۹ نفر رسیده است.
تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تاکنون هرگونه قطعنامه آتش‌بس در شورای امنیت را وتو کرده و به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان، به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

دیدگاه تان را بنویسید