درخواست دوباره گوترش برای آتش‌بس: از حمله به بیمارستان غزه وحشت کردم
کد خبر: 28883

درخواست دوباره گوترش برای آتش‌بس: از حمله به بیمارستان غزه وحشت کردم

دبیرکل سازمان ملل ضمن هشدار درباره حملات به کادر درمانی در غزه گفت که از حمله به بیمارستان الشفا وحشت‌‌زده شده و درخواست خودرا برای آتش بس تکرار می‌کند.

به گزارش خودکارنیوز ، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفا بیانیه صادر کرد و خواستار حفاظت از کادر درمانی و جان غیرنظامیان شد.

شامگاه جمعه (دیشب) بود که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دروازه بیمارستان الشفاء را بمباران کردند که در نتیجه آن ۱۵ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. 

مدیر بیمارستان الشفاء اعلام کرد که تیم‌های پزشکی و امدادگران در میان شهدا هستند. به گفته او، برخی از زخمی‌های این بیمارستان به دلیل کمبود امکانات و خدمات به شهادت رسیدند. همچنین وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی سه بیمارستان الشفاء، القدس و اندونزی در غزه را بمباران کرد.

به گزارش وبگاه اینترنتی سازمان ملل، گوترش اعلام کرد: «من از حمله گزارش شده در غزه به کاروان آمبولانس در خارج از بیمارستان الشفا وحشت کردم. تصاویر اجساد پراکنده در خیابان بیرون بیمارستان دلخراش است».

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: «من حملات تروریستی انجام شده در اسرائیل توسط حماس و کشتار، معلولیت و ربوده شدن زنان و کودکان را فراموش نمی‌کنم. همه گروگان‌هایی که در غزه نگهداری می‌شوند باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند».

وی اعلام کرد: «اکنون، نزدیک به یک ماه است که غیرنظامیان غزه، از جمله کودکان و زنان محاصره شده‌اند، از کمک محروم شده‌اند، کشته شده‌اند و با بمباران از خانه‌های خود بیرون شده‌اند. این‌ها باید متوقف شود».

گوترش اضافه کرد: «وضعیت انسانی در غزه وحشتناک است. غذا، آب و دارو به اندازه کافی برای رفع نیازهای مردم وارد نمی‌شود. سوخت بیمارستان‌ها و نیروگاه‌های آب در حال اتمام است. پناهگاه‌های آنروا تقریباً چهار برابر ظرفیت خود پر شده‌اند و در بمباران‌ها هدف قرار می‌گیرند. سردخانه‌ها پر شده است. مغازه‌ها خالی هستند وضعیت بهداشتی وخیم است. ما شاهد افزایش بیماری‌ها و بیماری‌های تنفسی به ویژه در بین کودکان هستیم. کل جمعیت آسیب دیده است. هیچ جا امن نیست».

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: «بار دیگر درخواست‌های قبلی خود را برای آتش بس بشردوستانه تکرار می‌کنم».

وی افزود: «قوانین بین‌المللی بشردوستانه باید رعایت شود. غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی، از جمله کادر پزشکی و دارایی‌های بشردوستانه باید محافظت شوند. غیرنظامیان نیز نباید به عنوان سپر انسانی استفاده شوند».

گوترش هشدار داد: «تدارکات و خدمات ضروری و دسترسی بلامانع بشردوستانه باید به طور ایمن به غزه و سراسر غزه در مقیاسی متناسب با این وضعیت دردناک اجازه داده شود».

دبیرکل سازمان ملل بیانیه خود را اینگونه پایان داد: «همه کسانی که دارای نفوذ هستند باید برای اطمینان از احترام به قوانین جنگ، پایان دادن به رنج و جلوگیری از سرریز درگیری که می‌تواند کل منطقه را فرا گیرد، از آن استفاده کنند».

دیدگاه تان را بنویسید