مکرون در خطر سقوط / تظاهرات شبانه در حمایت از طرح رأی عدم اعتماد به دولت فرانسه
کد خبر: 22810

مکرون در خطر سقوط / تظاهرات شبانه در حمایت از طرح رأی عدم اعتماد به دولت فرانسه

ساعاتی پس از طرح رأی عدم اعتماد علیه دولت امانوئل مکرون در پارلمان فرانسه، مردم پاریس در حمایت از این طرح و نیز اعتراض به طرح بازنشستگی رئیس جمهور فرانسه با برپایی آتشی عظیم در میدان کنکورد در پایتخت این کشور تجمع اعتراضی برپا کردند

 

به گزارش خودکارنیوز به نقل از ان بی سی، تظاهرات مردم پاریس که از ساعات پایانی پنجشنبه‌ شب در سراسر پاریس علیه مکرون آغاز شده، هنوز در جریان است.

 

ساعاتی پس از طرح رای عدم اعتماد در پارلمان فرانسه علیه دولت مکرون، معترضان در میدان کنکورد پاریس با برپایی آتشی عظیم، در اعتراض به مکرون و حمایت از طرح رأی اعتماد به دولت وی تجمع کردند.

 

 

به گزارش خبرنگار شبکه ان بی سی، پیشتر و در طول روز پنجشنبه و پس از آنکه مکرون و نخست‌وزیرش لایحه اصلاحات بازنشستگی را بدون رأی‌گیری از طریق پارلمان فرانسه اجباری کردند، واکنش مردم به این اقدام دولت سریع بود. آنها پس از تشکیل یک اجتماع بزرگ اعتراضی در میدان کنکورد پاریس، با پلیس فرانسه که قصد متفرق کردن آنها را داشت، درگیر شدند.

 

این لایحه سن بازنشستگی را از ۶۲ سال به ۶۴ سال افزایش می‌دهد و استدلال می‌کند که برای جلوگیری از بی پولی سیستم بازنشستگی، اجرایی شدن آن ضروری است.

 

اما مردمی که تنها راه‌حل‌شان تجمع و اعتراضات خیابانی و پیوستن به اعتصابات است، در هفته‌های اخیر هشت اعتصاب سراسری در فرانسه برپا کردند که همه چیز از توزیع بنزین و حمل و نقل گرفته تا جمع‌آوری زباله را مختل کرده است.

 

در سراسر شهر به هر کجا که نگاه کنید، عواقب اعتصابات آشکار است و مردم هر شب برای اعتراض به خیابان‌ها می‌آیند چرا که این مبارزه آنها برای دموکراسی است.

 

امشب مکرون با واکنشی مواجه شد که می‌تواند دولت وی را سرنگون کند.

 

این ماجرایی است که از ساعتی پیش در میدان کنکورد پاریس در جریان است.

دیدگاه تان را بنویسید