پیش‌بینی سیلاب شدید در ‌خوزستان/ آماده‌باش تمام دستگاه‌های امدادی
کد خبر: 22732

پیش‌بینی سیلاب شدید در ‌خوزستان/ آماده‌باش تمام دستگاه‌های امدادی

هشدار هواشناسی حاکی از بارش قابل توجهی است و در این باره تمام دستگاه های استان برای پیشگیری از خسارت احتمالی سیل در آماده باش هستند.

به گزارش خودکارنیوز، از روز گذشته برخی هشدارهای هواشناسی حاکی از بارش قابل توجه و همچنین وقوع سیلاب شدید در برخی نقاط استان‌ خوزستان در روزهای آینده است.

 

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد شدید و انتظار ریزش تگرگ در مناطق مستعد، انتظار بارش بیش از 100 میلیمتر، آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی و ذوب شدن برف ارتفاعات از اواخر روز چهارشنبه تا اواخر روز پنجشنبه پیش بینی می‌شود.

 

براساس این گزارش، این وضعیت جوی روز چهارشنبه برای نیمه شمالی و حوضه آبریز رودخانه‌های دز و کرخه و روز پنجشنبه برای مناطق شمالی و شمال شرقی و حوضه آبریز رودخانه های دز و کارون پیش بینی می‌شود.

 

این اداره کل همچنین نسبت به رگبار، رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، گاهی تند بادلحظه‌ای و مواج شدن شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان و افزایش ارتفاع موج از اوایل وقت چهارشنبه تا اواخر روز جمعه هشدار دریایی سطح نارنجی صادر کرد.

 

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه فعال بارشی و بالابودن شاخص‌های ناپایداری از اوایل روز چهارشنبه 23 فروردین تا اواخر روز پنجشنبه هشدار سطح نارنجی نیز صادر کرده که سبب رگبار و رعد وبرق در بیشتر نقاط استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی استان، حوضه های آبریز بالادست سدهای دز و کارون، وزش بادهای متوسط تا شدید و احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق خواهد شد

 

علی خردمند فرماندار ویژه شهرستان دزفول درباره آخرین وضعیت رودخانه دز اظهار داشت: تمام نیروهای آماده باش هستند و کمیته بحران در این باره تشکیل شد.

 

وی با بیان اینکه جای هیچ گونه نگرانی نیست فقط مردم از نزدیک شدن به رودخانه جدا خودداری کنند گفت: خروجی سد به گونه ای تنظیم شده است که در روزهای آینده دیگر نخواهیم سد را باز کنیم. 

 

در ادامه مدیرکل هواشناسی خوزستان در این باره، اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی و با ورود سامانه بارشی به استان وقوع رگبار شدید باران، وزش باد شدید و ریزش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می‌شود.

 

وی افزود: آب‌گرفتگی وجاری شدن سیلاب‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی و ذوب شدن برف ارتفاعات خوزستان از دیگر پیامدهای این سامانه بارشی به شمار می‌رود.

 

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: فعالیت سامانه بارشی در خوزستان از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود و تا آخر هفته ادامه خواهد داشت که عمده فعالیت آن در روز چهارشنبه در نیمه شمالی و حوضه آبریز رودخانه‌های دز و کرخه و در روز پنجشنبه در مناطق شمالی و شمال شرقی و حوضه آبریز رودخانه‌های دز و کارون گزارش شده است.

 

 علی کرم‌پور سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان، در خصوص اعلام آماده‌باش احتمالی به دستگاه‌های مربوطه درخصوص احتمال وقوع سیلاب اظهار داشت: شما با هواشناسی تماس بگیرید. مدیر هواشناسی درباره مسائل هواشناسی اطلاعات می‌دهد.

 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه سوال ما درباره آمادگی دستگاه‌های مسئول از جمله مدیریت بحران در قبال وقوع سیلاب است باز هم گفت: با مدیران دستگاه های مرتبط تماس بگیرید و توضیحات خودشان را ارائه می دهند. 

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی براینکه سمت شما مدیریت بحران است گفت:هنوز بحرانی رخ نداده است که ما مدیریت کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید