احداث و توسعه خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در دستور کار است
کد خبر: 23487

احداث و توسعه خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در دستور کار است

محمد علی زلفی‌گل عصر پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار کرد: برای خوابگاه‌های متاهلی خوشبختانه قانون جهش مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ظرفیت خوبی را ایجاد کرده است و در استان‌ها رؤسای دانشگاه‌ها می‌توانند طی تعامل با خیران نسبت توسعه این خوابگاه‌ها اقدام کنند.

به گزارش خودکارنیوز، وی با انتقاد از نبود ارتباط سازنده بین صنعت و دانشگاه بیان کرد: بسیاری از دانشگاه‌های کشور به دلیل بی رغبتی صنایع نسبت به تعامل با دانشجویان، مهارت محور نیستند که در برنامه هفتم توسعه به دنبال ایجاد مشوق جهت استفاده صنایع از دانشجویانِ کارورز هستیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به ارتقای جایگاه دانشگاه هرمزگان در بین دانشگاه‌های کشور، اظهار کرد: از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی در توسعه آموزش عالی و تجهیز آزمایشگاه‌های استان استفاده شود.

زلفی گل با اشاره به اینکه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان در حال حاضر از طریق تجهیزاتی که دارد، درآمدزایی می‌کند، ادامه داد: تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه هرمزگان نیز می‌تواند در خدمات‌دهی به نیازهای آزمایشگاهی کشور مؤثر باشد که بزودی بودجه‌ای از محل تأمین صندوق توسعه ملی به این دانشگاه پرداخت خواهیم کرد.

وی یادآورشد: در هرمزگان، شهرستان‌هایی که ظرفیت احداث دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دارند را معرفی کنید، چرا که دیگر به دنبال توسعه دانشگاه‌ها به شکل مرسوم گذشته نیستیم بلکه تلاش داریم به سمت توسعه رشته‌های فنی و ایجاد اشتغال حرکت کنیم

دیدگاه تان را بنویسید