احتمال افزایش سفرهای زمینی برای زیارت عتبات در تابستان امسال
کد خبر: 25669

احتمال افزایش سفرهای زمینی برای زیارت عتبات در تابستان امسال

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با پیش‌بینی افزایش سفرها به سمت مرزهای غربی برای زیارت عتبات، تمهیدات اتخاذ شده در این خصوص را شرح داد.

به گزارش خودکارنیوز، سردار سید تیمور حسینی، با اشاره به افزایش سفرهای تابستانی اظهارکرد:‌ امسال شاهد افزایش سفرها در ایام تابستان هستیم، همچنین با توجه به نزدیکی به ایام ماه محرم و همچنین اربعین احتمال افزایش سفرها به سمت مرزهای غربی و زیارت عتبات نیز افزایش یافته است، از این رو لازم است که تمهیدات لازم برای ارتقا ایمنی ترافیکی مسافران و زائران اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم که روند افزایشی تردد با توجه به شروع ماه محرم و سفرهای زیارتی تا پایان شهریور ماه نیز ادامه داشته باشد، گفت:‌ با توجه به فرارسیدن ایام ماه محرم و افزایش تردد زائرین برای خروج از مرزهای زمینی کشور مانند مهران، شلمچه، چزابه و آذربایجان غربی، پلیس راهور از دو ماه قبل به صورت مداوم و مستمر پیگیر مسائل و موارد مرتبط با تمهیدات مناسب و تجهیزات ترافیکی لازم برای تسهیل تردد زائران است.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ادامه داد: هدف ما این است که در این ایام بتوانیم شاهد سفرهایی بدون ترافیک و تصادف همراه با امنیت و ایمنی کامل باشیم و زائران عزیز در پایان سفر زیارتی خود با صحت و سلامت به شهرهایشان بازگردند.

حسینی با اشاره به گرمای هوا و اثر آن بر رانندگی نیز اظهارکرد:‌ با توجه به شرایط جوی هوای کشور و گرمای شدید احتمال افزایش تردد زائرین از مرزهای آذربایجان غربی را نیز پیش‌بینی کرده‌ایم و اقداماتی نیز انجام شده تا زیرساخت‌ها در این استان نیز ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه مرز مهران یکی از نزدیک‌ترین مرزها برای سفر به عتبات است، گفت: همین موضوع نیز سبب شده تا در سال‌های اخیر بیشترین تردد در مرز مهران باشد. در همین راستا نیز پلیس راهور و فرمانداری شهر ایلام تمام تلاش خود را خواهد کرد تا تونل و پل ارتش و محور کنجانچم در شهر ایلام و اتصال آن به مرز مهران هرچه سریعتر و قبل از شروع مراسم بزرگ اربعین انجام شود.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره زائرانی که ممکن است از مرزهای شرقی وارد ایران شده و از آنجا به عراق سفر کنند، نیز گفت: پلیس راهور به موازات توجه به مرزهای غربی، تمهیدات لازم برای مرزهای شرقی کشور را نیز اتخاذ کرده است. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال شاهد افزایش ورود شیعیان و مسافران از کشورهای همسایه خواهیم بود. در همین راستا نیز تمهیداتی را در دستورکار خود قرار داده و موارد مرتبط با این مناطق به زودی اعلام خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید