گرمای سوزان در شیلی و آرژانتین در میانه زمستان
کد خبر: 26508

گرمای سوزان در شیلی و آرژانتین در میانه زمستان

در حالی که نیمکره جنوبی زمین فصل زمستان را سپری می‌کند، گرمای سوزانی در برخی از کشورهای نیمکره جنوبی نظیر شیلی و آرژانتین گزارش شده است.

به گزارش خودکارنیوز، شیلی و آرژانتین در حال تجربه دمای غیرعادی بالایی در میانه فصل زمستان هستند تا نشانه دیگری از اثرات وحشتناک فزاینده تغییرات آب و هوایی در جهان باشد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، بخش‌هایی از شیلی به خصوص در شمال، دمای هوا در میانه زمستان به 39 درجه رسیده این در حالی است که همین دما در اروپا و در میانه‌های تابستان وجود دارد.

روز چهارشنبه نیز پایگاه «ویکونا لاس پیمنتوس» در منطقه کوکویمبو دمای 37 درجه را ثبت کرده که دومین دمای بالا در این کشور طی ماه‌های زمستان به شمار می‌آید. در آگوست 1951، این منطقه نیز دمای 37.3 درجه را ثبت کرده بود.

این موج گرما در حالی روی داده که بخش‌های جنوبی این کشور ماه پیش با سیلاب‌های ویران کننده‌ای مواجه بوده و باران‌هایی که در این بخش باریده طی 30 سال گذشته بی سابقه بوده است. 

روز سه‌شنبه در شهر بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین نیز دمای هوا به 30 درجه سانتی گراد رسید.

سازمان هواشناسی آرژانتین اعلام کرد که این گرمترین آغاز ماه آگوست در این کشور طی 117 سال گذشته به شمار می‌آید.

مقامات آرژانتینی گفتند که دمای 30 درجه طی ماه زمستان از آگوست 2014 سابقه نداشته است. 

طی ماه‌های آگوست، سپتامبر و اکتبر، موج گرما در برخی مناطق آرژانتین و شیلی به دلیل پدیده النینو ادامه خواهد یافت و انتظار می‌رود که افزایش دمای هوا بر دیگر کشورهای منطقه از جمله کلمیا، پرو و اکوادور نیز تاثیر بگذارد.

دیدگاه تان را بنویسید