احتمال مهاجر شدن صدها میلیون نفر در جهان به دلیل گرمایش زمین
کد خبر: 28544

احتمال مهاجر شدن صدها میلیون نفر در جهان به دلیل گرمایش زمین

بر اساس برآوردهای سازمان بین المللی مهاجرت، بسته به شدت گرمایش جهانی، بین 44 تا 216 میلیون نفر ممکن است تا سال 2050 مهاجر شوند.

به گزارش خودکارنیوز،طبق برآورد سازمان بین المللی مهاجرت حداقل 44 میلیون و حداکثر 216 میلیون نفر ممکن است تا سال 2050 به دلیل تغییرات اقلیمی مهاجر شوند.

تغییرات آب و هوایی و افزایش دمای جهان منجر به بلایای طبیعی مختلف در بسیاری از نقاط جهان می‌شود.

بر اساس گزارش «تغییرات اقلیمی و تحرکات انسانی آینده» که در سال 2022 توسط سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل متحد منتشر شد، در دوره 10 ساله گذشته، به طور متوسط ​​21.6 میلیون نفر در جهان در سال به دلیل مشکلات ناشی از تغییرات آب و هوایی مجبور به مهاجرت شده‌اند.

بر اساس این گزارش، مناطقی که بیشترین تحرک انسانی را در اثر رویدادهای آب و هوایی ناشی از تغییرات اقلیمی بین سال‌های 2012 و 2021 داشته‌اند، به ترتیب عبارتند از: آسیای شرقی و اقیانوسیه، آسیای جنوب شرقی، کشورهای آفریقای جنوب صحرا، آمریکای جنوبی و شمالی، خاورمیانه و شمال آفریقا، اروپا و آسیای مرکزی.

طبق این گزارش بیش از 10 میلیون نفر در کشورهای شرق آسیا و اقیانوسیه و بیش از 8 میلیون نفر در جنوب شرق آسیا تحت تأثیر طوفان و سیل قرار گرفتند. بیش از 2 میلیون نفر در کشورهای جنوب صحرای آفریقا از سیل، طوفان و خشکسالی رنج می‌برند.

تقریباً 2 میلیون نفر در آمریکای جنوبی و شمالی از سیل، طوفان و آتش سوزی جنگل‌ها رنج بردند. نزدیک به 2 میلیون نفر در خاورمیانه و شمال آفریقا با سیل دست و پنجه نرم می‌کنند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که کمترین تحرک انسانی در اروپا و آسیای مرکزی به دلیل بحران آب و هوا تجربه شده است.

دیدگاه تان را بنویسید