کلاهبرداری با عنوان  خرید ملک در خارج از کشور
کد خبر: 28635

کلاهبرداری با عنوان خرید ملک در خارج از کشور

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا از دستگیری فردی که با هویت‌های جعلی اقدام به کلاهبرداری دو میلیون یورویی از مردم در پوشش خرید ملک در خارج از کشور کرده بود، خبرداد.

به گزارش خودکارنیوز ، سردار مجید کریمی رئیس پلیس بین‌الملل فراجا؛ گفت: به دنبال اعلام مرجع قضایی مبنی بر کلاهبرداری فردی سودجو با هویت‌های جعلی، از ۳۱ نفر از مردم رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس بین‌الملل فراجا قرار گرفت.

وی افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده مشخص شد که فردی با هویت‌های جعلی اقدام به تاسیس و ثبت شرکت کرده و خود را نماینده یک شرکت اروپایی معرفی کرده است و این فرد با جعل نشان و نام آن شرکت و همچنین تبلیغات گسترده در شبکه‌های تلویزیونی فارسی زبان خارج از کشور، وعده خرید املاک در خارج از کشور را به اتباع ایرانی داده بود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا گفت: همچنین در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، متهم پس از کلاهبرداری از ۳۱ نفر به مبلغ ۲ میلیون یورو، معادل حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به یکی از کشور‌های منطقه متواری شده است.

گفتنی است؛ پلیس بین‌الملل با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و انجام هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر کرد و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفاء مورد ردیابی شناسایی قرار داد.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا گفت: هم زمان با پیگیری پرونده متهم از کشور‌های محل تردد، اعلان قرمز صادره علیه متهمان به مراجع مختلف از جمله پلیس مهاجرت و گذرنامه ارسال شد تا در صورت عدم همکاری کشور‌های مورد نظر و هنگام تردد احتمالی در مرز‌های رسمی کشور بازداشت شود.

کریمی افزود: سرانجام با همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه، متهم در هنگام ورود به کشور با همکاری ماموران پلیس مهاجرت و گذرنامه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بازداشت و برای ادامه روند رسیدگی به پرونده، تحویل مراجع قضایی شد.

وی گفت: این فرد همدستان دیگری نیز دارد که تلاش پلیس برای دستگیری آنان ادامه دارد و اعلان قرمز اینترپل برای آنان نیز صادر شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید