سامانه بارشی امروز در ۱۹ استان فعال است
کد خبر: 28810

سامانه بارشی امروز در ۱۹ استان فعال است

نقشه‌های پیش بینی هواشناسی از تقویت سامانه بارشی در روز جاری (چهارشنبه) و گسترش بارش‌ها به اکثر استان‌ها خبر می‌دهد.

به گزارش خودکارنیوز ، بر اساس نقشه‌های پیش بینی وضع هوا، امروز بارش‌ها به چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، خوزستان، ایلام، مرکزی، تهران، قم، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، اصفهان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و هرمزگان کشیده می‌شود.

فردا (پنجشنبه) در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، فارس، بوشهر، نوار شرقی خوزستان، هرمزگان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش داریم و در روز جمعه هوا در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، نیمه شرقی فارس و خراسان جنوبی بارانی است.

هواشناسی تا زمان فعالیت سامانه بارشی، از احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال تاخیر در پرواز خبر داده است.

هواشناسی توصیه کرد تا زمان فعالیت سامانه از عدم اسکان در بستر و حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود.

این سازمان به احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره توصیه کرد.

هشدار دریایی هواشناسی برای امروز

هواشناسی همچنین در هشدار دریایی از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر تا یک متر در روز جاری خبر داده است. مخاطرات سامانه شامل غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین و فعالیت‌های تفریحی، ایجاد اختلال در فعالیت‌های فراساحل و سکوهای نفتی در فراساحل است.

هواشناسی توصیه کرده است که امروز فعالیت‌های تفریحی ممنوع و محدود شود. همچنین برای شنا، فعالیت‌های شیلاتی و تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و تفریحی محدودیت ایجاد شود و تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورها و اتخاذ تمهیدات لازم به‌منظور فعالیت‌های فراساحل اتخاذ شود.

دیدگاه تان را بنویسید