مازوت سوزی کارخانه‌های البرز بر آلودگی تهران موثر است
کد خبر: 29110

مازوت سوزی کارخانه‌های البرز بر آلودگی تهران موثر است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در استان البرز مازوت‌سوزی صورت گرفته، اما انتظار می‌رود امسال این اقدام انجام نشود؛ زیرا بر آلودگی هوا در تهران اثرگذار خواهد بود.

به گزارش خودکارنیوز ، مهدی چمران امروز سه شنبه در حاشیه یکصد و نود و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه مسئولان اعلام کردند در تهران مازوت‌سوزی انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در البرز مازوت‌سوزی صورت گرفته، اما انتظار می‌رود امسال این اقدام انجام نشود؛ چون بر آلودگی هوا در تهران اثرگذار خواهد بود. بنده به صورت خصوص مباحثی را با وزیر نفت و مدیران پالایشگاه‌ها مطرح کردم و از ایشان به صحن شورا نیز دعوت خواهد شد.
چمران در ادامه با تاکید بر اینکه یک نمونه قطار ملی در گذشته ساخته شده بود و امروز منابع مالی برای تولید انبوه تامین شده است، گفت: امیدواریم ۱۱۳ دستگاه واگن را سریعتر تحویل دهند که البته تا پایان امسال محقق نخواهد شد و جهاد دانشگاهی و واگن‌سازی و دیگر نهاد‌های مسئول در این حوزه باید پای کار بیایند.
وی افزود: با توجه به اینکه تعداد تولید واگن در سال محدود است تولید برخی قطعات قطار‌ها به صرفه نیست و می‌توان این قطعات را از دیگر کشور‌ها تامین کرد اما قرار است قسمت عمده قطعات از جمله بوژی در تهران تولید شود و تصمیم ما بر این است که تولید سریع تر با نتیجه برسد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سخنان مدیرعامل شرکت واگن‌سازی مبنی بر اینکه برخی نمی‌خواهند واگن ملی ساخته شود، گفت: گاهی اوقات جزیره‌ای فکر می‌شود و به نفع مردم فکر نمی‌شود. 
وی با بیان اینکه نرخ بلیت مترو پرند ۱۶ و ۱۸ هزار تومان برای کارت بلیت و تک بلیت مترو شده است، اظهار کرد: تا وقتی مصوبه شورا تصویب نشود تردد مردم در مسیر تهران- پرند رایگان خواهد بود؛ مگر اینکه نرخ موقت در نظر گرفته شود.

دیدگاه تان را بنویسید