کنعانی:ما یک طرف جنگ در موضوع اوکراین نیستیم/آمریکا عامل شروع جنگ اوکراین بود
کد خبر: 18095

کنعانی:ما یک طرف جنگ در موضوع اوکراین نیستیم/آمریکا عامل شروع جنگ اوکراین بود

امروز دوشنبه دوم آبان ماه ۱۴۰۱ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.

به گزارش خودکارنیوز، کنعانی درباره دلیل تاخیر در موضع گیری در خصوص رد ادعای مطرح شده درباره ارسال پهپاد به روسیه گفت: ما تاخیری نداشتیم ایران بارها و بارها دیدگاه خود را در ارتباط با جنگ جاری در اوکراین اعلام کرده و مواضع ما صریح و روشن است. آمریکا و اروپا خودشان با اقدامات تحریک آمیز مشخصا دول آمریکا آغاز کننده شرایطی شدند که منجر به آغاز جنگ در اوکراین شد و الان با گسترش اطلاعات غلط ایران را متهم به حمایت از یک طرف درگیری و جنگ می‌کنند. ایران بارها اعلام کرده ما یک طرف جنگ در ارتباط با موضوع اوکراین نیستیم. صادر کننده تسلیحات به یکی از طرف‌ها در جنگ نیستیم. رابطه با با دو کشور دوستانه بوده و با اوکراین که با جوسازی طرف‌های دیگر وارد تقلیل رابطه شده روابطمان برقرار است.

 

 سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: طرف‌هایی که ایران را متهم می‌کنند به طرفداری از یک طرف جنگ یک فضاسازی رسانه‌ای است و یک اتهام زنی بی حاصل است صدور میلیاردها دلار تسلیحات به یک طرف جنگ آیا پایان دادن به جنگ است. این رفتار یک طرف جنگ و قرار گرفتن در یک طرف منازعه است. اتهامات بی حاصل علیه ایران را مردود می‌شماریم و نمی‌پذیریم و بارها مواضع و دیدگاه‌های خود را اعلام کردیم.

دیدگاه تان را بنویسید