باقری: همکاری ایران و آژانس ادامه خواهد داشت
کد خبر: 19925

باقری: همکاری ایران و آژانس ادامه خواهد داشت

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو مؤثر و مسؤول آژانس و NPT و دارای توانمندی‌ها، دانش و فناوری هسته‌ای، همواره همکاری جدی و مؤثر با آژانس داشته و در ادامه نیز این همکاری قطعا ادامه خواهد داشت.

به گزارش خودکارنیوز، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیروز (دوشنبه) ۱۲ دی ماه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی درباره گفت‌وگوهای ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: روند گفت‌وگوها یک مسیر پیوسته‌ای بوده و الان هم پیوسته است. وقفه در آن ایجاد نشده است. کارها به طور جدی پیگیری می‌شود و لازم نیست فضاسازی رسانه‌ای صورت بگیرد. 

وی درباره سفر گروسی مدیرکل آژانس به تهران افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو موثر و مسؤول آژانس و NPT و به عنوان کشوری که دارای توانمندی‌ها و دانش و فناوری هسته‌ای است همواره همکاری جدی و موثر با آژانس داشته است و در ادامه این همکاری قطعا ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر خارجه درباره پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی نیز اظهار داشت: ما در اینجا باید تلاش کنیم و از همه ظرفیت‌های ملی خودمان و عراق استفاده کنیم تا بتوانیم در عرصه بین‌المللی سازوکارهایی را تعقیب کنیم که بر اساس آن چارچوب‌ها و مولفه‌های حقوق بین‌الملل، بتوانیم جنایتکاران و تروریست‌ها را مورد پیگرد قانونی قرار دهیم.

وی افزود: بحث مستندسازی این پرونده اخمیت زیادی داشته و در ایران و عراق کارهای جدی در این خصوص انجام شده و همچنین ارتباط و اتصال مستنداتی که ما و عراقی‌ها داریم فرآیندی است که به طور جدی دنبال می‌شود و امیدواریم که در دور جدید کمیته مشترکی که بین ایران و عراق است و در آینده نزدیک در تهران برگزار می‌شود، بتوانیم فصل جدیدی را در پیگیری این پرونده شاهد باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید